Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Partnerek

Parnerek

E-mail Nyomtatás PDF

Biciklista.huSzeretnél a Biciklista.hu partnere lenni? Nincs más dolgod, csak helyezd el a logónkat és linkünket a weboldaladon és írj egy e-mailt róla az info[kukac]biciklista.hu címre.

Partnereink:

VIP Linkkatalógus

Linkraktár

Utazás Videó

ITems.hu

1m Linkgyűjtemény

ADP linkek - linkkatalógus

ARTidas linkgyűjtemény

Sport, Kerékpársport

LinkHU - Linkgyűjtemény

Linkhely.hu

Linkkatalógus

Pagerankbooster.org

Linkgyűjtemény.org

Marketing Katalógus

SEO Linkkatalógus

 

 
  • Shimano 2020 – Gravel fókusz
    A kék óriás erőfitogtató standinstallációja évről évre hívogató újdonságokat tud mutatni, méretével pedig messze a konkurencia fölé emeli a lécet. Szerencsére szó sincs marketing fújta óriáslufiról, annyira széles a kínálat, hogy másképp már prezentálni sem lehet. A Shimano kék színét a stand többi eleme is hangsúlyozta, ezzel hozzátéve az érzethez:  Mielőtt komolyabban belevágnánk úgy tűnik, hogy futotta egy kis humorra is az előzd meg Sagan-t kampány keretein belül. A bátor próbálkozókról kép is készült, lesz miről mesélni az unokáknak. De visszatérve a témához öröm és boldogság, hogy végre a gravel irányzat is kapott saját, dedikált szettet a GRX személyében, s nosza, egyszeriben csak lett belőle elektromos verzió is. Hogy ennek van-e létjogosultsága, majd az idő eldönti, magam egy “kaland szett” tulajdonságai közt nem tartom túl relevánsnak, de kétségtelen, hogy maga az elektromos váltás nagy találmány. A hajtóművek kiszolgálják az 1x és a 2x rendszereket, fékei természetesen hidraulikusak, váltása pedig akár elektromos is lehet, ahogy fentebb említettem. A Shimano-nál egyébként nem csak a GRX szett megjelenése volt attrakció, hanem a köré szervezett kiegészítők köre is bővült. Például az RX-8-as cipővel, amely kifejezetten gravel célokra lett fejlesztve, vagy a PRO bikepacking táskáival, de erről hamarosan egy másik cikkben lehet olvasni. A standon szemlátomást az elektromos szekció volt az egyik leglátogatottabb a ruházat hívogató tálalása mellett, a japán gyártónak már igen széles kínálata van ezen a téren is. Bár újdonságról itt nem tudunk beszámolni, az E5000-től az E8000-ig mindent meg lehetett tapizni. Az XTR szett mindig szemet gyönyörködtető alkotás, ám már korábban bemutatott szettről lévén szó, már közzétettük a key-feature dolgokat. Azért nyálcsorgatás apropóján hagynék itt némi képet. Az M8100 XT család kapott külön demo gépet, immáron 12 sebesség közül választhatjuk ki a terepviszonyoknak legjobban megfelelő áttételt. Csinos szett lett, ezt meg kell hagyni, karöltve az Di2 technológiával ismét egy “kicsi XTR” lett belőle. Árazásban pedig ugye tudjuk, hogy mindig is a jóval kedvezőbb kategóriát célozta. Szerencsére a legtöbbek számra elérhető kategóriát, az SLX-et is megcsapta a változás szele, és az M7100-as szett is közelít a nagytesókhoz: váltása szintén 12 sebességes, ugyanúgy megkapta a Hyperglide+ technológiát, mint a nagyok, inkább mint már megszokhattuk némi anyagfelhasználásbeli különbség jelenti a differenciát. Országúton kevéssé történt érdemi változás, az Ultegra kapott egy ergonómikusabb fékváltókart a kisebb kezű felhasználók igényeire szabva. További információ: Paul Lange Magyarország Paul Lange Hungary Facebook   További képek:
  • Forma 1 otthon: DT Swiss F535 ONE 160 teszt
    A bevezetőben valahogy meg akartam próbálni egy Ferrarihoz hasonlítani, de rájöttem, hogy semmilyen tekintetben sem egy olasz telivér. Ez nem egy csicsás, sokszor műszaki gondokkal küzdő vágykeltő tárgy, hanem inkább egy AMG G63, ami ultra precíz és átmegy a falon is karcolások nélkül. Nem ez lesz az a villa, ami messziről világítani fog a bringádban, mint egy Kashimás FOX 36, vagy egy DVO Onyx, de az első perctől kezdve imádni fogod. Kaptam hozzá egy X414-es levegős rugóstagot is, ami alapvetően kalandos történet volt, ugyanis a Ghost FrAMR vázamnak speciális szemtávolsága van hátul mivel gyárilag ez már rugós taggal készül. Így sajnos a tervezett új R535-öst nem sikerült beszerezni hozzá, de a véletlennek köszönhetően volt X414-es a svájciak raktárában, valami csoda folytán kifejezetten a nekem való szemtávval. A beszerelés pofonegyszerű volt, csak a rugóstaghoz megfelelő távtartó készletet kellett a helyére pattintani, a villának pedig a nyakát méretre vágni. Természetesen tapered nyakas az F535, ami azt jelenti, hogy alul, a váll résznél vastagabb a nyak, mint felül ahol a kormányszárat teszed rá. A merevségre van ez a megoldás jótékony hatással, persze hozzá illő fejcsővel rendelkező vázra van szükséged, de ez ma már szinte alapnak tekinthető, ha nem 5 évnél idősebb a vázad, akkor szinte biztosan jó lesz hozzá. Több dologra is kíváncsi voltam a teszt folyamán. Az egyik, hogy vajon lehet-e még javítani a gyárilag benne lévő FOX 36 Float teljesítményén, illetve arra, hogy milyen menettulajdonságbeli változással jár a hátsó rugós FOX DHX2 Coil tag cseréje egy levegősre. A FrAMR-em alapvetően egy enduro bringa, de én az esetek többségében csak úgy „mindenen át” bringázom, tehát egyrészt enduroként kellett teljesítenie, másrészt „túragépként”. Eredeti kivitelében világos volt, hogy a gyári rugóstaggal csak a bikeparkozás és a valódi endurozás lesz az amin jól teljesít, hiszen mozgása nem blokkolható, és ami előnye az acélrugós hátsórésznek, azaz a hiperérzékenység, az hegynek felfelé nem lesz haverunk. De mit kell tudni az új F535-ről? Először is azt, hogy ultra precíz kidolgozottságú, és ehhez mérten ultra drága. 389.900 forintos ára a legfelső házba repíti, de rögtön tegyük is hozzá, hogy a konkurenseinél még vastagabban fog a cerka, hiszen egy FOX 36 már közelebb van a 450.000-hez, a DVO Onyx ár is 4-essel kezdődik. Egyedül a Rock Shox Lyrikek ára kedvezőbb, de hát sajnos azok meg nincsenek egy szinten a nagyobb tesókkal. Így most már a „drága” talán mindjárt más megvilágításba került. Szerencsére jó sokféle kivitelben tudod beszerezni az F535-öt! Egyrészt van belőle 650B és 29”-os kerékmérethez való, másrészt választhatsz a 130-140-150-160 mm-es rugóutak közül. Akár 75 mm széles gumit is tehetsz bele, és 15 mm-es tengellyel készül. Súlyban 2020 és 2090 gramm körül alakulnak kerékmérettől függően, és persze pár grammot jelent az is, hogy milyen hosszúra vágod a nyakat. Ami miatt imádom a DT Swiss cuccokat, az a technokrata hozzáállás, amit a svájci cég képvisel. Elegendő csak megnézni a folyamatot ahogyan a villaváll készül két kör alakú alumínium rúdból, amit 800 tonnás préssel és 550 fokos hőmérséklettel kovácsolnak végső formájára. Majd egy CNC eszterga veszi kezelésbe, hogy minden tűrés tökéletes legyen, végül porszórást kap a külseje. A villalábaknál magnézium ötvözetet használnak, amit egy speciális gép 680 fokon fecskendez be az öntőformába 0,2 másodperc alatt. Persze sok-sok órát vesz igénybe mire a magnézium tömbökből polírozott, CNC-zett és festett villaláb lesz, de azért is írtam le ezeket részletesebben, hogy látszódjanak azok az „apró” részletek, amik az árcédulát indokolják. Az első villa volt a kezeim alatt (na jó a lábam között viccesebben hangzott volna), ami alacsony nyomáson is jól működött. Szeretem ha érzékeny a villa mozgása, és minden apró kavicsra bemozdul. Igen ám, de ekkor általában a rugóút végén elég mereven lekoppannak a villák, kivéve ha nagyobb kompressziócsillapítást használunk, de az meg a mozgás linearitására van erős hatással. A DT Swiss erre a Plushport elnevezésű rendszert használja. A videón is látható csillapítórendszer szelepeinek nyitása folyamatosan változik berugózás és persze kirugózás közben is. A rugóút elején a Plusport olaj áteresztő szelepei nyitva vannak, majd az út 1/3-adánál lassan záródni kezdenek, majd a rugóút felétől elzáródnak, így nem tud felkoppanni a villa. A villa beállítását egy egyszerű, de nagyszerű online tech chat szerű weboldal segíti a https://www.setupguide.dtswiss.com/en/ címen. Ha ezt végigcsinálod, akkor már maximum finomítgatnod kell a terep/pálya adottságaihoz, de nem tudsz mellélőni. A rugózás finomsága pedig a COILPAIR rendszernek köszönhető. Ugyanis a levegőkamra mellett egy rugó is segíti a villa mozgását, vagyis berugózását. Persze nem mindenki szereti a full lineáris mozgást, nekik pedig az APT rendszer lesz segítségükre, amiben kis spacerek segítségével állítható a villa progresszivitása. Ez sem túl bonyolult, bár igényel némi kézügyességet mivel a villa megbontásával jár. 3 spacerrel nagyon progresszív a mozgása, ha pedig egy sincsen benne akkor teljesen lineáris. Lehet, hogy első olvasásra bonyolultnak tűnik a beüzemelése és az adott pályákhoz, vagy bringázási stílushoz való beállítása, és valóban igényel némi rutint, de amúgy sem gondolnám, hogy olyanok fogják megvenni ezt a villát, akik most látnak életükben először teleszkópot. Ha pedig mégis, akkor a DT Swiss hazai forgalmazója által üzemeltetett Doctorbike szervizben nem csak a szükséges időközönként elvégzendő olajcseréket és karbantartásokat tudják elvégezni, hanem a villa beállítását is. A villa egyszerűen olyan volt mint egy álom. A merevségére az atomstabil lenne a megfelelő szó, ehhez képest a Csernobili betonszarkofág is fából tákolt viskó. Nem vagyok könnyű súlyú, de az összes eddig általam próbált szimplavállas villánál merevebbnek tűnt. Nyilván ez szubjektív megállapítás, de talán mégsem kellene összetörni pár millió forintnyi villát a BME laborjában ahhoz, hogy ezt méréssel is igazoljuk :) A megindulása extrém finom, számomra veri még a Kashima Coating bevonatos FOX-okat is (bár Stage 2 tuninggal talán az már egy lehelettel finomabban mozdul be), a saját Performance kategóriás fekete bevonatosomét pedig főleg. Kíváncsi lennék az új Marzocchi Bomber Z1-re, ami régen etalon volt ebben a kategóriában, hogyan működik. Gyakorlatilag bármilyen terephez és bringáshoz beállítható, és ha rutint szereztél a setupban, akkor akár a pálya alján is át tudod kalibrálni. Nagyon tetszett a letisztult megjelenése, a beállítószervek a villa tetején két burkolat alatt vannak, amit T10-es Torx kulcscsal tudsz leszedni. Mivel a zsebszerszámokban általában T25-öst találunk, ezért okosan a villa gyorszárába […]
  • Lánykérés a Vuelta a Espana utolsó szakaszán
    A Deceuninck-Quick Step csapata idei 5. győzelmét szerezte a Vueltán a holland Fabio Jakobsen révén, Primoz Roglic (Jumbo-Visma) hazaviheti az összetett győzelemért járó piros trikót, és mellesleg történt egy lánykérés is verseny közben.
  • Szlovénia diadala a Vueltán
    Álomszerűen alakult a Vuelta a Espana 20. szakasza (és ezzel az egész verseny) a szlovén szurkolók számára, ugyanis Tadej Pogacar (UAE Team) harmadik idei szakaszgyőzelmét aratta, összetettben pedig feljött a dobogóra Roglic mögé mai szökésével.

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook