Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Magazin Kerékagy
Biciklista Magazin

A dinamóhoz izom is kell, nem csak környezettudatosság

Évekkel ezelőtt kiment a divatból, és azóta sem jött vissza a dinamós világítás, pedig a keményvonalas kerékpárideológusok szerint a százötven éves találmány lenne az igazán ideális megoldás a sok környezetszennyező hulladékot termelő elemes lámpák helyett.

A téli szezon idején a bringaforgalom jelentős része átcsúszik a sötétedés utáni órákra. A K...

Bővebben...
 

Egy olasz habzóboros bringaverseny belülről

Napsütéses őszi hangulat, borvidéken kanyargó útvonal. Akiknek eddig nem volt szerencséjük részt venni egy hagyományos olasz bringaversenyen, kedvet kaphatnak moon beszámolójától.

Október első vasárnapján rendezik meg Olaszország Treviso tartományában a Prosecco Classic nevű versenyt. Idén napsütéses, nyári melegben kanyargott végig a mezőny a Coneg...

Bővebben...
 

Magyarország olyan ideális, mint Hollandia

A 2011-es Critical Massnek nem volt útvonala, mindenki arra biciklizett, amerre akart, csak a szabályokat kellett betartani. Klasszikus zene, nem klasszikus esküvő és laza nagykövet az Autómentes napon. Figyelem: a film végén villogó eksztázis és elérzékenyülés.

Megosztom Facebookon!Megosztom iWiWen!Megosztom Twitteren!Megosztom Google Buzzon!Megosztom Google Readeren!Megosztom Tumblren!Magyarország olyan ideális, mint Hollandia

...
Bővebben...
 

Biciklizés közben mélyebbre megy a korom a tüdőben

A Londonban kerékpárral közlekedő fiatal felnőttek tüdejébe kétszer több korom jut, mint a gyalogosokéba. A bartsi Jonathan Grigg professzor és a London School of Medicine nemrég publikált tanulmánya szerint igaz, amit azért eddig is lehetett sejteni: bringázás közben sokkal mélyebbre megy a belégzett füst, ment sétálás idején.

A kutatókat sem ...

Bővebben...
 

Fél óráig ingyenesek lesznek a budapesti biciklik

Aláírták a budapesti kerékpárkölcsönző-rendszer támogatási szerződést, így 2013-tól a világ fejlett városaihoz hasonlóan nálunk is működhet a környezetbarát közlekedési hálózat. A rendszer kiépítéséhez szükséges 900 millió forint európai uniós támogatásról szóló szerződést Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős...
Bővebben...
 


1. oldal / 5
  • Lance Armstrong ismét nyeregben a 24 órás versenyen!
    Armstrong és volt csapattársai, George Hincapie és Dylan Casey, egy triatlonistával kiegészülve a tavalyi évhez hasonlóan részt vettek az Old Pueblo 24 órás mtb váltóversenyen. Eredetileg az volt a terv, ahogy tavaly is, hogy a váltó negyedik tagja Christian Vande Velde lesz, de ő megbetegedett és a helyére a triatlonista Julia Polloreno ugrott be. Lance Armstrong (@lancearmstrong) által megosztott bejegyzés, Febr 17., 2018, időpont: 6:45 (PST időzóna szerint) Az Egyesült Államokban a mtb szezon nem hivatalos kezdete az arizonai Tuscon-ben rendezett Old Pueblo 24 órás váltóverseny, melyen a magyar 24 órásokhoz hasonlóan jó hangulatban küzdenek meg egymással az indulók. Idén a 2017-es évhez képest nem vették annyira komolyan Armstrongék a versenyt, a tavalyi 3. helyük után 2018-ban csak 86.-ok lettek, amihez nagy valószínűséggel hozzájárul, hogy Armstrong a 3. körét (16 mérföld egy kör hossza) 12 óra alatt tette meg, a versenyen készült képek alapján nem kizárt, hogy pihenéssel és sörözéssel töltötte ezt a időt vérbeli hobbi kerékpáros módjára. Lance Armstrong hivatalos kerékpáros versenyen nem vehet részt, élete végéig eltiltották a kerékpározástól, de ilyeneken, mint a mostani 24 órás, ami nem tartozik egyik szervezet alá sem rajthoz állhat, sőt még a szervezők is örülnek neki, hogy egy ilyen híresség szerepel a rajtlistán.
  • Az időjárás nem kímélte a GP Laguna Porec mezőnyét – Szöllősi 13.-ként ért célba
    Kemény körülmények vártak a 2018-as GP Laguna Porec mezőnyére, köztük a két magyar kontinentális csapat (Pannon Cycling Team és Kőbánya Cycling Team) versenyzőire és a My Bike Stevens színeiben induló Kusztor Péterre és Pelikán Jánosra. A legjobb magyar, Szöllősi Ferenc, nem messze a pontszerző helyektől a 13. helyen ért célba. Nem gyakran számolhatunk be olyan versenyről, ahol két magyar kontinentális csapat is részt vesz, sajnos az időjárás okozta körülmények miatt nem sok versenyző tudta befejezni a horvátországi versenyt, a magyarok többsége teljesen elfagyott és emiatt volt kénytelen feladni a versenyt. Mindösszesen Szöllősi Ferenc (Pannon Cycling Team) és Kusztor Péter tudta befejezni a versenyt, mindketten a győztes csoport mögötti bolyban érkeztek a nyertes Paolo Toto-tól 1 perc 13 másodperc hátránnyal, az előbbi 13., az utóbbi 33. helyen ért célba. Szöllősi Ferenc beszámolóját olvashatjátok: “Már a rajttól kemény tempó volt egészen 80. kilométerig, amikor 7 fő el tudott végül menni, innentől megnyugodott a mezőny a kb 100. kilométernél található motovuni hegyig. Azonban ez az idő hiába volt jó szusszanni egyet, teljesen átáztunk, átfagytunk. Próbáltunk együtt maradni, segíteni, vidítani egymást, például a fagyott kezeinkkel semmit sem tudtunk elővenni a zsebünkből, ezért egymást segítve, a másik zsebéből vettük elő a frissítőt nagy nehezen. Majd az emelkedőre sikerült feljutni a második csoporttal, akikkel közel 30 kilométer után felértünk az első csoportra, ahol szinte csak Kusztor Peti dolgozott. A fő mezőny már csak a 8-9-10. pontszerző helyért sprintelhetett, erről lemaradva a 13. helyen sikerült befejeznem. Igen embert próbáló idő volt, fékezni is fájt az elfagyott kezeimmel. Azonban az elektromos váltók így is könnyen kezelhetőek voltak. Ezúttal is köszönjük ruhagyártónknak, a G4-nek, a remek minőséget, sokat segített, hogy átvészeljük a mai napot!” Eredmények: 1. Paolo Toto (Sangemini-MG.Kvis) 4:05:03 … 13. Szöllősi Ferenc (Pannon Cycling Team) + 1:13 33. Kusztor Péter (MyBike-Stevens) + 1:13 40. Bjornar Overland (Kőbánya Cycling Team) + 5:05
  • Komoly problémát jelent az országúti profiknak a tárcsafék
    A Tour of Oman utolsó szakaszán történt egy különleges eset, ahol az Aqua Blue csapata szerette volna a tárcsafékes országútikra jellemző hosszú kerékcsere idejét lerövidíteni, de vétettek a szabályok ellen, ezért versenyzőjüket, Adam Blythe-ot kizárták a versenyből. Már többször beszámoltunk arról, hogy az UCI egy tesztidőszak keretén belül engedélyezi az országúti versenyeken a tárcsafékek használatát, de eddig elsősorban a tárcsák veszélyessége került szóba, idén viszont már többedszerre fordult elő, hogy egy defekt utáni kerékcsere egy normál kerékhez képest erősen elhúzódott. Az Ománi Körverseny utolsó szakaszán Adam Blythe-nak voltak technikai problémái (pont a nemrég bemutatott 3T Strada-t használják) és kerékpárt kellett cserélnie, de mivel ezen a versenyen az egyedi kísérőkocsik miatt a kerékpárokat csak első kerék nélkül lehetett rögzíteni az autóra, ezért tanulva Viviani Dubai Tour-os közel 50 mp-es kerékcseréjéből, az Aqua Blue csapata engedélyt kért arra, hogy előrevihessék a Blythe tartalék bringáját, ezzel megelőzve az első kerék hosszas beszerelése okozta időhátrányt. A versenybíróság az engedélyt megadta, de a csere után mégis kizárták Blythe-ot a versenyből, mert az út széléről kapta meg az új kerékpárját, míg az UCI szabályok előírják, hogy csak autóról és akkor is csak a csoportja mögött cserélhet kerékpárt. A Tour of Oman hatodik, egyben zárószakaszát, mezőnyhajrában Alexander Kristoff nyerte és Alexey Lutsenko megőrizte az ötödik napon megszerzett összetett első helyét. Látszik, hogy a tárcsafék komoly fejtörést okoz a csapatoknak, maga a rendszer messze nem tökéletes, még fejlesztésre vár, kíváncsian várjuk, hogy mit lépnek majd erre a gyártók, hogy a versenysport igényeit is maximálisan kielégítsék.
  • Dupla Astana győzelem a Tour of Oman király szakaszán
    Az Astana-nak jól sikerült az ománi kör 5. napja is, miután Magnus Cort megnyerte a 4. szakaszt, az ötödiken kettős győzelmet arattak, Miguel Angel Lopez szerezte meg a szakaszgyőzelmet, míg a 2. helyével Alexey Lutsenko áll az összetettben az élre. A felvezetőnkben említett módon alakultak a dolgok a Tour of Oman első négy szakaszán, az elsőn a sprinterek villogtak, Bryan Coquard verte meg Cavendish-t, Nizzolo-t és Bouhanni-t, a másodikon Nathan Haas mutatta meg, hogy képes meglepni a legnagyobb egynapos menőket, és a sprinten legyőzte Greg Van Avermaet-t. Van Avermaet nem csüggedt, a harmadik szakaszon csapata segítségével visszavágott és 3 másodperc időkülönbséggel nyerte az etapot Rui Costa és Lutsenko előtt. A 4. napon egy meglepetés ember, Magnus Cort, győzött, az Astana csapata sokat tett azért, hogy a dán sprinternek ne legyenek ott a vetélytársai a hajrában. Az 5. napon, a király szakaszon, várhatóan eldől, hogy ki lesz az ománi kör összetett győztese, az Astana ezen a napon is kezébe vette az irányítást, az utolsó, átlag 10% meredekségű emelkedőn a 30 fok feletti hőségben a kolumbiai Miguel Angel Lopez és a kazah Alexey Lutsenko duója szakadt el a többiektől és 12 másodperc előnnyel kettős Astana sikert arattak az összetett szempontjából mindent eldöntő emelkedőn. Lopez nyerte a szakaszt, míg Lutsenko az összetett élére ugrott a második helyével. Ma az utolsó napon nem valószínű változás az összetettben, a dombos terep ellenére mindenki mezőnybefutót vár.

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook