Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Kerékpárszaküzlet
Kerékpárszaküzlet
Szaknévsori tagok száma ebben a kategóriában: 68Szaknévsori adatlap létrehozása

Csepelbolt

1087, Budapest, Budapest, Vásár utca 4.

First Bike Kerékpárüzlet, Szerviz és Webáruház

1118, Budapest, Budapest, Fehérvári út 88.

Kerékpár Centrum

2085, Pest megye, Pilisvörösvár, Fő út 50.

Tóthkerékpárcentrum

5340, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Kunhegyes, Dózsa György út 13

Evolúció Kerékpár

2870, Komárom-Esztergom megye, Kisbér, Széchenyi Utca 17.

BRINGA Bt. Kerékpárszaküzlet

8000, Fejér megye, Székesfehérvár, Sütő utca 42.

Tóth & Fia Kerékpárbolt, Műhely & Kölcsönzés

9400, Győr-Moson-Sopron megye, Sopron, Bécsi u. 13.

Kerékpárudvar

5300, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Karcag, Kacsóh P. u. 14/a

bikedoktor.hu

7300, Baranya megye, Komló, Kossuth L. 52.

Pedál Kerékpár Bolt és Szerviz

3200, Heves megye, Gyöngyös, Török Ignác u. 4.
4. oldal / 7
  • FLASH2BSAFE kézi irányjelző kerékpárosoknak
    A biztonságos kerékpáros közlekedés egyik alapja, hogy a forgalomban részvevő járművek előre lássák, hogy valamelyik szereplő irányt fog váltani. Ez a kerékpárosoknál fokozottan fontos, hiszen mi csak a kezünkkel tudunk jelezni, nincs irányjelző lámpánk, mint az autóknak, vagy mégis? Igen, mostantól kapható a FLASH2BSAFE kézi irányjelző kerékpárosok számára, hogy az autósok is jobban lássák a jelzéseinket. A FLASH2BSAFE kézi irányjelzővel biztonságosabban közlekedhetünk a forgalomban, segítségével valóban láthatóan tudjuk jelezni az autósok számára, hogy melyik irányba fogunk kanyarodni. Sötétben vagy szürkületkor az autósok  szeme átáll a lámpák fényére és ami nem világít vagy nem veri vissza a fényt, az lassabban, nehezebben észlelhető számukra. A kerékpárosból is többnyire csak a lámpát, és közelebb érve a törzset veszik észre, a karjelzéseket pedig tényleg csak az utolsó vagy az azutáni pillanatban észlelik, melynek következtében sok veszélyes helyzet tud kialakulni. A nemrég Burgenlandban innovációs díjat nyert FLASH2BSAFE kézi irányjelző erre a problémára ad megoldást, egy egyszerű, kézre húzható eszköz segítségével tudjuk villogva jelezni az autósoknak, hogy mi éppen kanyarodni szándékozunk. Nézzük, hogyan működik! A dobozban két, egy jobbos és egy balos, kézre húzható irányjelzőt találunk, melyeket nem lehet felcserélni, és egyértelműen jelezve van L, illetve R betűkkel, hogy melyik a balos és a jobbos. A gyártó tényleg nem bonyolította túl a szerkezetet, valóban pofonegyszerű konstrukció, ilyenkor nem érti az ember, hogy ezt még hogyan nem találta fel senki előtte (mint általában a legtöbb korszakalkotó eszköznél). Csak elég felhúzni a mutatóujjunkra, aztán a tépőzáras pántot körbetekerni a csuklónkon és máris rögzítve van a kezünkön. A mutatóujjunknál találunk egy gombot, amit ha a hüvelykujjunkkal megnyomunk, működésbe hozzuk az irányjelzőt és adott kéznek megfelelően elkezd villogni a led nyíl a kézfejünkön. Természetesen érdemes a kézfejünket hátrafelé fordítani, hogy ne a felettünk szálló repülőknek mutassuk azt, hogy merre kívánunk kanyarodni :-) . Ezenfelül a kormányt fogva is működésbe tudjuk hozni az irányjelzőt, ha jobban nekinyomjuk a mutatóujjunkat a kormánynak, egyenes kormány mellett ilyenkor szemből látszódik az irányjelzőnk fénye. Az egész eszköz egy CR2032-es elemmel működik, ami könnyen cserélhető, bár nem valószínű, hogy gyakran kell majd benne elemet cserélni benne, mert nem fogjuk folyamatosan nyomni a gombot, hiszen csak akkor van rá szükség, ha kanyarodni fogunk.  FLASH2BSAFE kézi irányjelző kifejezetten ajánlott azon bringásoknak, akik sokat közlekednek rossz látási viszonyok között, az irányjelzőnek köszönhetően nem kell aggódniuk, amiatt, hogy az autósok éppen látják-e a jelzéseiket. Ajánlott fogyasztói ár: 9 800 Ft További információkért keresd a KTM partnerüzleteket.
  • Merida: fedezd fel velünk a világot! – Pedelec Parádé 2019
    A Merida talán az egyik legismertebb márka, mely a magyar piacon mintegy 20 éve van jelen, de a gyár 1972-ben nyitotta meg kapuit Tajvanon. Sikerességük kulcsa mindig a precíz tervezésben rejlett, amit Németországban végeznek, így a világ második legnagyobb kerékpárgyárává nőtték ki magukat. Bár az elektromos vonalra nem csatlakoztak be túl korán, nem mondhatni, hogy lemaradásban lennének, sőt, az eMTB vonalon az eOne-Sixty-vel egyik legjobb bringát tették le az asztalra, amit kapni lehet. Az eOne-Sixty 900-e modell a tavalyi év legtöbb díját begyűjtött e-kerékpárja, az elismeréseket és plecsniket lásd ezen a linken. 2019-re ez az igazán sikeres modellcsalád tovább bővül, így jó eséllyel mindenki megtalálhatja a maga felhasználásának leginkább megfelelő modellt. A márka kizárólag a Shimano STePS rendszerrel szerel továbbra is. Az új, 7000-es szériájú motorra komoly hangsúlyt fektettek, mivel ez szinte hozza a 8000-es széria tudását, de jóval költséghatékonyabb módon. Természetesen nem csak egy szegmensben erősek, az eSpresso fantázianevű trekking palettájuk szélessége is tisztességes, idénre pedig a megújult, „alacsonypadlós” modellt, az eSpresso City-t tárták a nagyközönség elé. A magyarországi képviselet központjában, a Merida Concept Store-ban év közben is lehetőséget kínálnak a tesztelésre, szaktanácsadással várják a betérő érdeklődőket.   Lapozható 2019-es katalógus: A magyar forgalmazó honlapja: http://www.bikefun.eu Nemzetközi oldal: https://www.merida-bikes.com   A Pedelec Parádén a következő gépek lesznek tesztelhetők: – eOne-Sixty 900 Zöld-fekete – eOne-Twenty 600 Selyem olivazöld – eBig.Nine 800 Selyem zöld-fekete – eSpresso 500 EQ Fényes réz-ezüst – eSpresso 500 EQ Női fényes réz-ezüst – eSpresso 500 EQ Matt fekete-neon sárga – eSpresso City 600 Matt sötétzöld-fényes zöld   Várunk a Pedelec Parádén, ahova érdemes regisztrálni a kedvezményekért! Maradjatok velünk és figyeljétek a Pedelec Parádé rovatunkba bekerülő cikkeket, hogy megismerhessétek a kiállítókat, megkapjatok minden információt az eseményről.
  • Scott Spark RC 900 WorldCup review: The bike that helped Erik Fetter win the Junior Olympics
    Nino Schurter is the rider who comes to mind when the Scott Spark is mentioned or seen. But now it’s our young talent, Erik Fetter shares his experience with the most successful full suspension XC MTB bike ever created. He’s been riding this model for the past year thanks to the Hungarian distributor, K2 Bike Store.   Having achieved great success at the Junior Olympics (U19) in 2018, this season Erik stepped up to the U23 category, not surprisingly, he is more than happy to hang on to his Scott Spark RC 900 World Cup rig. In addition to the MTB short track title in Buenos Aires, Erik won the national championship and achieved fine results at the junior World Cup series, bringing home a bronze medal from Bazel.   Similarly to most of the top mountain bike riders, Erik rode his Spark fully in all the races in 2018. As MTB cross country courses get more and more technical and challenging, bikes have to conform to these harder conditions. These days a hardtail mountain bike tends to be a hindrance on World Cup races. The Scott Spark offers 100mm travel front and back, weights a mere 10 kg (22 lbs.), and truly transformed the career of this PCCC rider: “I have only raced on hardtail bikes previously, so I was really anxious to test myself on board a full suspension setup. I’ll never forget my first training ride on board the Scott Spark. After the experience I said: Dear me, this cannot be so good! The bike was truly a game changer. There is a huge difference between a hardtail bike and a top-of-the-line fully. This decision to change bikes has been a great success. Now, for the first time I’m able to follow the top riders even on the most challenging courses in international competitions. Here in Hungary a hardtail setup might be sufficient, but it’s still more fun riding and training on a full suspension bike.”   “First of all, everybody thinks that the fully provides the greatest advantage riding downhill, but I think this is not the complete story. If the trail has roots and rocks, there is a gain to be had riding a full suspension bike on both level ground and uphill. With a hardtail you have to unweight your body on every single root and rock, which takes a lot of effort, more than what you may lose in pedaling efficiency on a fully. In addition, continuously trying to find your balance on uneven terrain prevents you from putting in maximum effort, so you’re bound to lose contact from the strongest riders. On a full suspension bike all you do is sit and power up the climbs – no matter how rough the trail is. With its sensitive shock and great suspension design, the rear suspension does all the balancing for you. Last year I was able to take advantage of this on many occasions. I could put in off all my power, and the short hills felt like flat terrain.”   Diving into the technical details, the Spark RC series is Scott’s most advanced offering. The HMC carbon frame is constructed using the most advanced IMP technology. Any rider can walk into the shop and pick up exactly the same bike which assisted Erik – and Nino Shurter – in achieving such outstanding results in competitions. The rear suspension uses a reverse-mounted FOX Nude shock with no pivot at the rear axle. This makes the bike extremely light, in fact the Spark RC World Cup is one of the lightest fully ever made. On the RC 900 model a Rock Shox SID RL3 fork is responsible front suspension and shifting duties are carried out on the is the SRAM XX1 Eagle 1×12 single chainring system. The fork remains the same for 2019, but the color will be neon yellow instead of the red as seen on the pictures.   Concerning wheel size, up until 2018 Spark models were offered with both 27,5″ and 29″ versions. In 2019, the smaller size will only be available with longer travel in the Genius and the new Ransom model range. The 29” wheel will be offered in a 100mm travel version for the Spark RC and with 120mm for the rest of the model line. At the World Cup races we’ll likely to spot the new SRAM Eagle AXS electronic group set, but Scott is sticking to the mechanical version for the production bikes. Erik has been using the XX1 Eagle group set all season for both training and racing. The parts have held up surprisingly well, even those which take the most wear. The chain was replaced replaced a few times, but the cassette on the racing wheel is still the original one that came with the bike in spring 2018. Of course (Erik has a training wheel with another 12 speed cassette.) A 32T chainring on the crankset paired with the 50T cog at the back, which provides sufficient gear range for spinning on the steepest climbs on the international circuit. Chain retention is further improved by a useful Scott accessory which Erik is very enthusiastic about.   “I’d also like to mention the bike’s chain catcher. This tiny part is hidden from sight, but proved to be invaluable during the course of the season. While riders in the races often had trouble with dropped chains, I had zero issues thanks to the excellent protections provided by the Spark RC. The other highlight of this bike is the lockout lever specially developed by Scott. It’s extremely easy to operate, and offers three settings. The TwinLoc lever controls both front and rear suspension simultaneously. There were many times short ramps on races when I flipped the lever to full lockout and stood up to pedal. The Spark RC felt just like a road bike and prevented wasting any precious watts. Reaching the top, I flip the lever once more, and all hell breaks loose on […]
  • Northwave Ghost XCM – Versenyre termett
    Innovatív, merev és kényelmes. Egy év után így tudnám összefoglalni az XCM-et. Felső kategóriás cipő, ami az árában is tükröződik, de nem okoz csalódást, legalábbis, ha a te lábadra szabták. Ez a negyedik Northwave cipőm és azt kell, hogy mondjam mindegyikről teljesen más véleményem alakult ki. Ez gyanítom annak is köszönhető, hogy mind a négy cipőt a gyártó egy más korszaka fémjelzi, más irányelvekkel, prioritásokkal.  A Ghost XCM mindenesetre szinte mindenben fölfelé tornázta bennem a Northwave-ről kialakult képet.           Illeszkedés A 2000-es évek első felében, amikor megismerkedtem a márkával, szűk, olasz szabású cipőket gyártottak. Később a versenycipőik is elkezdtek öblösödni, 2010 tájékán már a kimondottan tágas, amerikai szabást részesítették előnyben, és úgy tűnik, mára visszatértek a gyökereikhez. Én ezt őszintén szólva nem bánom, pláne, hogy az elmúlt 10 évben  a sziklamászás átalakította a fejemben a szűk és a kényelmetlen fogalmát. Átlagos lábfejem van, így állíthatom, hogy a Ghost XCM-et nem a keskeny lábfejűekre szabták, de az illeszkedése szoros, ami egy teljesítményorientált cipőnél kimondottan pozitív. A titok nyitja az olaszos szabás mellett  Xframe felsőrész, ami a modern síbakancsok záródását követi: nincs nyelv, helyette maga a felsőrész egyik fele záródik rá a másikra jelentős átfedéssel. Ezt hívják a sísportban overlap boot-nak, és ma már szinte kizárólagosságot élvez a teljesítménycentrikus bakik építésénél, így nem csoda, hogy egy téli sportban is aktív cég innen vette az ihletet.  Az optimális erőátvitel érdekében a talptól a fűzőig vékony laphevederek húzódnak és osztják el a terhelést a cipő felületén. Ezt a Northwave 0,5 mm vastag mikroszálas felsőrész anyagába dolgozzák bele és a rendszert az SLW2 fűzőrendszer zárja, ami a fűzőt a laphevederek végpontjain lévő hurkokon át bújtatja. Az ígéret az, hogy az összehangolt rendszernek köszönhetően a cipő mindenhol ugyanolyan szoros, viszont sehol nem nyom. Valójában nem volt annyira meglepő, hogy az ígéret igaznak bizonyult, a Ghost XCM illeszkedése tényleg majdnem tökéletes, és megszorítva sem nyom sehol. Korábban sokan esküdtek a három ponton záródó cipőkre, hiszen így mindenki egyénileg szabályozhatta, hol legyen feszesebb és hol lazább. Az egyetlen tárcsa miatt az XCM-mel ezt nem teheted meg, de hidd el, nem is lesz rá szükséged. Az én egyetlen problémám az illeszkedéssel, hogy a felsőrész elülső pereme – ott, ahol egy normál cipőn a nyelv van, bár puha szépen illeszkedik, de elég alacsonyan. Akinek magas a rüsztje, annak ez problémát jelenthet,   lévén a fűzőt meghúzva ez belevághat a rüsztbe.  Valójában erre is van megoldás, mert a csúcsmodell Ghost Pro két zónás fűzőjét felül lazábbra lehet állítani, de egy egyénre formázott talpbetét is megoldhatja a problémát. Fűző Az SLW2 önmagában is megér egy külön fejezetet. Ma, mint rengeteg hegyi sportban, a Boa-ra hajazó rendszerek egyre elterjedtebbek, sőt, a bringasportban már szinte minden cipő hasonló megoldást alkalmaz. Amiben az SLW2 más, hogy eltávolított minden kemény elemet belőle, nincs pl acélhúr, vagy damil fűző, kemény műanyag akasztók. A vékony lapheveder akasztókat egy Dyneema fűző feszíti, ami puha és rendkívül kopásálló, kiemelkedő szakítószilárdsággal. Aki fél attól, hogy ez a látszatra puha cérna elszakad, megnyugtatom, hogy a Dyneema ma a mászósportban legelterjedtebb heveder alapanyag, fél centis szélességben is rájuk lehet lógatni egy autót. További előnyük, hogy nem, vagy alig koptatják a hevedert, amin átfutnak, tehát annak ellenére, hogy csak szövet alkotja a rendszert, vélhetően elég tartós lesz. A meghúzása egyszerű, csak eltekered a tárcsát és a feszítés szép lassan kiegyenlítődik a fűző teljes hosszán. Na persze nem elsőre, első pillanatban csak felül lesz szoros, én felvételkor párszor bedomborítom benne a lábam, ráhúzok, majd megismétlem és kész. Menet közben is nagyon kézre esik, bármikor rá lehet húzni, vagy akár engedni, mert a kioldókart pöcögtetve mindig csak egy fogat enged a racsnin. Személyes tapasztalatom, hogy menet közben lazul egy kicsit, de ez feltehetőleg nem a fűző, mert a Dyneema nem rugalmas, hanem maga a felsőrész anyaga, illetve ahogy kiegyenlítődik a fűző feszessége. Levenni sem bonyolult, a kioldókart meghúzva szét lehet húzni a cipőt. Én ki szoktam húzni a tárcsából a fűzőt alul-felül, így könnyebb kibújni belőle. Van egy kis fájdalmam is a rendszerrel kapcsolatban, miszerint idővel a tárcsa alsó felére húzza át a fűző nagy részét, emiatt felül kevés marad és teljesen kihúzva sem nyílik ki eléggé a le- és felvételhez. Ilyenkor át kell húzni a fűző javát alulról felülre. Viszont ez így gyakorlottan kb 30 mp cipőnként, és ha sokat mész, akkor is elég hetente ismételni, tehát sokat nem vesz el az életedből. Felsőrész Az Xframe szintetikus nyúlásmentes szövetből és egy rálaminált magas denzitású külső rétegből áll, a sarkánál és a záródásnál extra párnázással, szintetikus és amara béléssel.  A perforált külső réteg korlátozott szellőzést enged, ami első ránézésre aggasztott, de kellemesen csalódtam benne. A legmelegebb nyári napokra nem ez a cipő a legideálisabb választás, de azért a szezon nagy részében nincs 36 fok. Viszont meglepően jól bírja a vizet, a dagonyákból felcsapódó vizet kimondottan jól kizárja, de egy kisebb eső után sem lesz még csatakos a lábad. A matt fekete külső anyag nem csak ránézésre, hanem valójában is vonzza a koszt, viszont meglepően könnyű tisztítani.   Talp Az XC 12 talp az egyik legmerevebb a gyártó kínálatában. Csak a középtalp kapott karbon megerősítést, tehát nem full karbon, mint az XC 14 és a Hyperlight XC, ennek köszönhető, hogy valamennyire járóképes maradt. A merev talpra nem Michelin, hanem saját márkás kemény gumi (vagy inkább lágy műanyag) betéteket ragasztottak, sárban jól használhatóak, a sziklákon viszont elég bizonytalan érzés bennük lépkedni. A talpközép mintáinak távolsága elég nagy, a széles dokkolófelületű Time gond nélkül becuppan közéjük. Keretes pedállal nem próbáltam, de a Ghost XCM és a keretes pedál relációja eleve egy oximoron. Merevség A Ghost XCM-et az XC egy kicsit lágyabb verziójaként tervezték, és ahogy a neve is mutatja, elsősorban maraton versenyzésre szánták. A XCM egy merev cipő, ezt már a katalógusadatok is alátámasztják. Nem a legmerevebb a palettán, hiszen a teljes karbon talpas tavalyi Ghost XC és az idei Ghost Pro maxolják csak ki a merevség-skálát, de így is olyan merev, ami a legtöbb hobbista igényét kielégíti, vagy már inkább túlmutat rajta. Voltak olyan karbontalpú Northwave-ek, amikben egész kényelmesen el lehetett sétálni, ha az ember rákényszerült, na az […]

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook