Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Kerékpárszaküzlet
Kerékpárszaküzlet
Szaknévsori tagok száma ebben a kategóriában: 68Szaknévsori adatlap létrehozása

Red Bird Bike Kft.

2131, Pest megye, Göd, Hársfa u. 22.

Mini Sport Centrum

2120, Pest megye, Dunakeszi, Károlyi u. 21/b

Kétkerék Centrum

7100, Tolna megye, Szekszárd, Rákóczi u. 17.

Bike Shop

1173, Budapest, Budapest, Pesti út 107.

Speed Bike Kft.

1192, Budapest, Budapest, Ady Endre út 31.

Mátra Bike Kft.

3200, Heves megye, Gyöngyös, Széchenyi. u. 7.

Kor-Zol Műszaki Szaküzlet

5400, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Mezőtúr, Rákóczi út 4.

Polyákkerékpár

1141, Pest megye, Budapest, Mogyoródi út 205/b

Maraton Kerékpárüzlet

1071, Pest megye, Budapest, Peterdy u. 29.

Berguson Kft.

1035, Budapest, Budapest, Vihar u. 12.
6. oldal / 7
  • Fantasztikus magyar teljesítmény a királyetapon!
    Az összetettben élen álló lett Krists Neilands nyerte a Tour de Hongrie királyetapját, a kékestetői célba másodikként Dina Márton, a harmadik helyen pedig Valter Attila ért be, az utolsó szakasz előtt ez lett az összetett élcsoportjának sorrendje is.   Évtizedek óta vártunk rá, hogy olyen hegyi menőnk legyen, aki a nemzetközi élmezőnnyel is fel tudja venni a versenyt a legkeményebb emelkedőkön is. Úgy néz ki, immár két iyen bringásunk is van: Dina Márton, a spanyol Kometa Cycling Team és Valter Attila, a lengyel CCC Development Team magyar légiósa szombaton emlékezetes teljesítményt nyújtott. A Magyar Körverseny negyedik szakasza is nyomasztó hőségben rajtolt, Karcagon 35 Celsius-fokot mértek, amikor a karaván nekivágott a 138 kilométeres etapnak. A szakasz első harmadában az élmezőny rendre visszaverte a támadásokat, de aztán Poroszlónál, 45 kilométer után három versenyzőnek sikerült elszöknie: az alkalmi társulás tagja volt Móricz Dániel (Pannon Cycling Team) is, aki két gyorsasági hajrát is megnyert a következő 70 kilométer során.     Parádsasvár után megkezdte a hegymászást a mezőny, a három szökevény sorsa megpecsételődött. A hegyen először az olasz Androni Giocattoli titkos esélyese, a kolumbiai Munoz támadott, majd a Kometa Cycling Team első embere, a spanyol Lopez következett. Mögöttük az egyre fogyatkozó élbolyban a sárga trikós Neilands mellett jól tartotta magát Dina Márton és Valter Attila is. Az utolsó másfél kilométerre aztán már csak ők hárman maradtak együtt, Munoz és Lopez is megadta magát. Valter Attila és Dina Márton is próbált támadásokat indítani, de az idei Giro d’Italiát is végigtekerő Neilands nagyon jól tartotta magát, s végül ő indította a döntő támadást. Előbb úgy látszott, hogy a két magyar teljesen leszakad, de az utolsó métereken mindketten nagyon megközelítették a lett sportolót, s végül Dina Márton a második, Valter Attila pedig a harmadik helyet szerezte meg.     Az összetett versenyt Krists Neilands már alighanem megnyerte, az utolsó, Kecskemét és Székesfehérvár között kijelölt, gyakorlatilag teljesen sík szakaszon már „nem szokás“ támadni a sárga trikóst. Az összetett második helyét immár Dina Márton foglalja el – így övé a legjobb magyarnak járó fehér trikó is –, a harmadikat pedig Valter Attila! Ilyen kiemelkedő eredményekre a magyar Tour történetének eddigi legerősebb mezőnyében nem is számíthattunk! Eldőlt a legjobb hegyi menőnek járó piros mez sorsa is, ezt Neilands már biztosan elviheti Lettországba, hiszen a zárónapon nem lesz több hegyi hajrá. A legjobb sprintert illető zöld trikó is Neilandsé, de erre vasárnap még többen fenik a fogukat, nem lesz tehát tét nélküli a végső, székesfehérvári befutó.   A sárga trikós Krists Neilands az MTI-nek elmondta, rettentő nehéz volt az etap, ám a csapata kiváló munkát végzett. „Az elsődleges célunk nem a szakasz megnyerése, hanem a sárga trikó megőrzése volt, de tökéletesen alakult minden, így végül a kemény emelkedővel záruló királyetapot is megnyertem“ – fogalmazott a huszonnégy éves lett bajnok.   Dina Márton a rajt előttinél érezhetően felszabadultabban értékelt az MTI-nek, mint mondta, száz százalékban csapatmunka eredménye lett a dobogó. „A srácok leforogták az egész napot a CCC-vel, Lopeznek és nekem csak annyi volt a dolgunk, hogy gyorsan jöjjünk fel a Kékesre. Ő három kilométernél indított, én csak a támadásokra tettem a kereket, ezzel rengeteg energiát tudtam spórolni“ – fejtette ki. Felidézte, Lopez utolérésekor is csak reagált Neilands támadására, s bár a végén majdnem felért a lettre, ez végül nem sikerült. „Tökéletes volt ez a nap, bár még áll előttünk egy hosszú szakasz, arra kell koncentrálni.“ Valter Attila kapcsán kifejtette: fantasztikus érzés volt vele dobogóra állni. „Ő a barátom, egyszer ő nyer, egyszer én. Bár többnyire ő, de most adott egy esélyt” – mondta mosolyogva Dina Márton, aki hétfőn csatlakozott új társaihoz Alberto Contador csapatában. Valter Attila úgy értékelt, jó volt a csapata, végig dolgoztak, és sok ereje maradt a végén támadásokra. „Marci és Neilands is rendkívül erős volt, nekem kicsit többet kellett dolgoznom, mert Neilandsnak előnye volt, Marcinak meg csapattársa elöl. De nem bántam, így is kell tudni versenyezni“ – mondta. Felidézte: csütörtökön Bükkszentkereszten nem érezte magát jó erőben, ezúttal viszont jók voltak a lábai, elégedett a harmadik hellyel. „Még néhány méter és ezzel a sebességgel utolértem volna őket, de így is jó. Nagyon örülök, hogy Marcival egy ilyen erős mezőnyben ennyire elöl tudtunk lenni, ez egyértelműen azt mutatja, milyen erős a sportágunk!“ 4. szakasz, Karcag–Gyöngyös-Kékestető (138 km) 1. Krists Neilands (lett, Izrael Cycling Academy) 3:20:40 2. Dina Márton (magyar, Kometa Cycling Team) azonos idővel 3. Valter Attila (magyar, CCC Development Team) a. i. 4. Edoardo Zardini (olasz, Neri Sottoli-Selle Italia-KTM) 13 másodperc hátrány 5. Juan Pedro Lopez Perez (spanyol, Kometa Cycling Team) 24 mp h. 6. Giovanni Visconti (olasz, Neri Sottoli-Selle Italia-KTM) 27 mp h. Az összetettben: 1. Krists Neilands (lett, Izrael Cycling Academy) 17:19:13 2. Dina Márton (magyar, Kometa Cycling Team) 1:22 perc hátrány 3. Valter Attila (magyar, CCC Development Team) 1:26 p h. A gyorsasági pontversenyben: 1. (zöld mezben) Krists Neilands (lett, Izrael Cycling Academy) A hegyi pontversenyben: 1. (piros mezben) Krists Neilands (lett, Izrael Cycling Academy) A legjobb magyar versenyző: 1. (fehér mezben) Dina Márton (Kometa Cycling Team) A teljes tájékoztató eredménylista: KLIKK IDE! Következik! Az 5. (záró) szakasz Kecskemét és Székesfehérvár között kijelölt 168 kilométeres, szinte teljesen sík útvonalán zajlik. A szakasz során három gyorsasági (Dunaföldváron és két alkalommal a székesfehérvári célvonalon), részhajrára is sor kerül. Rajt: 2019. június 16. vasárnap, 10:30, Kecskemét, Katona József tér Várható befutó: 14:34, Székesfehérvár Kinek kedvez: mezőnybefutó várható. Köszöntő, útvonal, térkép, részletek: KLIKK IDE!   Tour de Hongrie a TV képernyőjén és az interneten A Tour de Hongrie történetében negyedik alkalommal követhetik majd a nézők élő televíziós közvetítésen keresztül az eseményeket, s először lesz két szakaszról is élő közvetítés az Eurosport2 csatornáján! A legnagyobb magyar kerékpárversenyről az M4Sport közvetít élőben, de az interneten, a mediaklikk.hu oldalán is élő képet láthatnak a nézők. 2019-ben a Tour de Hongrie partnere a Tour de France főrendezőjeként is ismert A.S.O. nevű szervezet, amelynek segítségével a Magyar Körversenyről készült összefoglalók valamennyi kontinensen, több mint százötven országban lesznek láthatóak! Az élő közvetítéseket és összefoglalókat az alábbi időpontokban láthatják hazánkban:   2019. június 15., szombat: 17:15-18:00 (4. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 23:15–0:15 (4. szakasz, összefoglaló, M4Sport) 23:30-0:30 (4. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 2019. június 16., vasárnap: 3:00-4:00 (4. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 7:00-8:00 (4. szakasz, összefoglaló, […]
  • Cseh diadal Hajdúszoboszlón
    Lovassy Krisztián remek győzelme után péntek délután rendezték meg a 3b. szakaszt a Tour de Hongrie versenyén. A Tiszafüred és Hajdúszoboszló közötti 69 kilométeres száguldás végén a cseh Elkov-Author sprintere, Alois Kankovsky szerezte meg az első helyet. A rövidke, kevesebb mint két órás etap első felében a szlovák Cully és Vas Balázs (magyar válogatott) próbákozott szökéssel, egy idő után Cully magára maradt, de aztán – ahogyan az várható volt – a legjobb sprinterek csapatai vették át az irányítást. A csapatok közül nagyon aktív volt a Kometa, az Androni és a CCC, majd a Neri Sottoli is, az Israel Cycling Academy pedig nagy erőkkel védte a sárga trikós Neilands-ot, végül mégis az Elkov-Author sprintere, Alois Kankovsky ünnepelhetett, óriási küzdelemben előzte meg az EvoPro Racing holland versenyzőjét, Wouter Wippertet és az első szakaszon győztes Manuel Bellettit.     A mieink közül a válogatott Karl Ádám és a CCC Development Team magyarja, Valter Attila a sprint előtti helyezkedés során több társával együtt bukott (előbbi valóban elesett, utóbbi nem tudott a bukás miatt azonnal továbbmenni, az eset az utolsó három kilométeren belül történt, így az időeredményüket nem befolyásolja), ez az etap a legjobban Filutás Viktornak sikerült, a Pannon Cycling Team kerekese a 23. helyet szerezte meg. De ugyancsak ünnepelhetett Fetter Erik, aki a szakasz közben kijelölt gyorsasági részhajrán megszerzett időjóváírással átvette a legjobb magyarnak járó fehér trikót Dina Mártontól.     Az összetett élén nem változott a helyzet, továbbra is a lett Krists Neilands vezet, övé a sárga mez, a gyorsasági pontverseny legjobbjának járó zöld mezt a dán Bendixen őrizte meg, a piros mez pedig Krists Neilands-é maradt. A legjobb magyart illető fehér trikót az időjóváírásnak köszönhetően Fetter Erik vette át, s mint az MTI-nek elárulta: a részhajrá előtt néhány kilométerrel döntötték csak el, hogy rámegy a jóváírásra. „A harmadik helyért járt egy másodperc, gyorsan összeraktuk a vonatot, és sikerült is megszerezni a pozíciót, így néhány századdal ugyan, de átvettem a trikót.” Szombaton a királyetap vár a 40. Magyar Körverseny mezőnyére: a Karcagról induló 138 kilométeres táv a Kékestetőn, hegyi befutóval ér véget. Ennek kapcsán elmondta, megkísérlik megőrizni a fehér trikót csapatával, ám kiemelte: „ez pokoli nehéz lesz”. A szakasz legjobb magyarja a 23. helyen célba érő Filutás Viktor lett, aki az MTI-nek leszögezte: segítette a pénteki két szakasz teljesítésében a pályaversenyeken szerzett rutin, ahol akár öt-hat alkalommal is kerékpárra kell ülniük egy nap. „Az elsőn elengedtünk egy olyan elmenést, amely mindenkinek jó volt, főleg a magyaroknak, a másodikon viszont sprint döntött, ahol tenni kellett a kereket és jól érkezni. A végén a bukás kicsit hátrébb sorolt, de így is kihoztuk a napból, amit tudtunk.” Korábbi szemgyulladásáról elmondta, többféle gyógykenőcsöt is használt, de már lát a jobb szemével is. A királyetapról úgy vélekedett: legfőbb feladatuk a Pannonnal az, hogy a lehető legtovább segítsék Fetter Eriket, emellett szökésbe is szeretnének kerülni. „Maximálisan Eriket fogom segíteni, úgy fogok vigyázni rá, mint egy hímes tojásra” – hangsúlyozta. A Tour de Hongrie piros trikója szombaton gazdára talál, de a Kékestetőre vezető emelkedőn eldőlhet a sárga mez sorsa is. 3b. szakasz, Tiszafüred-Hajdúszoboszló (69 km): 1. Alois Kankovsky (cseh, Elkov-Author) 1:28:04 2. Wouter Wippert (holland, EvoPro Racing) azonos idővel 3. Manuel Belletti (olasz, Androni Giocattoli-Sidermec) a. i. 4. Trond Hakon Trondsen (norvég, Team Coop) a. i. 5. Filippo Fortin (olasz, Cofidis) a. i. 6. Aaron Grosser (német, Bike Aid) a. i. 23. Filutás Viktor (magyar, Pannon Cycling Team) a. i.   Összetett verseny: 1. (sárga mezben) Krists Neilands (lett, Israel Cycling Academy) A gyorsasági pontversenyben: 1. (zöld mezben) Louis Bendixen (dán, Team Coop) A hegyi pontversenyben: 1. (piros mezben) Krists Neilands (lett, Israel Cycling Academy) A legjobb magyar versenyző: 1. (fehér mezben) Fetter Erik (Pannon Cycling Team) A teljes tájékoztató eredménylista: KLIKK IDE! Következik! A 4. szakasz Karcag és Gyöngyös-Kékestető között kijelölt 138 kilométeres útvonala hegyi befutóval zárul majd. A szakasz során három gyorsasági (Tiszafüred, Egerszalók, Parádsasvár), valamint két hegyi (Mátraháza és Kékestető) részhajrára is sor kerül. Rajt: 2019. június 15. szombat, 11:20, Karcag, Kossuth tér Várható befutó: 14:45, Kékestető Kinek kedvez: a hegyi menők csatája várható, az összetett verseny itt dőlhet végleg el. Köszöntő, útvonal, térkép, részletek: KLIKK IDE!   Tour de Hongrie a TV képernyőjén és az interneten A Tour de Hongrie történetében negyedik alkalommal követhetik majd a nézők élő televíziós közvetítésen keresztül az eseményeket, s először lesz két szakaszról is élő közvetítés az Eurosport2 csatornáján! A legnagyobb magyar kerékpárversenyről az M4Sport közvetít élőben, de az interneten, a mediaklikk.hu oldalán is élő képet láthatnak a nézők. 2019-ben a Tour de Hongrie partnere a Tour de France főrendezőjeként is ismert A.S.O. nevű szervezet, amelynek segítségével a Magyar Körversenyről készült összefoglalók valamennyi kontinensen, több mint százötven országban lesznek láthatóak! Az élő közvetítéseket és összefoglalókat az alábbi időpontokban láthatják hazánkban:   2019. június 14., péntek: 22:00-23:00 (3. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 22:25–23:30 (3. szakasz, összefoglaló, M4Sport) 2019. június 15., szombat: 3:00-4:00 (3. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 6:00-7:00 (3. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 9:30-10:30 (3. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 10:30-11:30 (3. szakasz, összefoglaló, Eurosport1) 12:00–15:15 (4. szakasz, élő, M4Sport) 13:45-15:15 (4. szakasz, élő, Eurosport2) 17:15-18:00 (4. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 23:15–0:15 (4. szakasz, összefoglaló, M4Sport) 23:30-0:30 (4. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 2019. június 16., vasárnap: 3:00-4:00 (4. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 7:00-8:00 (4. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 9:30-10:30 (4. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 13:00–15:00 (5. szakasz, élő, M4Sport) 13:30-15:00 (5. szakasz, élő, Eurosport2) 17:20-18:15 (5. szakasz, összefoglaló, Eurosport1) 19:00-19:55 (5. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 20:15-21:00 (5. szakasz, összefoglaló, Eurosport1) 23:10–0:00 (5. szakasz, összefoglaló, Eurosport1) 23:15–0:15 (4. szakasz, összefoglaló, M4Sport) 2019. június 17., hétfő: 4:00-5:00 (5. szakasz, összefoglaló, Eurosport2) 9:45-10:45 (teljes összefoglaló, Eurosport2) 11:20-12:15 (teljes összefoglaló, Eurosport1) 15:15-16:05 (5. szakasz, összefoglaló, Eurosport1) 19:00-20:00 (teljes összefoglaló, Eurosport2) 2019. június 18., kedd: 3:00-4:00 (teljes összefoglaló, Eurosport1) 14:05-15:05 (teljes összefoglaló, Eurosport1) 16:00-17:00 (teljes összefoglaló, Eurosport2) 22:00-23:00 (teljes összefoglaló, Eurosport2) A versenyről élő képekkel, összefoglalókkal jelentkezünk a viadal hivatalos honlapján, a tdh.hu oldalon, illetve a közösségi médiában, hivatalos Facebook– (www.facebook.com/tourdehongrie), Instagram- (tourdehongrie_official) és Twitter-oldalunkon (twitter.com/tourdehongrie). Utcaszintű online térkép: KLIKK IDE! A mezőny GPS-alapú nyomkövetése: KLIKK IDE! Közlekedési információk: KLIKK IDE!   A szombaton várható útlezárások A Tour de Hongrie 4. szakasza során Karcag és Gyöngyös-Kékestető között – a lassú rajttal együtt – 140 kilométert tesz meg a mezőny, amely 11:20-kor indul útjára Karcagon, a Kossuth térről. A karaván a Kunmadaras, Tiszaörs, Tiszaigar, […]
  • Lovassy Krisztián: rajt-cél győzelem
    A londoni olimpikon Lovassy Krisztián győzelmét hozta a Tour de Hongrie pénteki első félszakasza, a Kazincbarcika és Tiszafüred közötti 115 kilométeres etap. A kazincbarcikai rajt után a város díjáért kiírt sprintet a felvidéki Szabó Miklós (Pannon Cycling Team) nyerte meg, s ezt követően sem maradt abba a magyar sikersorozat. Az első komolyabb szökési kísérlet során ismerős arcokat fedezhettünk fel: öten léptek el a többiektől, köztük volt az első szakasz két magyar szökevénye, Lovassy Krisztián (magyar válogatott) és Rózsa Balázs (Differdange-GeBa), valamint a szlovén Katrasnik (Adria Mobil), a lengyel Aniolowski (CCC Development Team) és a cseh Otruba (Elkov-Author). A szökevények terve valódi sikert hozott, a mezőny ugyanis hagyta, hogy az öt bringás négy perc fölé hízlalja az előnyét. A nagy forgást Rózsa Balázs nem bírta végig, visszacsúszott a mezőnybe, de Lovassy Krisztiánék remekül tartották magukat, s végül négyük között dőlt el a félszakasz első helye: az Epronex-BSS Oil Team magyar válogatott versenyzője sprintelt a legjobban, a lengyel Aniolowski hiába lökte előre a bringáját, fél kerékhosszal hazai siker született. Óriási siker, a magyarok közül legutóbb 2016-ban Szalontay Sándor győzött, a szombathelyi prológon futotta a legjobb időt, szakaszt pedig 2006-ban nyert Szekeres Csaba, a Bükkszentlászló és Bükkszentkereszt közötti hegyi időfutamot. A sárga trikós Krists Neilands (lett, Israel Cycling Academy), Valter Attila (CCC Development Team), Fetter Erik (Pannon Cycling Team) és Dina Márton (Kometa Cycling Team) is a mezőnyben ért célba, az összetettben Neilands első helye nem forgott veszélyben. Bízunk benne, hogy Lovassy Krisztián sikerét újabb remek magyar eredmények közvetik, akár már délután, amikor a Tiszafüred és Hajdúszoboszló közötti 77 kilométeres félszakaszra kerül sor. EREDMÉNYEK 3a. szakasz, Kazincbarcika-Tiszafüred (117 km): 1. Lovassy Krisztián (magyar válogatott) 2:33:21 2  Stanislaw Aniolkowski (lengyel, CCC Development Team) azonos idővel 3. Gasper Katrasnik (szlovén, Adria Mobil) a. i. 4. Jakub Otruba (cseh, Elkov-Author) a. i. 5. Filippo Fortin (olasz, Cofidis) 4:04 perc hátrány 6. Karl Ádám (magyar válogatott) a. i. 12. Móricz Dániel (magyar, Pannon Cycling Team) a. i. 17. Orosz Gergő (magyar,  Pannon Cycling Team) a. i. Összetett verseny: 1. (sárga mezben) Krists Neilands (lett, Israel Cycling Academy) A gyorsasági pontversenyben: 1. (zöld mezben) Louis Bendixen (dán, Team Coop) A hegyi pontversenyben: 1. (piros mezben) Krists Neilands (lett, Israel Cycling Academy) A legjobb magyar versenyző: 1. (fehér mezben) Dina Márton (Kometa Cycling Team)
  • A Giro E belülről: Turizmusmarketing és eddig egyedülálló verseny egyben
    A Giro d’Italia társrendezvénye, a Giro E igazán nagy sikert aratott, a nagy körversenyhez hasonló háromhetes eseményen a turizmus került előtérbe, résztvevőként megcsodálhattuk Itália legszebb tájait, elektromos rásegítéses e-bike-ok nyergében. Mivel 2020-ban hazánk rendezheti a 103. Giro „Nagy Rajtját”, különös figyelemmel kísértük az idei versenyt is – természetesen a helyszínről. Korábbi cikkeink: A Giro d’Italia legmagasabb pontjáról képekben A 102. Giro d’Italia képekben és számokban Olaszországi látogatásainkon túl hab volt a tortán, hogy a Giro E keretein belül végigtekerhettünk az utolsó két szakaszt ugyanazon az útvonalon, mint a profik. A rajt nagyjából harmad távnál volt, de attól kezdve végig a lezárt pályán haladtunk a célig. Pár órával az igazi verseny előtt óriási élmény volt, hogy a már helyüket elfoglaló szurkolók nekünk is hangosan szurkoltak a hegyeken, vagy éppen csúfoltak – „moto, moto” – az elektromos rásegítés miatt. Ejtsünk is mindjárt az elején pár szót utóbbi jelenségről. A rendezvény talán egyetlen kritikával illethető része az volt, hogy nem kommunikálták pontosan, versenyről, vagy túráról van szó. Ennek annyi az oka, hogy talán maguk a szervezők is „olaszosan” álltak hozzá a merőben új kezdeményezéshez, hagyták történni a dolgokat, igazából egy minőségi valóságshow-ra hasonlított a Giro E. Madártávlatból úgy nézett ki a mezőny, mint a 102. Giro pelotonja, ugyanazokkal a díszletekkel, voltak feladatok, amiben összemérték tudásukat a résztvevők. Ugyanakkor teljesen együtt haladtunk, a felvezető autó által diktált tempóban, összevárva egymást, megállásokkal, akkumulátor-cserékkel. A kerékpártúra valamiben sokkal többet ad egy kerékpárversenynél: a táv nagy részében nem az előttünk lévő kereket figyeljük, hanem sokkal több időnk van csodálni a szép tájakat, amilyenekkel Olaszországban bőven találkozhatunk. van idő bringázás közben beszélgetni a látottakról. Ellenben egy 10 kilométer hosszú, 7%-os emelkedő leküzdése közben a 40-es, 50-es korosztályba tartozó cikloturisták normál kerékpárok nyergében nem feltétlenül pörgetnék folyamatosan a beszélőkéjüket… Még viszonylag sportos embereknek is túl nagy kihívást jelenthetnek a hosszú meredek emelkedők, főleg amilyenek Olaszország egyik legszebb részén a déli Alpokban, a Dolomitokban is várhatnak ránk. Ha egy nagyobb társaság kerekedik fel bringázni, a fizikális különbségek hamar kiütköznek, valaki még vígan pörget az emelkedőn, miközben mások már azon gondolkoznak, hogy leszállnak a kerékpárról. Erre nyújt megoldást az elektromos rásegítés, az e-bike, amely összekovácsolja a társaságot. Mindenki teker, több vagy kevesebb rásegítést használva, a cél nem az, hogy szétszakítsuk egymást, hanem az, hogy együtt haladjunk. A Giro E mezőnyében ráadásul folyamatosan cserélgették egymást ismert olasz sportolók, nem kerékpáros olimpiai érmesek, vagy éppen híres kerékpárosok: Andrea Tafi, Davide Rebellin, Max Lelli és sokan mások. Egy bringás pelotonban náluk hitelesebben senki nem tudná népszerűsíteni Olaszország legfőbb turisztikai látványosságait, melyek jó részét érintette a Giro E május 12. és június 1. között. A három hét során összesen 18 szakaszt, 1829 kilométert és 24 000 méter szintkülönbséget küzdöttek le a Giro E résztvevői, összesen 533 fő! A 10 hatfős csapatnak többnyire csak a kapitánya volt fix ember egyébként váltották egymást az ismert olasz sportolók, médiaszemélyiségek, vagy éppen újságírók. Mi, utóbbiak az Olasz Turisztikai Ügynökség (ENIT) színeiben tekertünk, kapitányunk Max Lelli, aki korábban versenyzőként dobogóra állhatott a Gio d’Italia-n, most egy toszkán hotelben kerékpáros turizmussal foglalkozik. Az ENIT Team-ben két-háromnaponta váltottuk egymást újságírók, a világ minden tájáról, nagyjából a negyvenes-ötvenes korosztályból, akik a kerékpáros turizmus legfőbb célcsoportja is egyben. A mi társaságunk az utolsó két hegyi szakaszt tekerte végig együtt, olyan hegyóriás is szerepelt a programban, mint a 2000 méter magas Passo Rolle. Egy brazil, egy francia, egy spanyol és egy osztrák csapattárssal vágtunk neki a nagyjából 100 kilométeres távoknak. Az ENIT Team-ben olasz Pinarello Nytro elektromos rásegítéses országúti bringákkal tekertünk, melyek Magyarországon 1,8 millió forintért vásárolhatók meg. A 60 fős mezőnyben a legtöbben – 4 csapat is – ilyet hajtottak, de a vázakban „dobogó” Fazua pedelec rendszerrel szerelték például az olasz lánycsapat Focus kerékpárjait is. Ezen kívül volt még a mezőnyben Olmo, Trek, De Rosa és E-Powers bringa is. A Giro E igazán hiteles tesztet jelentett az elektromos országúti bringákat gyártó cégek számára, ennek később még egy külön cikket is szentelünk. Az utolsó két hegyi szakaszon – melyekre a meghívóm szólt – magyar léptékkel elképesztően kemény emelkedőkre kellett felkapaszkodni. Trentino és Veneto megyéket szeltük át, előbbiben a Dolomitok felhők közé vezető hágói is szerepeltek az itinerben. Trevisóban kisebb városnézésen is részt vettünk, megtudhattuk, honnan származik a Tiramisu és végigkóstolhattunk fenséges nedűket is egy borkereskedésben. Az olasz konyhának a jó értelemben vett egyszerűsége és frissessége mindig is magával ragadott, ráadásul az általában könnyű ételek jól passzolnak a sportos programokhoz is. A Dolomitokban már keverednek kicsit az olasz és osztrák ízek, ami a borok szempontjából még kimondottan pozitív hatásnak is elkönyvelhető. S ne is beszéljünk a kávéról, Olaszországból a legkisebb falusi vendéglátóipari egységben is olyan kávét szolgálnak fel, ami után öröm újra elindulni. A Giro E-n persze nyilván nem a gasztronómián volt a hangsúly, hanem a kerékpáros túraútvonalak bemutatásán. Nos, mi talán éppen a legjobb két napra érkeztünk. Az egyik este részletesen bemutatták Trentino megye lehetőségeit, ahol már rég nem csak a téli sportoknak erős a szezonja. Sok száz kijelölt bringás útvonal van aszfalton és terepen, a világ egyik legszebb hegységében. Eddig főleg a legkeményebb országúti bringások számára volt reális 2000-es hegycsúcsok között túrázni, az e-bike-ok használatával azonban már bátran ajánlom ezt bárkinek, aki egyébként kellően ügyesen tudja irányítani a kerékpárt a kanyargós szerpentineken! Hogy nézett ki maga a „verseny”? Különböző részfeladatokat kellett teljesíteni, melyeket pontoztak és az etapok végén ugyanúgy győzteseket hirdettek, megkülönböztetett trikókat osztottak, mint a Giro d’Italia-n. Biztonsági okokból a hajrák előtt megállították a mezőnyt és csak a hatfős csapatok kapitányai sprinteltek, de még érdekesebb volt a „lassúsági verseny”, amikor néhány kilométeren keresztül nem a gyors teljesítés volt a cél, hanem az, hogy mérő műszerek nélkül (ezeket szigorúan elvették) minél jobban sikerüljön megközelíteni előre megadott – pl. 20 km/h-s – átlagsebességet. Magyar siker a Giro E-n: Bár a Giro E nem elsősorban a versenyről szólt, az egyik csapat – történetesen a magyar EPowers Factory Team – elég komolyan vette a megmérettetést és fiatal magyar versenyzőkkel, valamint a Varjas István tervezte különleges bringákkal állt rajthoz. Végül a négy trikóból hármat elhoztak, megnyerve az összetett értékelést is. A magyar srácok közül sok szakaszon a Tour de […]

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook