Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Magazin Kerékagy Hirtelen megnyílt, aztán hirtelen bezárt az alagút

Hirtelen megnyílt, aztán hirtelen bezárt az alagút

Nem csattogott a szalagvágó olló, fű alatt megnyílt a Margit híd budai hídfőjébe fúrt kerékpáros alagút. (Tenczer Gábor kolléga átbiciklizett rajta, és írt egy posztot.)

Kedden a legforgalmasabb fővárosi kerékpárúton közlekedők egyszer csak azt vehették észre, hogy nem kell a Margit híd alá, a kocsik közé behajtaniuk, ha folytatni akarják útjukat, vagy óriásit kerülniük, ugyanis megnyílt Budapest új kerékpáros alagútja.

Hirtelen megnyílt, aztán hirtelen bezárt az alagút

Érdekes, hogy a megnyitást nem harangozták be, nem szerveztek köré sajtóeseményt, mégiscsak a Margit híd rekonstrukciójának legnagyobb újításáról lenne szó, de így van ez jól. Valószínűleg mással voltak elfoglalva a felelős kommunikátorok.

Tarlós István például a be sem zárt Állatkertet nyitotta újra, aranyollóval átvágva a nemzeti színű avatószalagot, a Margit híd konzorcium pedig a képileg különösen jól megjeleníthető éjszakai teherautós terhelési próbát promotálta nagy erőkkel. Az, hogy több ezer biciklista életét megkönnyítő fejlesztés történt, nem volt ennyire fontos. A lényeg azonban mindenképpen az, hogy megnyílt az átjáró.

Az alagút már egy ideje készen állt, de kordonokkal rekesztették el a kerékpárosok elől. A megnyitás idejét firtató korábbi kérdésünkre a Budapesti Közlekedési Központ július végén azt válaszolta, hogy még folynak az egyeztetések a hatósággal, az átjáró tervezett, végleges forgalomba helyezése augusztus közepén lehet. Úgy tűnik, az események - szokatlan módon - most inkább felgyorsultak.

UPDATE
Korai volt protokolláris megnyitót hiányolni. Szerdán délutánra újra kordont raktak az alagúthoz. Hiába van Sziget, és a szokásosnál is erősebb kerékpárforgalom, a jelek szerint csak egy kósza próba, vagy tévedés lehetett, hogy néhány órán át használható volt az új kerékpáros beruházás.

Megosztom Facebookon!Megosztom iWiWen!Megosztom Twitteren!Megosztom Google Buzzon!Megosztom Google Readeren!Megosztom Tumblren!Hirtelen megnyílt, aztán hirtelen bezárt az alagút

Read more http://kerekagy.blog.hu/2011/08/10/felgyorsultak_az_esemenyek_hirtelen_megnyilt_az_alagut

 
  • Neuzer X400 trekking teszt – A tengerparti sétányok fenegyereke
    Legyen szó akár városi felhasználásról, hosszabb csomagos túrákról vagy csak tengerparti felhasználásról a Neuzer X400-ban megtalálhatjuk számításunkat. A nagy múltú hazai gyártó trekking kerékpárja nem fog csalódást okozni, zárható teleszkóppal, tárcsafékkel és megbízható váltószettel eljuttat minket a világon bárhova.   Nem gyakran használok trekking kerékpárt, mert nem igazán az én világom, de az X400 tesztje közben megfogott valami, átjött az az életérzés, amikor csak az élményért tekerek, nem feltétlenül a minél nagyobb átlag elérését hajszolom, hanem csak azért, hogy élvezzem a kerékpározást, nézelődjek és/vagy eljussak A-ból B-be. Különleges dolog ez, csak felveszem a hátizsákom, elindulok a világba és ha megtetszik a táj megállok fotózni, ha inni támad kedvem egy kávét vagy enni egy fagyit/sütit akkor megállok és megteszem, nem rohanok 30+km/h-s átlaggal sehova. Brac-on a szigeten ráadásul millió alkalom volt arra, hogy ne csak az előttem lévő aszfaltcsíkot bámuljam, hanem a pálmafákat, a tengert és a történelmi épületeket. De evezzünk egy kicsit a technikai oldal felé, hogy meglássuk mit kapunk a pénzünkért, ha a Neuzer X400-at választjuk. A trekking kategóriában nincs nagy csoda a vázak terén, a gyártók többnyire strapabíró alumínium csövekből készítik ezeket a bringákat, mert megeshet, hogy a tulaj sem biztos, hogy egy cérnavékony alkat és az is gyakori, hogy csomagos túrákhoz használják ezeket a kerékpárokat, ezért szükség van a masszív felépítésre. A Neuzer is ezt az elvet követte az X400 tervezésekor, 6061 T6 alumíniumból épül fel a váz és mindenféle rögzítőkonzolt (csomagtartó és sárvédő szemek) találunk rajta, melyek segítségével málhás túragépet vagy akár városi munkába járós bringát is varázsolhatunk belőle. Sőt a kitámasztót a papucs melletti kifejezetten erre a célra tervezett konzolra szerelhetjük fel. A tárcsafék elhelyezésénél is gondosan ügyeltek arra, hogy se a csomagtartó, se a sárvédő pálcáinak ne legyen útba. A hazai utak állapotára gondolva elöl egy a Suntour NEX-P HLO teleszkóp simítja ki a kátyúkat, viszonylag egyszerű modell, de teszi a dolgát és még lockout is található rajta, tehát le tudjuk zárni, ha nem szeretnénk, hogy feleslegesen mozogjon, pl a meredek emelkedőkön, ahol csak kiállva tudunk feltekerni, kifejezetten jól jön. A váltásért a Shimano középkategóriás szett párosa felel, Deore váltókarok mozgatják az Alivio első váltót és a szintén Deore hátsó váltót, ebben a kategóriában nincs is szükség ennél jobbra, sőt én meg is lepődtem, hogy ilyen szintű alkatrésszel kerültek erre a bringára. A hajtómű négyszögtengelyes Shimano 28/38/48 lánckerekekkel, ami bírni fogja a strapát, ha nem kemény terepen akarjuk “gyilkolni”. Egy 9 sebességes 11-34-es kiosztású Sram sort választott a Neuzer hátra, mely nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a meredek emelkedőket is kényelmesen le tudjuk győzni. A fékek lehet sok embernek meglepetést fognak okozni, az Alhonga márkanévről eddig nem igazán a tárcsafékek jutottak eszembe, sőt az igazat megvallva abszolút nem erre asszociáltam erről a névről, ezért komoly kíváncsiság fogott el, amikor megláttam őket. Az X400-on teljesítő hidraulikus modell OD-5 névre hallgat és 180 mm-es tárcsákat lassít. Ami nálam mindenképpen plusz pont volt még a kipróbálásuk előtt, hogy ásványi olajjal működnek, nem pedig a mindent szétmaró DOT-os fékfolyadékkal. A kerekek annak ellenére, hogy nem valamelyik agyonreklámozott márka logójával vannak ellátva, masszív darabnak tűnnek, a tárcsafékes agyakat 36-as küllős Dragon L719 felnibe fűzték, ráadásul a dizánjra is odafigyeltek és fekete küllőket használtak a kerekek készítésénél. A Rubena V84 Gripper külsők 42-es szélességben aszfalton és könnyebb terepen, földutakon is megállják a helyüket, nem kell attól tartanunk, hogyha letérünk az országútról akkor elveszítjük a tapadást, sőt inkább úgy fogalmaznám, hogy tipikusan a hazai kerékpáros úthálózathoz tervezték, ahol gyakran előfordul, hogy az aszfaltozott kerékpárút egyszer csak rázós, gödrös földútként folytatódik. A kormány kicsit retro kinézetű, de a kiegészítők terén a Selle Royal Freccia nyerget és a Herrmans Oxy ergonómikus markolatot a többség nagyon szeretni fogja, az előbbi sokat csillapít az út egyenletlenségéből, az utóbbi pedig tökéletesen a markunkba illeszkedik. A cikk elején található bevezetőből már sejteni lehet, hogy pozitív tapasztalataim voltak az X400-zal, de kicsit kifejteném részletesen. Sokan nehezen hiszik el, hogy egy tesztnél már az első 5 perc alapján majdnem mindent megtudunk egy adott bringáról és a teszt nagy része már fejben össze is áll (persze vannak kivételek). A Neuzer X400 tesztje is ilyen volt, felültem rá és a kb 15%-os, kátyús lejtőn leszáguldottam vele a tengerpartra. Sem az irányítással, sem a stabilitással nem volt gond, pedig az idegen bringáknál szokott ilyen jellegű problémám lenni, egyszerűen “kézreállt” az X400. A fékek már elsőre fogtak és a lejtő aljára bekoptak, – valószínűleg valamilyen puhább anyagból vannak a betétek, – a felhasználást tekintve bőven elegendő fékerővel rendelkeznek. Persze ez csak az első impulzus volt, még jól megjárattam a dombos környéken a bringát, megnézni pontosan, hogy mit tud. Nem tudok mibe belekötni, minden hibátlanul működött, ami kicsit zavar, mert így kicsit feleslegesnek érzem magam, minek teszteltem, ha minden jó rajta :) . A külsejét még nem említettem, matt fekete a fotókon szereplő modell, de a boltokba már nem így fog kerülni, hanem a Neuzer szépen felmatricázza majd, csak éppen a teszt előtt állt össze az X400 és a gyártónak nem volt még ideje az utolsó simításokra.   A teszt alatt végig fogalmam sem volt, hogy mennyi lesz a fogyasztói ára a Neuzer X400-nak és csak ezen sorok írása közben kaptam meg az információt, ami egy kicsit meglepett, mert pár tízessel magasabbra árra számítottam, ezért az összegért tényleg jó vétel ez a bringa. Az X400-at bátran veheti bárki, aki egy sokoldalú trekkinget keres, használható városban, hétvégi kirándulásokon túragépnek vagy akár többnapos málhás bringának is, sőt pár perc alatt átalakítható az egyikből a másikba. Extra információ: Éppen most indult a Neuzer legújabb akciója Travel with Gravel néven, minden X vagy Courier bringát vásárló (tehát a tesztelt modell is ide tartozik) és a játékra regisztráló részt vesz egy sorsoláson, melyen bikepacking táskákat nyerhet. Váz AL6061 T6 BELSŐ PM TÁRCSAKONZOL, INTEGRÁLT KITÁMASZTÓKONZOL Villa SUNTOUR NEX-P HLO 28″ Kormány AL-154 640 MM BLACK Kormányszár HL TDS-C-41-8 BLACK Első fék Alhonga OD-5 180MM Hátsó fék Alhonga OD-5 180MM Fékkarok Alhonga OD-5 Markolat Herrmans Oxy fekete-szürke Középcsapágy CH-51 122 MM Hajtómű SUNTOUR XCM-T418-PBBG 170 MM 28/38/48T BLACK Lánc KMC Z99 Pedál MARWI SP-931S Első váltó Shimano FD-T4000 Alivio Hátsó váltó, szerelék […]
  • Ezt így kell csinálni: egy tesztnap margójára
    Vasárnap lezajlott a Mozgásvilág Tesztnap, melyet végre stabil időjárású időpontra tettek, így családostól ki tudtunk vonulni megnézni, hiszen mondjuk 8-10 fokban nehezen veszed rá őket 3-4 órányi fagyoskodásra…. Ez az első piros pont. Három gyerekkel valahová időre érkezni lehetetlenebb küldetés, mint homokviharban autót mosni, így csúcsidőre értünk ki, ami azt is jelenti, hogy ha minden érdekel, akkor már nyitásra érdemes kint lenned legközelebb. Általában egy bringást érdekel a futás is, hiszen kiegészítő sportként sokan űzik, ami tovább emeli a kint levés időtartamát. Szerencsére ha türelmes, mindent-megoldó párod van, akkor a gyereket sokáig le lehet kötni a KRESZ pályán, a játszótéren vagy a Gizmo által felügyelt pumptrack pályán (ide azért inkább a 8+ korosztály a releváns). És addig apuka mehet bringákat tesztelni. A kurrensebb márkákra időben regisztrálni kellett, mert volt ahol percek alatt betelt a teljes napra való kvóta, a többieknél pedig a szerencse döntött, hogy éppen bent volt-e a kiszemelt bringa. A kiállítók kitettek magukért, nem számoltam, de több száz tesztgép volt befogva, mindenféle felhasználási területre, és különböző méretekben. Ráadásul akkor tudod kipróbálni ezeket, amikor valóban ott vannak már a boltokban és nem kell rájuk hónapokat várni. A Kamaraerdő pedig ideális helyszín a kipróbálásra, hiszen semmi megoldhatatlan nincsen az ösvényein, meg azért az sem árt, ha a tesztgép egyben ér vissza a sátorba. Nem csak bringákat, de futócipőket, sőt terepfutó cipőket is lehetett tesztelni, ahol legalább ugyanannyira fontos a megfelelő méret megtalálása. Felsorolni sem kezdem el a megjelent közel 200 márkát, hiszen ha érdekel, akkor jövőre úgyis megint ott leszel! Szóval igen, így kell egy igazi bringás rendezvényt megszervezni, ahol mindenki talál magának nézelődni valót, legyen férfi, nő, gyerek vagy nagypapa. Amit nem értettem, hogy miért kellett annak is regisztráció és karszalag aki nem akart tesztelni, de legalább örültek a gyerekek egy újabb emléknek. :) Illetve jövőre amit fejleszteni lehetne, az a hideg üdítő, mert az egyébként finom hambis kocsinál 1-1 kóláért 20 percet sorban állni nem móka. De ezeket már tényleg csak azért írtam le, mert másba belekötni nem nagyon tudtam. A teljes képgalériát ITT találod.
  • 25000-en voltak a vasárnapi I bike Budapest bringás felvonuláson
    A szervezők és rendőrök szerint 25000-en voltak a vasárnapi I bike Budapest bringás felvonuláson, 10 kilométeren kígyózott a menet. A Magyar Kerékpárosklub által szervezett örömtekerés és demonstráció célja olyan várost csinálni Budapestből, ahol gyerekektől idősekig bárki biciklire tud ülni. A legfrissebb forgalmi adatokból látszik, hogy Budapest lakói idén is többen közlekednek biciklivel, mint egy éve. A Kerékpárosklub azt szeretné, hogy a város bringabarát fejlesztése végre vegye fel a lakói tempóját, ne legyenek útfelújítások kerékpárosbarát fejlesztés nélkül. “Egy olyan városért tekerünk, ahol gyerekektől idősekig bárki bringára tud ülni, mert egy ilyen városban sokkal jobb élni” – hangsúlyozták a felvonuláson. A felvonuláson lezárt utakon tekertek a város legszebb részein, egyszerre telt meg a két budapesti rakpart, több mint 10 kilométeren kígyózott a menet. A Kerékpárosklub területi szervezetei közös tekeréseket szerveztek a város több kerületéből a tabáni starthoz. Az útvonal két rakpartot, négy hidat érintett, aztán az Alagút és Andrássy úton jutott el a Városligetbe. A városligeti bringaemelést most a legsürgetőbb biciklibarát fejlesztésekért tartották. Miért van erre szükség? Ahol sokan bringáznak, ott jobb a levegő, biztonságosabbak az utcák, kisebbek a sorok az utakon és a rendelőkben. Ezt úgy érhetjük el, ha gyerekektől idősekig mindenki kényelmesen el tud bringázni ahova éppen szeretne. Leghamarabb a felújítás alatt álló Lánchíd forgalomcsillapításával, közösségi, kerékpáros és gyalogos közlekedést segítő emberivé tételével lehetne ehhez hozzájárulni. A hamarosan átalakuló rakparton is meg kéne épülnie a megígért – és hírek szerint elmaradó – rakparti kerékpársávoknak, és óriási hiba lenne megszüntetni a városligeti Olof Palme sétányt. Utóbbit annak ellenére szüntetnék meg a Liget átalakításakor, hogy több ezren kerékpároznak itt naponta, így a város egyik legfontosabb (és legjobb) bringás ütőere. A város jövőjét meghatározó nagyberuházások mellett minden útfelújítás része kellene legyen kerékpársávok kialakítása, a forgalom csillapítása, a lakóutcák védelme az átmenő autóforgalomtól, és a sebesség csökkentése. Ezek teljesülése nélkül nem csak Budapest 2030-ra tervezett 10%-os kerékpáros közlekedési aránya nem lesz elérhető, de a városlakók igényeit sem lehet kielégíteni. Igény van rá Egyre több budapesti jön rá, hogy a bicikli legegyszerűbb és legszabadabb közlekedési eszköz. Ezt a BKK utcai kerékpárszámlálóinak adatai is bizonyítják, idén tavasszal többen kerékpározták át a bicikliutakon elhelyezett detektorok felett, mint tavaly ilyenkor. A legnagyobb ugrást a Bem téren és az Árpád-hídon mérték. A Bem téri bicikliúton 2017. április 20-ig 4766 volt a legtöbb kerékpározó, míg idén már 5180 a voltak a legtöbben itt. Az Árpád hídon is nagy ugrást mértek, ott a tavaly tavaszi 2567 után idén tavasszal már 2909 volt a legtöbb napi bringa. A Csepelre vezető bringaúton volt arányaiban a legnagyobb, 22%-os ugrás: 993 helyett 1215 volt eddig a legnagyobb idei adat. Kisebb növekedést mértek a Múzeum körúti és a Hungária körúti bicikliúton is. A Magyar Kerékpárosklubnál azt gondoljuk, hogy ha a város felvenné a lakói tempóját, és a legkevésbé autózásra tervezett, de legnagyobb dugóktól szenvedő belső kerületekben is határozott stratégia alapján, minden beruházás során újabb helyet adnának a kerékpározóknak, hamar egy sokkal jobb Budapesten élhetnénk. Holland nagykövet holland biciklin tekert A Tabánból induló örömtekerést és demonstrációt René van Hell Hollandia új nagykövete részvételével nyitották meg. A nagykövet hangsúlyozta, hogy már 10 éve támogatják a magyar kerékpározás fejlesztéséért végzett munkát. A nagykövetség segít megismerni és alkalmazni azokat a jól bevált megoldásokat, amiknek köszönhetően Hollandiában már több kerékpár van, mint ahányan laknak. A nagykövet holland bringával, elegánsan tekerte végig a menetet. Különleges kerékpárok Idén először kisgyerekes családoknak rövidített útvonalon I bike Mini is indult a Liszt Ferenc térről, költözködésre is alkalmas teherbringák is felvonultak, jótékonysági kerékpáralkatrész-gyűjtés, zenés piknik és bringás fotózás is volt. Kezdődik Bringázz a Munkába! kampány  A Magyar Kerékpárosklub szervezésében május 14-én újraindul az országos Bringázz a Munkába! kampány. A játékban egy mobilapplikációval lehet mérni a bringás munkába járást, a résztvevők között értékes nyereményeket sorsolunk. A kampánnyal a bringára váltásra szeretnénk bíztatni mindenkit, hiszen ez a legegyszerűbb, leggyorsabb és legszabadabb közlekedési eszköz, amivel egy tárgyalást sem lehet lekésni. A kampányról hamarosan több infót lehet elérni a http://facebook.com/bringazzamunkaba oldalon, bringazzamunkaba.hu oldalon a @bringazzamunkaba Instagramon.
  • Benkó Barbi 5. a maraton Európa Bajnokságon
    Április 22-én rendezték az XCM Európa Bajnokságot, ahol hazánk legjobb MTB kerékpárosnője, Benkó Barbi még önmaga számára is meglepetést okozott, az 5. helyen ért célba. Hétvégén Spilimbergo-ban álltak rajthoz kontinensünk legjobb MTB maraton versenyzői, hazánkat mindösszesen Benkó Barbi képviselte, aki  az olimpiai szám (XCO) specialistájaként ezúttal a tőle távol álló hosszabb számban mérette meg magát. Barbi saját magának is meglepetést okozva végül az előkelő 5. helyet szerezte meg. A képre kattintva elolvashatjátok, hogy Barbi mit írt a versenyről Went into the unknown with today’s marathon European Champs. I had a lot of respect for the hard course (100km+), the… Közzétette: Barbara Benkó – 2018. április 22. A kontinens-bajnoki címért a szakág nagyasszonya, Gunn-Rita Dahle Flesjaa, dolgozott meg keményen, maga mögé utasítva Maja Wloszczowska-t és Arianna Lüthi-t. A férfiaknál Aleksei Medvedev, Samuelle Porro és Fabien Rabensteiner lett sorrend. Eredmények: Elit férfi, elit nők

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook