Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Magazin Kerékagy Valóban biciklisbaráttá tették a Thököly-Hungária sarkot

Valóban biciklisbaráttá tették a Thököly-Hungária sarkot

Egy nap késéssel, de valóban megépült Budapest tömeges biciklis fejlesztéseinek első részlete. Ahogy Vitézy Dávid kedden bejelentette, a főváros a Thököly út és Hungária körút kereszteződését alakítja biciklizhetővé.
 
Eddig a Thököly úton, a Dózsa György út és a Hungária körút közt kiépített biciklis sávon haladókat a Hungária kereszteződésénél biciklizni tilos tábla fogadta. A kerékpárosoknak itt tehát le kellett szállniuk a bicikliről, és tolniuk kellett a járművüket. Az életszerűtlen helyzet oka annyi volt, hogy a fejlesztés eddig tartott, innentől nem hangolták össze a biciklis sávot, a buszsávot és az autókra ütemezett lámpákat.
 
Valóban biciklisbaráttá tették a Thököly-Hungária sarkot
 
A bejelentett időpontban, szerdán még csak annyi nyoma volt a projektnek, hogy a Thököly út közepén, a villamos megálló járdaszigeténél egy biciklis jelzőlámpát szereltek fel. A letakart lámpát csütörtök reggelre azonban üzembe helyezték, és ekkorra felfestették a buszsávba a kerékpáros nyomokat.
 
Ez utóbbiak a fejlesztés legfontosabb elemei, mostantól ugyanis a buszvezetők nem szoríthatják le a kerékpárosokat az útról. Igaz, az oktató jellegű padkához szorítás életveszélyes jellege miatt valójában eddig sem volt megengedett, mégis: a lélekben önkéntes rendőr buszosok, felszabadulva a biciklisáv jelentette korlátozás alól, eddig sokszor alkalmazták a módszert.
 

A lámpa ugyanakkor helyszíni tapasztalataink szerint felesleges, minden biciklis igyekezett átjutni a túloldalra, hiába mutatott az út felénél sárgát a lámpa. 

Megosztom Facebookon!Megosztom iWiWen!Megosztom Twitteren!Megosztom Google Buzzon!Megosztom Google Readeren!Megosztom Tumblren!Valóban biciklisbaráttá tették a Thököly-Hungária sarkot

Read more http://kerekagy.blog.hu/2011/08/18/valoban_biciklisbaratta_tettek_a_thokoly_hungaria_sarkot

 
  • Lance Armstrong ismét nyeregben a 24 órás versenyen!
    Armstrong és volt csapattársai, George Hincapie és Dylan Casey, egy triatlonistával kiegészülve a tavalyi évhez hasonlóan részt vettek az Old Pueblo 24 órás mtb váltóversenyen. Eredetileg az volt a terv, ahogy tavaly is, hogy a váltó negyedik tagja Christian Vande Velde lesz, de ő megbetegedett és a helyére a triatlonista Julia Polloreno ugrott be. Lance Armstrong (@lancearmstrong) által megosztott bejegyzés, Febr 17., 2018, időpont: 6:45 (PST időzóna szerint) Az Egyesült Államokban a mtb szezon nem hivatalos kezdete az arizonai Tuscon-ben rendezett Old Pueblo 24 órás váltóverseny, melyen a magyar 24 órásokhoz hasonlóan jó hangulatban küzdenek meg egymással az indulók. Idén a 2017-es évhez képest nem vették annyira komolyan Armstrongék a versenyt, a tavalyi 3. helyük után 2018-ban csak 86.-ok lettek, amihez nagy valószínűséggel hozzájárul, hogy Armstrong a 3. körét (16 mérföld egy kör hossza) 12 óra alatt tette meg, a versenyen készült képek alapján nem kizárt, hogy pihenéssel és sörözéssel töltötte ezt a időt vérbeli hobbi kerékpáros módjára. Lance Armstrong hivatalos kerékpáros versenyen nem vehet részt, élete végéig eltiltották a kerékpározástól, de ilyeneken, mint a mostani 24 órás, ami nem tartozik egyik szervezet alá sem rajthoz állhat, sőt még a szervezők is örülnek neki, hogy egy ilyen híresség szerepel a rajtlistán.
  • Az időjárás nem kímélte a GP Laguna Porec mezőnyét – Szöllősi 13.-ként ért célba
    Kemény körülmények vártak a 2018-as GP Laguna Porec mezőnyére, köztük a két magyar kontinentális csapat (Pannon Cycling Team és Kőbánya Cycling Team) versenyzőire és a My Bike Stevens színeiben induló Kusztor Péterre és Pelikán Jánosra. A legjobb magyar, Szöllősi Ferenc, nem messze a pontszerző helyektől a 13. helyen ért célba. Nem gyakran számolhatunk be olyan versenyről, ahol két magyar kontinentális csapat is részt vesz, sajnos az időjárás okozta körülmények miatt nem sok versenyző tudta befejezni a horvátországi versenyt, a magyarok többsége teljesen elfagyott és emiatt volt kénytelen feladni a versenyt. Mindösszesen Szöllősi Ferenc (Pannon Cycling Team) és Kusztor Péter tudta befejezni a versenyt, mindketten a győztes csoport mögötti bolyban érkeztek a nyertes Paolo Toto-tól 1 perc 13 másodperc hátránnyal, az előbbi 13., az utóbbi 33. helyen ért célba. Szöllősi Ferenc beszámolóját olvashatjátok: “Már a rajttól kemény tempó volt egészen 80. kilométerig, amikor 7 fő el tudott végül menni, innentől megnyugodott a mezőny a kb 100. kilométernél található motovuni hegyig. Azonban ez az idő hiába volt jó szusszanni egyet, teljesen átáztunk, átfagytunk. Próbáltunk együtt maradni, segíteni, vidítani egymást, például a fagyott kezeinkkel semmit sem tudtunk elővenni a zsebünkből, ezért egymást segítve, a másik zsebéből vettük elő a frissítőt nagy nehezen. Majd az emelkedőre sikerült feljutni a második csoporttal, akikkel közel 30 kilométer után felértünk az első csoportra, ahol szinte csak Kusztor Peti dolgozott. A fő mezőny már csak a 8-9-10. pontszerző helyért sprintelhetett, erről lemaradva a 13. helyen sikerült befejeznem. Igen embert próbáló idő volt, fékezni is fájt az elfagyott kezeimmel. Azonban az elektromos váltók így is könnyen kezelhetőek voltak. Ezúttal is köszönjük ruhagyártónknak, a G4-nek, a remek minőséget, sokat segített, hogy átvészeljük a mai napot!” Eredmények: 1. Paolo Toto (Sangemini-MG.Kvis) 4:05:03 … 13. Szöllősi Ferenc (Pannon Cycling Team) + 1:13 33. Kusztor Péter (MyBike-Stevens) + 1:13 40. Bjornar Overland (Kőbánya Cycling Team) + 5:05
  • Komoly problémát jelent az országúti profiknak a tárcsafék
    A Tour of Oman utolsó szakaszán történt egy különleges eset, ahol az Aqua Blue csapata szerette volna a tárcsafékes országútikra jellemző hosszú kerékcsere idejét lerövidíteni, de vétettek a szabályok ellen, ezért versenyzőjüket, Adam Blythe-ot kizárták a versenyből. Már többször beszámoltunk arról, hogy az UCI egy tesztidőszak keretén belül engedélyezi az országúti versenyeken a tárcsafékek használatát, de eddig elsősorban a tárcsák veszélyessége került szóba, idén viszont már többedszerre fordult elő, hogy egy defekt utáni kerékcsere egy normál kerékhez képest erősen elhúzódott. Az Ománi Körverseny utolsó szakaszán Adam Blythe-nak voltak technikai problémái (pont a nemrég bemutatott 3T Strada-t használják) és kerékpárt kellett cserélnie, de mivel ezen a versenyen az egyedi kísérőkocsik miatt a kerékpárokat csak első kerék nélkül lehetett rögzíteni az autóra, ezért tanulva Viviani Dubai Tour-os közel 50 mp-es kerékcseréjéből, az Aqua Blue csapata engedélyt kért arra, hogy előrevihessék a Blythe tartalék bringáját, ezzel megelőzve az első kerék hosszas beszerelése okozta időhátrányt. A versenybíróság az engedélyt megadta, de a csere után mégis kizárták Blythe-ot a versenyből, mert az út széléről kapta meg az új kerékpárját, míg az UCI szabályok előírják, hogy csak autóról és akkor is csak a csoportja mögött cserélhet kerékpárt. A Tour of Oman hatodik, egyben zárószakaszát, mezőnyhajrában Alexander Kristoff nyerte és Alexey Lutsenko megőrizte az ötödik napon megszerzett összetett első helyét. Látszik, hogy a tárcsafék komoly fejtörést okoz a csapatoknak, maga a rendszer messze nem tökéletes, még fejlesztésre vár, kíváncsian várjuk, hogy mit lépnek majd erre a gyártók, hogy a versenysport igényeit is maximálisan kielégítsék.
  • Dupla Astana győzelem a Tour of Oman király szakaszán
    Az Astana-nak jól sikerült az ománi kör 5. napja is, miután Magnus Cort megnyerte a 4. szakaszt, az ötödiken kettős győzelmet arattak, Miguel Angel Lopez szerezte meg a szakaszgyőzelmet, míg a 2. helyével Alexey Lutsenko áll az összetettben az élre. A felvezetőnkben említett módon alakultak a dolgok a Tour of Oman első négy szakaszán, az elsőn a sprinterek villogtak, Bryan Coquard verte meg Cavendish-t, Nizzolo-t és Bouhanni-t, a másodikon Nathan Haas mutatta meg, hogy képes meglepni a legnagyobb egynapos menőket, és a sprinten legyőzte Greg Van Avermaet-t. Van Avermaet nem csüggedt, a harmadik szakaszon csapata segítségével visszavágott és 3 másodperc időkülönbséggel nyerte az etapot Rui Costa és Lutsenko előtt. A 4. napon egy meglepetés ember, Magnus Cort, győzött, az Astana csapata sokat tett azért, hogy a dán sprinternek ne legyenek ott a vetélytársai a hajrában. Az 5. napon, a király szakaszon, várhatóan eldől, hogy ki lesz az ománi kör összetett győztese, az Astana ezen a napon is kezébe vette az irányítást, az utolsó, átlag 10% meredekségű emelkedőn a 30 fok feletti hőségben a kolumbiai Miguel Angel Lopez és a kazah Alexey Lutsenko duója szakadt el a többiektől és 12 másodperc előnnyel kettős Astana sikert arattak az összetett szempontjából mindent eldöntő emelkedőn. Lopez nyerte a szakaszt, míg Lutsenko az összetett élére ugrott a második helyével. Ma az utolsó napon nem valószínű változás az összetettben, a dombos terep ellenére mindenki mezőnybefutót vár.

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook