Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Magazin Kerékagy Egymillió forint a büntetés Bécsben az ittas bicikliseknek

Egymillió forint a büntetés Bécsben az ittas bicikliseknek

Súlyos pénzbüntetésre számíthatnak az osztrák fővárosban azok, akik részegen ülnek kerékpárra. A tarifa 3600 euró, de csak annak, aki a 0,8 ezrelékes véralkoholszintet is túlteljesíti.

Bécset kerékpáron járó magyaroknak érdemes figyelni arra, hogy ne kerekezzenek a járdákon és a gyalogos övezetekben. Július óta ugyanis a sok turista miatt a város központjában, a nevezetességek környékén fokozottan ellenőrzik a bringásokat, hogy megelőzzék a gyalogos-bringás baleseteket.

Az osztrák főváros budapesti képviseleti irodája által kiadott tájékoztató szerint a szorosabb ellenőrzésnek már több áldozata volt: a 127 szóbeli figyelmeztetés mellett 94 esetben helyszíni bírságot is kiosztottak, 101 feljelentés született, két kerékpárost pedig előzetes letartóztatásba helyzetek.

Érdemes figyelni a szabályokra, mert a büntetések magasak: a piros lámpa és az egyirányú utca figyelmen kívül hagyását 36, illetve 35 euróval, a járdán, gyalogos övezetben vagy éjszaka kivilágítatlanul biciklizést 21 euróval büntetik. A hiányosan felszerelt kerékpárért 14 euró a pénzbírság.

A részeg kerékpározásért viszont már kisebb vagyont kell fizetni. Akit ittas bringázáson érnek, az akár 3600 eurós (körülbelül egymillió forintos) csekkre is számíthatnak, de csak akkor, ha a vérében a 0,8 ezreléket meghaladja az alkoholszint. Ez a véralkoholszint kalkulátor szerint azt jelenti, hogy Ausztriában még nem minősül kihágásnak, ha egy 80 kilós bringás két nagyfröccs vagy három sör után ül nyeregbe. (Két órával a fogyasztás után.)

Volt olyan, akinek ez kevés volt. Ittasság miatt az elmúlt hetekben tíz biciklis ellen indítottak eljárást.

A nyár végéig tartó ellenőrzéseket elsősorban biciklis rendőrök végzik. A bécsi rendőrség kerékpáros egysége jelenleg 46 kiképzett biciklis rendőrből áll.

Megosztom Facebookon!Megosztom iWiWen!Megosztom Twitteren!Megosztom Google Buzzon!Megosztom Google Readeren!Megosztom Tumblren!Egymillió forint a büntetés Bécsben az ittas bicikliseknek

Read more http://kerekagy.blog.hu/2011/08/11/egymillio_forint_a_buntetes_becsben_az_ittas_bicikliseknek

 
  • Lovassy Krisztián – magyar kerékpáros a világelitben
    A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) az Európa-bajnokságon, az öt állomásából álló világkupa sorozaton (Pruszków, Manchester, Milton, Santiago, Minsk), valamint további pontszerző versenyeken részt vett versenyzők eredményei alapján megállapította a pályakerékpáros világranglista helyezéseket. Lovassy Krisztián (BVSC-Zugló), európai bajnoki ezüstérmes versenyzőnk a közel 900 fős mezőnyben scratch versenyben a világranglista negyedik helyét fogalja el, pontversenyben pedig az ötödik helyet szerezte meg. Lovassy az öt fordulóból négyszer állt rajthoz, teljesítményével a 68 versengő nemzet összesített világranglistáján a 15. helyre hozta be Magyarországot. A világbajnokságon való indulási joga az első 24 országot illeti meg. Az UCI február 10-én teszi közzé listáját. A papírforma szerint Lovassy február 28. és március 4. között ott lesz a VB-n a hollandiai Appeldoorn-ban, addig már csak egy pontszerző versenyre kerül sor, ami érdemben nem befolyásolja a világranglistát. Lovassy teljesítménye azért is kiemelkedő, mert egyedül szerzett annyi pontot, amennyit általában egy-egy ország három versenyzője szokott összegyűjteni. Forrás: Bringasport.hu
  • Kerékpártartó és -tároló körkép
    A bicajozás életformánkká vált, beszereztük a szeretett kerékpárt. Motiváltak vagyunk, rendszeresen használnánk, de a következő nehézséggel küszködünk: hol tároljuk a biciklit? És ha még csak egy masinának az elhelyezése lenne a feladat – de rendszerint több van belőle. Vesztünkre a család többi tagját is megfertőztük a biciklis életmóddal! Ahogy a témával kapcsolatos bevezető cikkben írtuk: a bicaj kültéren nem hagyható, a garázs vagy egyéb tároló helyiség nem elég biztonságos, a lépcsőházban történő tárolás konfliktusforrás és szabálytalan, tehát marad a lakás, amit a tervezők nem erre a funkcióra szántak! A kerékpár tárolása a legtöbbünk számára megoldandó feladat. Egyszerre kell a gépet vagy a bicajarzenált biztonságban tudni, mindezt úgy, hogy a mindennapi életvitelt ne akadályozza, ne legyen útba, ne koszoljon, jelenléte a családtagokat vagy a szomszédokat ne zavarja. Emellett ne kelljen minden használat előtt valahonnan előbogarászni, összeszerelni, majd használat után elcsomagolni. Ideális esetben kitoljuk az utcára, felpattanunk rá, és száguldunk. Az élet persze nem ilyen egyszerű… Íme 9 kilenc hazánkban is kapható megoldás a kerékpár szakszerű, praktikus és nem utolsósorban esztétikus tárolására! A körképben szereplők mellett számos egyéb termék kapható a kerékpár-kereskedésekben, vagy akár a barkácsáruházakban. Érdemes tehát körülnézni a piacon: a többféle tárolótípusnak köszönhetően az adott élethelyzethez remélhetőleg megtaláljuk az ideális megoldást. A már említett áttekintő cikk segítséget nyújthat a lehetőségek számbavételéhez, illetve a helyes irány kiválasztásához. Elite Arca Az Elite Arca segítségével a kerékpár a helység dísze lehet, amit minden vendég garantáltan megcsodál. Kifejezi életszemléletünket, a sport iránti elkötelezettségünket. A részletes bemutató itt olvasható. Feedback Sport Scorpion V2 A Feedback Sport Scorpion V2 a piacon kapható egyik első középcsapágy-tengelybe illeszkedő kerékpártartó, szerkezete erős, a stabilitást a méretes talp biztosítja, felületkezelése több évi problémamentes használatot tesz lehetővé. A részletes bemutató itt olvasható. PRO Bottom Bracket Stand A PRO Bottom Bracket Stand középcsapágy-tengelybe illeszthető állvány, praktikus, nem túl drága eszköz, amely nagyban megkönnyíti a kerékpár stabil tárolását. Segítségével a bicajozás utáni tisztítás, illetve az indulás előtti karbantartás is egyszerűbbé válik. A részletes bemutató itt olvasható. PRO Bike Rack A PRO Bike Rack falra rögzített első kereket tartó konzol, a kerékpár tárolásának egyik legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb módja. A legtöbb kerék- és gumimérettel kompatibilis, legyen szó országúti kerékpárról, mountain bike-ról vagy városi közlekedésre “befogott” bicajról. A részletes bemutató itt olvasható. Saris Cycle Glide A Saris Cycle Glide egy mennyezetre szerelt “több férőhelyes” innovatív kerékpártároló. A bicikli leparkolásakor a kerekeket egyesével a kampóba beakasztjuk, a görgőkkel ellátott kampók a sínen szabadon mozognak, az ugyancsak sikló síneknek köszönhetően pedig a kerékpárok helyzete is tetszőlegesen variálható. A részletes bemutató itt olvasható. Thule Bike Stacker A Thule Bike Stacker szabadon álló kerékpártó állvány, amely két bicikli egymás feletti tárolását teszi lehetővé. Habár jelentős anyagi befektetést igényel, tartósságához, funkcionalitásához kétség sem férhet, hosszú évekre megoldja a kerékpárok szakszerű, praktikus és helytakarékos tárolását. A részletes bemutató itt olvasható. Thule Wall Hanger A Thule Wall Hanger falra szerelhető kerékpártartó konzol, a piacon kapható egyéb kerékpártartó konzolokkal vagy a házilag barkácsolt alternatívákkal szemben példás mérnöki munka, többfunkciós, erős, stabil, minőségi eszköz. A részletes bemutató itt olvasható. Topeak Swing-Up Bike Holder A Topeak Swing-Up Bike Holder elegáns és tetszetős tárolási megoldás, segítségével a kerékpár biztonságosan a falra akasztható, ezután a lehető legjobb helykihasználás érdekében a kerékpár 70 fokban elfordítható. Profi megoldás, az Ergon Topeak csapat “nagymenői” is előszeretettel használják. A részletes bemutató itt olvasható. Zsiráf-Bikegift kerékpárlift A Bikegift által forgalmazott „Zsiráf” kerékpárlift innovatív fali kerékpártartó, gázrugót alkalmaz, ez emeli fel a kerékpárt. A kerékpár magasra helyezése erőfeszítést nem igényel, továbbá az egész szerkezet elfordítható, így a bicaj szorosan a fal mellé állítható, ezzel jelentős helyet szabadítva fel. A részletes bemutató itt olvasható.
  • Cyclocross Világkupa Nommay: Compton és Van der Poel uralták a mezőnyt Franciaországban
    Nommay-ban folytatódtak az UCI Cyclocross Világkupa küzdelmei január 21-én, a két hét múlva esedékes Világbajnokság előtt jól erőfelmérő volt minden versenyző számára. A női és a férfi elit kategóriában is gyorsan egyértelművé vált, hogy kik a legjobbak ezen a hétvégén, az előbbiben Katie Compton, az utóbbiban pedig Mathieu Van der Poel dominált. 2,7 km hosszú pályát jelöltek ki a francia szervezők a nommay-i világkupa futamra, mely talajának köszönhetően nedves időben gyorsan sárossá tud válni. A ragadós talajon hamar borulhat a papírforma, egy-egy sár okozta technikai probléma kiütheti a legnagyobb neveket is a versenyből (ahogy ezen a hétvégén is történt). Mint mindig az U19-es fiúk versenyével kezdődött a nap, a hollandok egyik fiatal reménysége, Mees Hendrikx, nyerte a futamot, egyedül csak a belga Ryan Cortjens tudta őt megszorongatni, de a célba már 2 másodperccel hátránnyal érkezett a 2. helyen. A nagy esélyesek közül sem a cseh Tomas Kopeczky, sem a svájci Loris Rouiller nem tudott beleszólni a győzelembe, ők a végén egymással voltak elfoglalva, Kopeczky a 3. helyet szerezte meg 26 másodperc hátránnyal, míg a svájci 2 másodperccel ért mögötte be a célba. Az U23-as férfiaknál sem feltétlenül az történt, amit várni lehetett, a foghíjas mezőnyben a belga Thijs Aerts verte meg 3 másodperccel a hazai szurkolók reménységét, Yan Gras-t, és a 3. helyet is francia versenyző szerezte meg Joshua Dubau személyében, ő 17 másodpercet kapott a győztestől. Az elit női futamban a többség a világbajnok és a világranglistát vezető Sanne Cant-ot várta az első helyre, de nekik csalódniuk kellett. Már az első körben Katherine Compton támadt és tartósan senki nem tudta vele tartani a lépést, gyorsan elszakadt a többiektől és folyamatosan növelte az előnyét, nem volt kérdés, hogyha nem jön közbe semmi akkor ő nyeri a versenyt. Cant-nak már az első körben technikai problémái voltak, így visszacsúszott és erőt tekintve sem úgy állt, mint aki meg tudja nyerni a versenyt. Az amerikai Kaitlin Keough üldözte magányosan honfitársát a második helyen, egészen az utolsó kör végéig, ahol 55 másodperc hátránnyal ért be Compton mögött. A harmadik a verseny második felében kitűnő teljesítményt nyújtó, Pauline Ferrand Prevot, lett, a franciák bajnoka Helen Wyman-t utasította maga mögé. Az elit férfiak versenyének eleje elég érdekesen alakult, a rajt után a világbajnok Wout van Aert lendült támadásba és egy kisebb előnyre tudott szert tenni. Az üldözők közül Van der Poel elrontotta a kerékpárcserét és meg kellett állnia, a világranglistát vezető bringás nem zavartatta magát, visszafordult a depóban és kerékpárt váltott, ezután üldözőbe vette a belga világbajnokot és egy kör múlva már fel is zárkózott rá. Kérdés volt, hogy mennyit vett ki ez a hollandból, de gyorsan egyértelművé tette, hogy ez neki nem került túl sok energiájába, az élre állt és otthagyta a belgát, végül 33 másodperccel ért be előtte a célba. A 3. helyet Toon Aerts szerezte meg több, mint két perc hátránnyal Van der Poel-hoz képest.
  • Tour Down Under: André Greipel keretbe foglalta a versenyt (videó)
    Az első szakasz után az utolsót is André Greipel (Lotto-Soudal) nyerte meg az idei ausztrál körversenyen.  Összetettben nem sikerült a címvédés, az előzetes latolgatásoknak megfelelően Richie Porte (BMC) nem tudott a mezőnyhajrával záruló szakaszon  Daryl Impey (Mitchelton-Scott) elé kerülni. A záró etapon Adelaide-en belül körözött a mezőny: egy  4 és fél kilométeres kört tettek meg 20 alkalommal, így jött ki a szakasz 90 kilométeres távja. A verseny első felében sok kis mini-szökésnek lehettek tanúi a nézők, leginkább Logan Owen (Education First) és Ben O’Connor ( Dimension Data) nevét érdemes e megmozdulásokkal kapcsolatban megemlíteni. Az utolsó körben a Quick Step Floors versenyzői álltak az élre, igyekezvén Elia Vivianit a legjobb helyzetbe hozni. Mögöttük ott jöttek a Bora-Hasngrohe-sok is, Peter Sagannal. André Greipel Caleb Ewan (Mitchelton-Scott) mögött tekert, s nagyjából 25-30 méterrel a vége előtt indította a hajráját, melynek végén ő haladhatott át először a célvonalon. Ez volt immáron a 18. szakaszgyőzelme a verseny történetében. Az összetettben élen álló Daryl Impey gond nélkül megérkezett a mezőnnyel (ahogyan Richie Porte) is, így a dél-afrikai versenyző lett a jubileumi, 20. Santos Tour Down Under győztese. Videó a hajráról: Top10 a szakaszon: 1 Andre Greipel (Ger) Lotto Soudal 2:01:19 2 Caleb Ewan (Aus) Mitchelton-Scott 3 Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe 4 Phil Bauhaus (Ger) Team Sunweb 5 Elia Viviani (Ita) Quick-Step Floors 6 Steele von Hoff (Aus) UniSA-Australia 7 Simone Consonni (Ita) UAE Team Emirates 8 Mads Pedersen (Den) Trek-Segafredo 9 Carlos Barbero Cuesta (Spa) Movistar Team 10 Mads Würtz Schmidt (Den) Katusha-Alpecin Összetett top10: 1 Daryl Impey (RSA) Mitchelton-Scott 20:03:34 2 Richie Porte (Aus) BMC Racing Team 3 Tom Jelte Slagter (Ned) Dimension Data 0:00:16 4 Diego Ulissi (Ita) UAE Team Emirates 0:00:20 5 Dries Devenyns (Bel) Quick-Step Floors 6 Egan Arley Bernal Gomez (Col) Team Sky 7 Gorka Izagirre Insausti (Spa) Bahrain-Merida 8 Luis León Sánchez (Spa) Astana Pro Team 0:00:23 9 Ruben Guerreiro (Por) Trek-Segafredo 10 Robert Gesink (Ned) LottoNL-Jumbo 0:00:24  

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook