Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Magazin Bikemag Eurobike 2011: a Catlike 2012-es kínálata

Eurobike 2011: a Catlike 2012-es kínálata

A Catlike 2011-ben ünnepelte fennállásának 15. évfordulóját. Ezzel ugyan közel sem a spanyol sisakgyártó a legrégebbi szereplő ebben a szegmensben, de szégyenkezésre semmi okuk nem lehet, hiszen csúcsmodelljükkel a Whisperrel nyerte Thor Hushovd az idei országúti vb mezőnyversenyét. Emellett a Team Movistar jóvoltából is rendre visszaköszönnek modelljeik a legrangosabb nemzetközi versenyek közvetítései során. Lássuk hát, mit láthattunk idén a cég standján!

Read more http://feedproxy.google.com/~r/bikemag/~3/Qrws9roOKkQ/eurobike-2011-a-catlike-2012-es-kinalata

 
  • Vasárnap Szekszárdon folytatódik a Cyclo-cross Magyar Kupa
    Október 20-án Szekszárdra költözik a Cyclo-cross Magyar Kupa, a 3. CrosSzekszárdon mérik össze erejüket hazánk legjobb cyclo-cross bringásai. Vasárnap a második állomásához érkezik a Cyclo-cross Magyar Kupa, ezúttal a találó nevű 3. CrosSzekszárdon láthatunk izgalmas cyclo-cross versenyt, vagy akár ki is próbálhatjuk ezt a sportot. A tavalyi évhez hasonlóan idén is a Baka István Általános Iskola körül kijelölt pályán rendezik a versenyt, mely bőven tartogat kihívásokat az indulók számára. A szokásos cyclo-cross akadályokon felül lesz pár érdekesség a pályában, a nyomvonal ezúttal is fogja érinteni a közeli dirt pályát, ami garantáltan hozzájárul ahhoz, hogy látványos verseny legyen október 20-án. A hobbi kerékpárosok számára is nyitva áll a lehetőség, hogy kipróbálják magukat ebben a szakágban, ők rajthoz állhatnak a mountainbike-kal is, nem kell feltétlenül speciális cyclo-cross kerékpárt használniuk. A CrosSzekszárd az ő futamukkal kezdődik 10 órakor, majd a korosztályos versenyekkel folytatódik, míg a legjobbak 14 óra 15 perckor az utolsó rajtban mérik össze erejüket. A hétvégére jó időt jósolnak, így mindenképpen érdemes kilátogatni a versenyre, se szurkolóként, se versenyzőként nem kell áznunk-fáznunk, mint amit általában a cyclo-cross versenyeken megszokhattunk, napsütés, 20 fok feletti hőmérséklet és száraz pálya vár a szakág szerelmeseire. További információk és versenykiírás a Szekszárdi Sportközpont honlapján.
  • TERN – a prémium összehajtható kerékpárok specialistája
    A Tern kerékpármárka ismerősen csenghet sokaknak, hiszen az Eurobike beszámolók visszatérő szereplője, a kiállítás Golden Awards díjának többszörös nyertese. A jelen cikkben végig követjük a TERN történetét megszületésétől napjainkig, továbbá megismertetjük az olvasót az alapító és szellemi vezető Joshua Hon közlekedéssel és személyes mobilitással kapcsolatos víziójával. Végezetül összefoglaljuk a jelenlegi termékkínálatot. A Tern kerékpárok a világ több, mint 65 országbán vannak jelen, Magyarország 2013 óta rendelkezik hivatalos márkaképviselettel. Fiatal, de mégis nagy múltú márkáról van szó, viharos polémiákkal dús megalakulása pedig akár egy irodalmi családregény témáját is adhatná. Alapítója az összehajtható kerékpárok nemzetközi piacán vezető szerepet betöltő Dahon cég egykori marketingigazgatója, aki apja (a névadó Dr. DAvid HON) “regnálása” alatt vezette a márkát sikerről sikerre. Elsősorban cégigazgatási és koncepcionális nézeteltérések miatt 2010-ben Joshua Hon kilépett a Dahon-ból, majd a tajvani cég és kerékpáripar több prominens személyével közösen új vállalkozást alapított. Az így létrejött Tern márka markáns cégfilozófiát hirdetett. A Tern missziója a modern nagyvárosi mobilitás újra értelmezése innovatív minőségi kerékpárok biztosításával. A szemléletbéli különbség leginkább abban áll, hogy amíg a Dahon – amelynek piaci sikereit részint Joshua Hon munkája tette lehetővé – elsősorban az eladott darabszámra, a piaci pozícióra, illetve kompromisszumokkal az ár minimalizálására helyezi a fő hangsúlyt, a Tern minőségi alkatrészekből, precíziós gyártástechnológiával a tartósságra és a jobb használhatóságra törekszik. Egy interjú során arra a kérdésre, hogy „Apja babérjaira tör-e, illetve tervei között szerepel esetleg a piaci elsőség elhódítása?” kategorikusan elutasította. A Tern fenntartható mobilitás-alternatívát kínál a kerékpározás számos területén, beleértve az elektromos hajtású kerékpárokat, a teherszállító cargo bike-okat. Emellett fontos a környezeti terhelés minimalizálása, innovatív technikák segítségével új megoldásokat hozni a kerékpárpiaci kínálatba. Miről kapta a nevét a márka? A Tern a sirályfélékhez tartozó sarkkörön élő vándormadár, amely elképesztő évi 71 ezer km-t tesz meg a zord éghajlaton, minimális élelemforrást felhasználva. Az etológusok szerint földünk egyik leghatékonyabb madárfaja. Ez a jelző ugyebár a kerékpár esetében is gyakran elhangzik, hisz a kerékpár a ma ismert leghatékonyabb emberi erővel hajtott jármű. Ha modern társadalmunk fenn akar maradni, olyan élőlényekről érdemes példát vennie, mint a Tern márka apró termetű névadó madara. A Tern cégfilozófiája a fenti célkitűzést azzal toldja meg, hogy a kerékpárjaik tartósak, szervizelhetők, így hosszabb ideig szolgának, amellyel így több kilométer megtételét teszik lehetővé. (A Tern bicajok vázára, villájára és kormányegységére 10 év garancia jár!) Mivel termékeik a közlekedés hatékonnyá tételére vannak kihegyezve, a példátlan praktikusságnak és minőségnek köszönhetően a tulajdonosok valóban használják ezeket: azaz nemcsak a port gyűjtik a garázsban, mint a legtöbb kerékpár. Végezetül Tern ügyel arra, hogy a gyártás a lehető legkisebb környezeti terhelést vonja maga után. Ha lehetséges, újrahasznosítható anyagokat alkalmaznak, illetve a gyártáshoz megújuló energiát használnak. Végezetül a cég által megtermelt nyereségnek 1%-át környezetvédelmi és mobilitást elősegítő célokra fordítja. Tucatnyi szabadalom fűződik a Tern-hez, emellett az innovatív szemléletnek köszönhetően a márka számos nemzetközi díjat és szakmai elismerést érdemelt ki. Habár mindössze 8 éve van a piacon, a Tern mégis több tucat rangos díjat „zsebelt be”, emellett kerékpármodelljei és bicajos kiegészítői a nemzetközi szaksajtó tesztjein rendre az élen végeznek. Kezdjük a sort az Eclipse S11i modellel, amely az Eurobike Awards díjazottja, az X20 a következő évben ugyanitt duplázni tudott, majd a Swoop Duo “lőtte be” a mesterhármast! A Golden Awards fődíj a kerékpáripar berkeiben óriási presztízsértékkel bír, elnyeréséhez mindennek „klappolni kell”. Kritérium az innovatív, egyedi megoldás, ezen felül a győztes termékeknek egyszerre kell kézzel fogható előnyöket kell felmutatni, illetve új trendet mutatni a piacon. A világ legrangosabb formatervezési Red Dot díjat a Verge Duo kapta, továbbá a világ második legnagyobb kerékpáros kiállításán, a Taipei Show-n, az új országúti összehajtós vonalat képviselő Verge X10, majd a S11i és a X18 modelltárs kapott rangos elismerést. És nemcsak a kerékpárok, hanem az egyes technikai megoldások is elkápráztatták a nemzetközi szakzsűrit. Így a márkát fémjelző Physis 3D kormányoszlop és a praktikus bicajbőrönd Taipei Show díjat, míg az innovatív Tern fali kerékpártartó Eurobike Awards díjat kapott. Ez utóbbi az IF Design Award-on és Tajvanon is fődíjas lett – ha csak egy pillantást vetünk rá, belátjuk, miért. Nemrég a Cargo Node kapott „dupla díjat” a Taipei Show-n és az IF zsűriétől. A lista nem teljes, és a nemzetközi szaksajtóban megjelent írások ugyancsak egy egész litániát tesznek ki, ami a hazai forgalmazó honlapján is elérhetőek. Szemléltetésképpen talán érdemes lenne az innovatív technológiák közül néhányat megemlíteni. Szögezzük le, hogy a piacon kapható legtöbb összehajtható kerékpár rákfenéje a stabilitás hiánya. A vázkialakításból adódik, hogy hajtás közben a vázszerkezet és a kormány önálló életre kel, csavarodik, ami nemcsak zavaró, hanem az irányíthatóságot is kompromittálja. A Physis 3D és a legújabb Physis RF kormányegység hidroform eljárással 7005 sorszámú fejlett alumíniumötvözetből készül, így a lehető legnagyobb fokú merevséget teszi lehetővé. Emellett a zsanérkialakítás is végletekig finomított, amely a piaci kínálatban a legnagyobb kontaktfelületet biztosítja. Ezt egészíti ki a DoubleTruss™ Technology vázkialakítás, amelynél a fő vázcső és a nyeregcső erős és merev 3D szerkezetet alkot. Az eredmény olyan fokú stabilitás, amely megközelíti a nem összehajtható kerékpárokat, messze túlmutatva a konkurens összehajtósok „képességein”. Az említett zsanérból kettő is található a Tern modelleken: a vázon illetve a kormányon. Ennek neve N-Fold™ Technology, a csuklósmechanikáé pedig OCL+™ Frame Joint. A rendkívül nagy felület mellett a zsanérok fifikás és bombabiztos rugós mechanikát kapnak, amelynél a megszorítási erő automatikusan optimalizált. Rendkívül precíz csapágyazott szerkezetről van szó, így a hajtási pontok egy mozdulattal könnyedén zárhatók és nyithatók. És nem utolsósorban működtetése páratlan minőségi érzetet kelt. Említhetnénk még a kerékpárok elején található konzolt, amely számos hasznos kiegészítő felszerelését teszi lehetővé. A legújabb modelleken megjelent (GSD, BYB, HSD) Combo Mount, illetve a korábbiakon lévő Luggage Truss adapter moduláris rendszert alkatnak, így mindenki a számára leginkább hasznos „kiszerelést” (pl. kosár, táska, első csomagtartó, itt tárolható a válltáska, amiben az összehajtott bicaj praktikusan szállítható.) Érdekes még, hogy összecsukott állapotban egy rendkívül erős mágnes (Magnetix™ 2.0) fogja automatikus össze a szerkezetet, így mozgatás közben a „csomag” mindig stabil marad. Kedvencem még az Andros™ kormány, mely az összehajtósok közt egyedi módon szerszám nélküli, praktikus és gyors testhez állítást biztosít. Így a legtöbb Tern bicaj ugyanúgy kényelmesen személyre szabható egy 150 vagy éppen egy 190 cm termetű bicajos esetében. Bicajkínálat A […]
  • Óriási volt az érdeklődés az őszi teljesítménytúrára
    A jó helyszínválasztás, a festői környezet és az időjárás is hozzájárult ahhoz, hogy minden a helyére kerüljön és közel 250 kerékpáros vágjon neki a Badacsony 200 kerékpáros teljesítménytúrának október közepén. A Badacsony 200 kerékpáros túra ötletét a Bakonyban és a Balaton-felvidéken vezető, a kilencvenes évek közepe óta megrendezendő Bakony 200 túra adta. Badacsonytomajról indulva a résztvevők három táv közül választhattak, ahol a legnépszerűbb a 100 és a 70 kilométeres etap volt. A cél, hogy a Káli-medence és a Keszthelyi-hegység bebarangolása után ugyanide térjen vissza. A családosoknak és gyerekeknek egy rövid, 18 kilométeres vezetett túrával készültek, ami a szigligeti mólóhoz vezetett egy rövid vízparti látogatásra. A felfedező beállítottságú résztvevők a helyszínen országútra vagy terepre szánt Kellys kerékpárokat tesztelhettek. “Számítottunk a nagy számú érdeklődőre, de azt mi sem gondoltuk, hogy a 100 előnevezett résztvevő mellé még 140 fő regisztrált a helyszínen. Ez összetett tervezést igényelt a teljes lebonyolítás során, amit érzésem szerint sikerült zökkenőmentesen megoldani.” – foglalta össze Tóth András, főszervező. A túra közben öt ellenőrzőponton ellenőrizték a teljesítést és három frissítőpont segítette a célbaérkezést, ahol több, helyi kistermelőtől származó étellel/itallal készültek. A rajthelyszín a Hableány étterem volt, ami kiválót infrastruktúrával rendelkezik, így nem meglepő, hogy a túra délutánján igazi piknik hangulat alakult ki a teraszon. “Egész évben Balaton! a szlogen, ami régóta meghatározza munkánkat, ami egyre inkább kezd valósággá válni. Aktivitásra és rendezvényekre, valós tartalomra és hívószóra van szükség ehhez, pont mint a Badacsony 200.” – tette hozzá Laposa Bence, a Balatoni Kör elnöke. A visszajelzések elégedettséget sugároznak, a résztvevők egytől-egyig pozitív élményekkel tértek haza.Az idei évi sikerek tükrében a folytatás garantált, folyamatos cél a résztvevői létszám bevonásának emelése és a régió további népszerűsítése. fotó: Kaiser Erika
  • Tacx 2020 – Milyen görgők közül választhatunk?
    A Tacx az edzőgörgők terén az egyik legnagyobb név a piacon, a kezdőktől a profikig mindenkinek kínálnak görgőket, melyek egy egyszerű bemelegítés elvégzésétől a Zwiftelésig mindenre alkalmasak. A fejlődés soha nem áll meg, minden évben megjelenik valamilyen újdonság, ami az idén sem volt másképp, nézzük, hogy mi várható 2020-ban! Egyből kezdjük a csúcsmodellel, a NEO Bike-kal, ami valójában nem is egy görgő, hanem egy komplett edzőtermi kerékpár. A technikai paraméterei megegyeznek a NEO-val, viszont egy teljes kerékpárt építettek köré a mérnökök. Többek között találunk rajta menetszelet szimuláló ventilátorokat, amik kellemesen hűtik arcunkat, kulacstartót, mobiltelefon-tartót és tablett-tartót is. A valósághű bringázáshoz nincs más dolgunk, mint rákötni a tv-nket vagy a monitorunkat, letölteni egy alkalmazást és már kezdődhet is az edzés. A NEO Bike-ot nem feltétlenül otthoni használatra találták ki, mert a méretei sem a legkisebbek és az ára is elég borsos, de például edzőtermekbe tökéletes választás, na meg azoknak, akiknek bőven van hely a szobájukban. 2019-ben jelent meg a NEO 2, de 2020-ra már itt a NEO 2 T, az okos görgők csúcsa, melyben teljesen áttervezték a mágnesek pozícióját és több is került bele az előző modellhez képest. Ez több ponton is javulást hozott az eleve majdnem hibátlan Neo 2-höz képest: Jelentősen megnőtt az alacsony fordulaton leadott maximális teljesítmény, van olyan fordulatszám, ahol a max wattérték megtriplázódott. Ez tipikusan az alacsony fordulatú hegymeneteknél jön jól. Ezenfelül drasztikusan lecsökkent a reakcióideje a teljesítménylépcsőknél, ez főleg azoknak jó hír, akik sokat használják a Neo-t ERG módban, ez pláne rövid intervalloknál számít. Ezenkívül még halkabb is lett a tapasztalatok szerint. A NEO 2 T továbbra is maximum 2200W-os ellenállásra képes, maximum 25 %-os emelkedőt tud szimulálni és a +-1%-os mérési pontosság sem változik. Felesleges is lenne ezeken a technikai paramétereken változtatni, mert gyakorlatilag ezzel mindenre elég. A NEO azonkívül, hogy valósághűen tudja szimulálni a kerékpározást – enged oldalirányú mozgást, a terepviszonyoknak megfelelően vagy az előre beprogramozottak szerint állítja az ellenállást – a többi okos görgővel ellentétben a lejtőt is képes szimulálni, tehát elkezdi hajtani a bringát a hátsókerék irányából, ha pl a Zwift pályán lejtőre érünk. Ezt a benne lévő motor segítségével éri, mert a NEO-ban már régen nem mágnesfékek működnek, hanem egy elektromotor vezérli az ellenállást és a rásegítést, ezért is ennyire valósághű. Szintén tavaly jelent meg a Flux 2 és a Flux S, melyek a gyermekbetegségekkel küszködő Fluxot váltották le. A Flux S és a Flux 2 külsőre szinte teljesen megegyezik, mindösszesen csak az alsó takarólemez színében különböznek, belül viszont már más a helyzet. A Flux S technikailag ugyanazt tudja, mint az előd, Flux, kivéve, hogy vezérlés nélkül is lehet használni, tehát normál görgőként is funkciónál, pl bemelegítésre is használható. Teljesítménye 1500 W, maximum 10%-os emelkedőt képes szimulálni, +-3%-os mérési hibával rendelkezik és egy 6,7 kg-os lendkerék dolgozik benne. A Flux 2 már izmosabb belsővel rendelkezik, mint a Flux S, teljesítménye 2000 W, maximum 16%-os emelkedőt tud szimulálni, mérési pontossága 2,5% és kicsivel nehezebb, 7,6 kg-os lendkerék forog benne. Majdnem ugyanazt tudja, mint a NEO 2 T, de hiányzik belőle a motorfék, ezáltal a lejtőket sem tudja szimulálni és így kicsit kevésbé valósághű vele a görgőzés. A NEO és a Flux modelleken kívül még a Tacx okos görgő kínálatában elérhetőek a klasszikus felépítésű modellek, melyekhez már hátsókerék is szükséges, a motorral ellentétben itt már mágnesfékek fejtik ki az ellenállást, de ugyanúgy képesek kommunikálni a különböző alkalmazásokkal. A Vortex Smart és a Satori Smart tartozik ebbe a családba. Mindkét modell 950 Wattos maximum ellenállásra képes, de hatalmas a különbség köztük. A Vortex egy FEC (Fitness Equipment Control), míg a Satori nem. Mit is jelent ez pontosan? A Vortex ugyanúgy, mint a fent említett NEO vagy Flux képes vezérelni az ellenállást ha valamilyen virtuális játékkal, edzőprogrammal összekötjük, például a virtuális térben emelkedőhöz érve nehezebb lesz tekernünk vagy akár egy előre beprogramozott edzést is képes levezényelni.Természetesen az élmény már kicsit más, mint a top modellek esetében, hiszen más elven is működik ez a görgő, maximum 7%-os emelkedőt tud szimulálni és 5%-os pontossággal mutatja a teljesítményt. A Satori Smartot ezzel ellentétben csak mi tudjuk vezérelni egy 10 fokozatú kormányra szerelhető távirányító segítségével, de ugyanúgy használható különböző alkalmazásokkal, csak az élmény más amiatt, hogy nem a gép vezérel. A másik különbség még a két görgő között, hogy a Vortex csendesebb is. Azoknak, akiknek nincs szüksége okos görgőre, nem szeretnének Zwiftelni vagy különböző interaktív alkalmazásokkal edzeni, a Tacx hagyományos görgőket is kínál. A csúcs ezeknél a modelleknél a Booster, ami maximum 1050 Wattos ellenállásra képes és a kormányra szerelhető távirányító segítségével 10 fokozatban állítható az ellenállás. A fékezőrendszer modern, viszonylag csendes és nem forrósodik fel úgy, mint például a régebbi modell Blue Motionnél, aminél megeshet, hogy egy hosszabb edzés után a lendkerékhez érve megégetjük magunkat. Ebben a kategóriában a két belépő modell a Blue Twist és Blue Matic, amik valójában csak a távirányítóban térnek el, a Blue Maticen a kormányról állítható 7 fokozatban az ellenállás, míg a Blue Twisten csak a görgőről tudjuk állítani. Mindkét kedvező árú görgő maximum 700 Wattos ellenállást tud. A szabadgörgőkről sem szabad megfeledkezni, ha már a Tacx görgőkről beszélünk. Még mindig sokan igénylik ezeket a görgőket, ami nem véletlen hiszen ezeken a legélethűbb a kerékpározás és van pár gyakorlat, amiket csak ezeken lehet végrehajtani. Két modell kapható, a kedvezőbb árú Antares és az extrával megtuningolt Galaxia. Valójában annyi a különbség köztük, hogy a Galaxia beépítettek egy excentert hátra, ami erő hatására engedi elmozdulni a görgőt, például ha kiállva sprintelni támad kedvünk akkor megakadályozza, hogy leugorjon a kerékpár a görgőről. Ha kipróbálnád a görgőket akkor most még van rá lehetőség a Tacx tesztnap sorozat keretein belül. További információkért keresd a hazai forgalmazó honlapját. Okos görgők/interaktív trénerek Mágnesfékes görgők Szabadgörgők

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook