Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Magazin
Biciklista Magazin

A dinamóhoz izom is kell, nem csak környezettudatosság

Évekkel ezelőtt kiment a divatból, és azóta sem jött vissza a dinamós világítás, pedig a keményvonalas kerékpárideológusok szerint a százötven éves találmány lenne az igazán ideális megoldás a sok környezetszennyező hulladékot termelő elemes lámpák helyett.

A téli szezon idején a bringaforgalom jelentős része átcsúszik a sötétedés utáni órákra. A K...

Bővebben...
 

Continental Mountain King 2.4 ProTection Black Chili teszt

A Continental Mountain King 2.4 ProTection némi Black Chilivel fűszerezve egy remek gumiabroncs, amennyiben a lejtőzésre helyezed a hangsúlyt és nem vagy az a fajta, aki hímes tojásként bánik a külsőivel. Hogy hogyan jutottam erre a konklúzióra, azt most elmesélem…...
Bővebben...
 

Eurobike 2011: 2012-es Shimano ruházat

A 2011-es Eurobike keretein belül ezúttal a Shimano standján néztem szét. Azon belül viszont most nem az alkatrészekről lesz szó, hanem a kerékpáros ruházatról. A cég e téren – egyébként logikusan, hiszen patentpedálokat már régóta gyártottak – bringás cipőkkel indította útjára a termékpalettát vagy másfél évtizeddel ezelőtt, majd ez bővült odáig, ...
Bővebben...
 

Egyetemi-Főiskolai Hegyikerékpáros Bajnokság – beszámoló és eredménylista

Etyek és környéke adott otthont 2011. Október 9-én a 2011. évi hegyikerékpáros bajnokságnak, amit kimondottan az egyetemi- és főiskolai hallgatóknak hirdettek meg. Idén az igazi ősz első napjai kezdődtek ezen a napon, ezért kimondottan hideg, szeles, időnként esős idő fogadta a hegyikerekeseket....
Bővebben...
 

Villapark Vértes Maraton beszámoló és eredménylista

Az elmúlt hét vasárnapján került sor a Tatabányai Kerékpáros TK által megrendezett I. Villapark Vértes Maratonra Várgesztesen. A hirtelen beköszönt ősz sem riasztott vissza közel háromszáz kerekest, hogy megmérkőzzenek önmagukkal és versenytársaikkal....
Bővebben...
 


1. oldal / 4
  • 2018-as BH újdonságok
    Nagy erővel érkezett meg az AtomX széria és bizony formabontóra sikerült, de ez nem volt véletlen! Ezen felül megújult a Xenion Lynx, és bizony hagyományos bringákból is voltak érdekességek, mtb és országúti vonalon egyaránt az idei Eurobike kiállításon! A spanyos BH Bikes 1909 óta létezik, nevét a Beistegui Hermanos-ból kapta, három testvér, Cosme, Domingo illetve Juan Beistegui Albistegui alapította. Ebből még gyér spanyol udással is kideríthető, hogy a „hermanos” a tesókat jelenti :) Kezdetben nem kerékpárok gyártásával foglalkoztak, de az első világháború után ez lett a fő profiljuk. Szülővárosuk Eibar lakosságát próbálták megfizethető bringákkal ellátni. 1935-ben pedig már be is írta magát a cég az országúti versenysport történelemkönyvébe, mivel mind ’35, mind ’36-ban Gustave Deloor BH bringával nyerte a Vuelta a Espana-t! Az “újkori” versenyekkel kapcsolatban is kötődik a nevükhöz Tour-szakaszgyőzelem, az AG2R csapat révén, hiszen a BH támogatott Pro Tour csapatot is. Montis fronton megemlítendő Julie Bresset XCO világbajnoki címe. Most több mint 100 évvel az alapítása után is családi kézben van a vállalat, egyértelműen főleg a minőséget tarva szem előtt. Az új szelek régóta fújnak már a spanyol partok felett is, így 2008 óta már igen masszív elektromos kerékpár flottával rendelkezik a BH. Első modelljük az E-Motion volt. A most bemutatott Atom X pedig az elektromos rásegítéssel ellátott azaz pedelec bringák legújabb generációját képviseli. Az e-bike-oknak két nagy hátrányuk szokott lenni: rondák, az akku csak úgy oda van csapva a vázra (még ha félig integrált is). A mérnökök fő feladata volt, hogy teljesen integrálják az akkumulátort, de úgy, hogy könnyen kivehető legyen, és egyben teherviselő elemként is funkcionáljon. Előbbi lényeges a bringa szállításakor, kölcsönzőknek, és persze akkor ha a lakásban töltjük, nem a garázsban. Utóbbi pedig kisebb tömeget és jobb tömegközéppontot eredményez. És bizony itt egy ízig-vérig hegyikerékpárról beszélünk, aminél ez egy fontos szempont. Még ha a vásárlóik 95%-a sosem hagyja el a murvás utakat, akkor is. Az Atom X Lynx az össztelós kivitel, ami aszimetrikus nyeregvázcsővel és Split Pivot felfüggesztéssel rendelkezik. Ez a fajta megoldás rendkívül érzékeny hátsórészt eredményez, emellettnem érzékeny a fékezésre, nem keményedik fel a rugózás akkor sem amikor húzod a féket. Kétféle rugóúttal érkezik majd: az Atom X Lynx 6 27.5” Plus Pro 160 mm-t mozgó enduro 2.8”-os gumikkal. Ez lesz majd az igazi atommeghajtású romboló FOX36-tal és XT/SLX szettel. Az Atom X Lynx 5 27.5” Plus Pro, a Pro RC és a Lynx 5 29” 120 mm-es rugóutat kínál csak a felszereltségük tér el. De a lényeget nem is említettük! Az Atom X széria az új, erősebb Brose Drive S motorral készül, aminek elődjét már a Specialized Turbo Levo-ban megismerhettünk. Ez egyike a piac legjobb, legerősebb rendszereinek, talán csak a Shimano E8000-est lehet vele egy lapon említeni. Nem kevesebb, mint 720 Wh-s akkuval vannak a gépek ellátva ami gondtalan terepezést fog kínálni, akár 80 km körüli hatótávval, már ha ügyesen használod és nem nyélen hajtod mindig. A “kütyüfanoknak” is lesz benne minden amire nyálat lehet csorgatni. Először is itt az Arduino alapú színes kijelző, melyhez kapsz okostelefon appot is. Sőt a rendszer nyitott, így a jövőben bárki fejleszthet majd rá különböző alkalmazásokat. Talán az első olyan bringa, amibe “visszajelzős” markolatot építettek, ami finom vibrálással jelez neked a rásegítési fokozatok váltásakor, sőt a ledes távirányító színekkel is jelzi milyen módban vagy. Opcionálisan lehet kérni a vázba épített GPS modult is, ami nem a lopásokat akadályozza majd meg, hanem egyfajta telemetriai rendszerként funkcionál. A lopásvédelmet egy NFC-chip alapú, tehát áramellátást nem igénylő okos karkötő biztosítja, csakis ennek segítségével oldható az akkumulátor. Azoknak, akiknek elég egy merev vázas bringa – talán mert komoly terepre nem merészkednek -, itt az Atom X 27.5” Plus Pro, Pro RC és 29” család. Nagyobb súlyú vagy “veretősebb” montisoknak az első kettő ajánlható mert ott a 2.8”-os gumik nagy tartalékkal rendelkeznek, a 29”-os pedig a túrázóknak, vagy a montit vegyesen használóknak lehet érdekes. A Xenion Lynx modellek már kicsit konzervatívabb vonalat képviselnek, de a jelzőt itt erősen idézőjelbe kell tenni, hiszen a Bosch PowerTube rendszer ennél a modellnél is teljesen integrálva van az alsócsőbe. Persze látszik, hogy e-bike, mégis szebben néz ki mint a külső akkus modellek. Hátsó felfüggesztése szintén Split Pivot, de mások az áttételi arányok. Ez inkább hagyományos terepezésre készül, mint állatkodásra. Akkumulátorból viszont 500 Wh-s került bele, viszont a Bosch gyorstöltésnek köszönhetően másfél óra alatt 80%-ra feltölthető, miközben a teljes töltéshez általában 6 óra szükséges. A motor nélküli bringák közül a Lynx 5 és a Lynx Race volt a fő újdonság a BH-kínálatban. A Lynx 5 29”-os kerekeken guruló trail „állat”, ami kompatibilis 27.5+ kerekekkel is! 130-es rugóútja itthon nagyon sok mindenre elég lehet, külföldön pedig durvább maratonokra, mint mondjuk egy Trans Provence is elvihető. Hatékony Split Pivot rugózási rendszerrel látták el, és már elöl-hátul boost szabványos papucstávolsága van. Az igazi maraton és xc monti pedig a Lynx Race lett, 100 mm-es rugóúttal. A fejlesztésbe a BH-Suntour-KMC csapat versenyzői is részt vettek, ezért a bringa alkalmas a mai agresszív, durva, technikás xc pályák leküzdésére is. Laposabb fejcsőszöget, hosszabb reach-et, és rövid láncvillát kapott. Az Ultimate Carbon Lay-up karbon váz mindössze 1850 grammot nyom! És persze egy ilyen országúti hagyományokkal rendelkező cég nem maradhat ki a tárcsás endurance/országúti trendből sem. A BH Quartz Evo Disc váza monocoque karbon felépítésű és HCIM (Hollow Core Internal Molding) eljárással készül. Ennek eredményeként mindössze 950 grammot nyom. 28 mm-es gumimérettel is elbánik, a merevségről pedig elöl-hátul 12 mm-es átütőtengelyek gondoskodnak. A G7 Pro a csúcs országúti bringa lesz a BH kínálatában, melyet a Direct Energie Team versenyzői is használnak. A váz formáját szélcsatornás tesztelések alapján alakították ki, és 840 grammra szorították le a súlyát M-es méretben! Akár 28 mm-es gumikat is fogad, így rossz utakra simán fel lehet rakni a ballonosabb méretet. Mechanikus illetve elektromos váltórendszerekkel egyaránt kompatibilis. A BH bringákat keresd az Ebikeshop-ban, ahol nem csak az elektromos kínálat érhető el, hanem a hagyományos gépeket is megvásárolhatod! A katalógust pedig itt találod!
  • Világbajnokság, Bergen: az időfutam képekben
    Rengeteg kérdés volt nyitott Bergenben az elit férfi időfutam vb előtt, a legkönnyebb talán pont arra volt a válasz, hogy ki húzhatja végül magára a nap végén a szivárványszínű trikót. A holland Tom Dumoulin toronymagas esélyes volt, és a dobogósokat sem volt nehéz megtippelni.
  • 2018-as BBB csemegék – a választás lehetősége mindig adott
    A kerékpáros kiegészítők piaca is átalakulóban van, az új kerékpártípusokhoz és kerékpározási szokásokhoz friss fejlesztői szemléletre és termékekre van szükség. Az E-bike szektor dinamikus fejlődése az elkövetkező években tovább gyorsul, így jövőre a sok egyéb újdonság mellett a BBB már-már határtalannak tűnő kínálatában a e-kerékpáros közlekedést legjobban kiszolgáló felszerelések is megjelennek. Az E-bike trend egy egész sor további fejlesztést von maga után. Gondoljunk a felszerelésre, ruházatra vagy mondjuk a sisakra! Aki nap, mint nap kerékpárral közlekedik, jobban ki van téve az időjárás viszontagságainak, célszerű, ha ruhája nem “szélfogó”, a holmija vízhatlanságot biztosító táskában “utazik”. A szellőzés helyett pedig inkább fokozott védelemre és a praktikus használatra hangolt sisak az ideális. A BBB évről évre fejleszti a mindennapos kerékpározást megkönnyítő hasznos kiegészítőit, lépést tartva a kor igényeivel. A lelkiismeretes, hozzáértő munka meghozza gyümölcsét: az új Indra Speed pedelec fejvédő idén Eurobike Award „Winner” díjban részesült. A hazánkban is közkedvelt holland kerékpáros kiegészítő specialista széles termékpalettáján az Indra Speed egész biztosan megtalálja helyét és közönségét. Megfelel a legszigorúbb e-bike (NTA-8776) szabványnak, a törésteszten a motoros fejvédőket is “lepipálja”. A Dupla In-Mold szerkezet 8 nyílással kialakított Venturi légcsatornás szellőzéssel egészül ki. Az Omega Fit System bizonyítottan magas fokú kényelmet és pontos méretállítást tesz lehetővé. Az új BBB e-bike sisak a védelem, a szellőzés és a kényelem optimális egyensúlyát biztosítja, és bár kissé nehezebb, mint a legtöbb kerékpáros fejvédő, a motoros választékban könnyűnek számít. Az Eurobike Award zsűrit az Indra Speed rendkívül lenyűgözte! Sisakfronton további 2018-as újdonság az ORE MTB modell. Rendkívül jó eltalált formája friss színvilággal párosul. Aki eddig kissé szürkének és unalmasnak tartotta a BBB fejvédő-kínálatot, vessen egy pillantást az új ORE sisakra! És ami a legfontosabb, a dizájn mellett van benne “kraft”, technológia és innovatív megoldás. A BBB az újdonsággal elsődlegesen a nehéz terepviszonyok közt tekerő MTB trail és enduro ridereket célozza meg, kihangsúlyozva, hogy a Double In-Mold szerkezet, a nagyobb tarkóvédelem és az erős sild sokat segíthet a komoly sérülések megelőzésében. Szerintünk a kedvező árfekvésnek, a profi TriFit állítórendszernek, az antibakteriális, mosható elsőrangú szivacsozásnak és nem utolsósorban az ellenállhatatlan megjelenésnek köszönhetően az ORE ennél szélesebb körben lesz népszerű: hobbi MTB kalandozástól a kerékpáros közlekedésig bárhol beválhat. Nálunk dizájnból és technológiából csillagos ötös! A BBB jövőre a nyeregfejlesztésébe is beleerősít. Tavaly egy átfogó nyeregválasztás-koncepcióval jelentkezett, így a legtöbb BBB nyereg két vagy akár három szélességben kapható. Ezáltal a lehető legtöbb kerékpáros számára biztosít optimális ülőgumó alátámasztást, kényelmes illeszkedést. Most már nem kell az adott nyeregformának csak azért búcsút mondani, mert szélessége a személyes anatómiával nem kompatibilis: ki kell próbálni az adott modell egy szélesebb vagy keskenyebb változatát! A BBB Echelon volt az úttörő a „sport” kategóriában, idén további két új modell kapja meg a “PLUS” tulajdonságokat. A Phalanx elsősorban országúti felhasználásra készül, 145/155/165 mm szélességben lesz elérhető, formája valószínűleg a jobb hajlékonysággal megáldott bicajosok számára lesz nyerő. Középső nyomáscsökkentő kialakítást kap, kemény, de rendkívül könnyű EVA-szivacsborítással és gyakori pozícióváltásra tervezett felülettel „felturbózva”. Az új Echo nyeregmodellt döntően MTB felhasználásra szánja a holland márka, az új Phalanx-nál kissé vastagabb EVA-szivacsréteggel, stabilitást elősegítő formával, ellenállóbb borítással és kialakítással párosítva. A már említett középső vájat a két modell között megegyezik, a 265 mm hossz, a karbonnal erősített szerkezet és a Cro-Mo pálca úgyszintén. Az Echo 145 és 155 mm szélességben készül, valójában azonos szélesség mellett nagyobb ülőfelületet biztosít, mint a “road” testvérmodell. A „PLUS” koncepció a komfortnyergek választékában is visszaköszön, illetve itt is történtek fejlesztések. A többféle szélességben kapható BSD-111 és 112 modellnek lesz bőrborításos és anatómia nyílás nélküli változata is, így mindenki megtalálhatja szélesség kényelem tartósság szempontjából a megfelelő túra/városi nyerget. A képlet tehát felhasználástól függetlenül igen egyszerű: állapítsuk meg, hogy a BBB nyeregválasztékból melyik modell passzol kerékpáros stílusunkhoz és anatómiánkhoz, mérjük meg az ülőgumó-távolságot, majd válasszuk ki a legmegfelelőbb PLUS-variánst. A BBB rendszerrel biztos a siker! A BBB immár egy évtizede kínál színvonalas, hatékony működést és megbízhatóságot kínáló pumpákat. 2018-ben új minipumpával bővül a széles paletta. A Samurai (BMP-50) 6061 T6 aluötvözetből precízen megmunkált kialakítást és a pumpatestből kihúzható tömlőcsatlakozást kap. Mechanikája két üzemmódot biztosít, a két funkciót a pumpatesten lévő kapcsolóval választhatjuk ki. Működtetése a következő: a profi, mindkét szeleptípust kezelő TwistHead szelepcsatlakozót rácsavarjuk a szelepre, kiválasztjuk a “nagy térfogat” üzemmódot, amely néhány nyomásra megtölti a tömlőt. Majd a “nagy nyomás” funkcióra kapcsolva fokozhatjuk a belsőben lévő nyomást a kívánt értékig. Ez lehet akár 9 Bar, tehát az új Samurai nemcsak montisok számára ajánlható. A pumpahossz mezzseb-kompatibilis (210 mm), tömege pedig 123 gramm. Vázra is szerelhetjük, a gyönyörű kidolgozásnak köszönhetően kerékpárunk dísze lehet! A BBB a kerékpár-világítás terén is letette már névjegyét. Az új SPY (BLS-127) sokrétű felhasználásával tűnik ki a sűrű piaci mezőnyből. A SpyCombo első és hátsó lámpaegységből áll, amely külön-külön – a hagyományos módon – a kormányra és a nyeregszárra “gumizható”. A két egységet a köztes sisakkonzol-elembe illesztve pedig egy előre-hátra világító fejlámpát kapunk. A SPY Lítium akkuja USB-ről tölthető (még töltöttség-kijelzőt is kapott), de elérhető elemes változatban is (BLS-121, 122), illetve a két lámpatest külön-külön is megvásárolható (BLS-125, 126). Egyben vagy külön, bicajra vagy sisakra, akkus üzemmóddal vagy elemessel… a SPY minden igényt kielégít. A fényerőre és a megbízhatóságra sem lesz panasz: az ultrafényes LED-fényforrás vízhatlan házban várja a bekapcsolást. A jövő évi BBB szemüveg-kollekcióban bemutatkozó Avenger (BSG-57) a kényelmes viseletet ötvözi a széles periférialátással, enyhén futurisztikus megjelenéssel „megspékelve”. A lencsecsere a BBB-től megszokott módon a pillanatok műve, így egy rövid pihenő során a szűrőfaktor a fényviszonyok szerint átalakítható. Természetesen az Avenger fotokromatikus lencsével is kapható, ez esetben ritkábban fogjuk ezt a funkciót használni. A Grilamid keret a hasonlóan széles látómezőt biztosító Summit és Fullview modellek esetében már bőven bizonyított, felveszi a fej formáját, erős, de mégis könnyű. Mindennek tükrében szerintünk nem csak országútisok fogják a szívükbe zárni az új modellt. A BBB-palettán továbbra is szereplő “szemcsik” a profi kerékpársportban is bizonyítottak. Korábban a Quick-Step sztárjai, most pedig a francia FDJ csapat kiválóságai használják ezeket – és ami a legfontosabb, teljes megelégedéssel! (Saját házunk táján körülnézve az SVS PRO Team is BBB szemcsikkel és sisakokkal hajt!) A BBB fejlesztők egyértelműen tisztában vannak az eltérő igényekkel, anatómiával, így mind […]
  • Vb-tech: Dumoulin, Froome és a legjobbak időfutam kerékpárjai
    Miközben az országúti világbajnokság legjobbjai a csapatidőfutamra készültek, kattintottunk pár képet a legjobbak kronógépeiről. Lássuk milyen technikával megy majd holnap Dumoulin, Froome és a többiek.

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook