Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Kerékpáralkatrész
Kerékpáralkatrész
Szaknévsori tagok száma ebben a kategóriában: 70Szaknévsori adatlap létrehozása

Györe Kerékpár Centrum

2700, Pest megye, Cegléd, Kőrösi út 18.

W-BIKE kerékpárbolt és szerviz

3534, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Miskolc, Zenta u. 2.

Bike Pótkerék Kft.

4027, Hajdú-Bihar megye, Debrecen, Böszörményi u. 1.

Dynamic Sport 2002 Kft.

2112, Pest megye, Veresegyház, Erkel Ferenc tér 1 ( Erkel üzletház )

Cserny Kerékpár üzlet és műhely

1021, Pest megye, Budapest, Zuhatag sor 12.

Vitál Club Kerékpáráruház

8000, Fejér megye, Székesfehérvár, Királysor 60.

Annyira Más Bringabolt

2011, Pest megye, Budakalász, Tanító u. 2.

Pap Kerékpár

1173, Pest megye, Budapest, Pesti út 37.

Bicó Kerékpárbolt és Szerviz

8000, Fejér megye, Székesfehérvár, Kisteleki utca 13.

Bikebase Budapest

1065, Budapest, Budapest, Podmaniczky utca 19.
1. oldal / 7
  • Elkezdődött a 2020-as országúti szezon: Sam Bennett nyerte a Tour Down Under első szakaszát
    A Tour Down Underrel megkezdődött a 2020-as országúti szezon, az ausztrál kontinens legnagyobb versenyének első szakaszát a Deceuninck – Quick-Step kerekese, Sam Bennett nyerte. Január elején a déli féltekén az országos bajnokságokkal elkezdődik az országúti versenyszezon, melyet Ausztráliában a kontinens legnagyobb viadala a Tour Down Under követ, elsőként a nők versenye, majd közvetlenül a férfiaké. A hölgyeknél meglepetés történt, hiába tudta megnyerni a második és egyben legnehezebb szakaszt a többszörös címvédő Amanda Spratt, a harmadik szakaszon elért győzelmével az amerikai bajnok, Ruth Winder szerezte meg a végösszesítésben az első helyet, az ausztrál bajnok pedig csak a harmadik lett. A férfiak versenye magyar idő szerint ma hajnalban kezdődött, ahol a 150 km hosszú óriási emelkedőket nem tartalmazó szakaszon a szökevények nem tudtak hazaérni, így végül mezőnyhajrá döntött az első helyről. A sprinten a Deceuninck – Quick-Step friss igazolás Sam Bennett volt a leggyorsabb, megelőzte a második helyen célba érő Jasper Philipsent (UAE Team Emirates), a harmadik pedig a Bora-Hansgrohe bringása a szlovák Erik Baška lett. Kedd hajnalban folytatódik a 2. szakasszal a Tour Down Under, ahol valószínűleg ismét sprint fog dönteni az első helyről. Az első szakasz itt megtekinthető:
  • Kiélezett csaták Nommay-ban a Cyclo-cross Világkupán
    A cyclo-cross világkupa sorozat utolsó előtti futama izgalmas versenyeket hozott, mind az elit nőknél, mind az elit férfiaknál a végletekig kiélezett csatákat láthattunk, ahol csak az utolsó métereken dőlt el, hogy ki lesz a győztes. A nőknél Annemarie Worst, a férfiaknál pedig Eli Iserbyt állhatott a dobogó legfelső fokára. Január 19-én a cyclo-cross világkupa sorozat az utolsó előtti futamához érkezett, melynek a franciaországi Nommay adott otthont. A mezőnyök kissé foghíjasak voltak, mert a versenyzők egy része már edzőtáborban készül a február eleji világbajnokságra. Így történt meg, hogy sem a férfi, sem a női világbajnok nem állt rajthoz ezen a versenyen, mely mindenképpen jó hatással volt arra (a férfiaknál mindenképpen), hogy óriási meccset lássunk az első helyért. Az elit nők futamában már az első körben körvonalazódni látszott, hogy kik fognak küzdeni az első helyért, Annemarie Worst tudott ellépni a többiektől, míg a világkupában élen álló Ceylin del Carmen Alvarado elesett és így kisebb hátrányba került az éllel szemben, amit szép lassan ledolgozott és felzárkózott a honfitársára. Velük még az otthon versenyző Marion Norbert Riberolle tudta tartani a lépést, de hatalmas peche volt a francia bajnoknak, letörött a hátsó váltója, és futnia kellett a depóig, mellyel kiszállt a dobogóért vívott harcból. A két holland haladt az élen, sokáig azt lehetett hinni, hogy ők fogják lemeccselni egymás közt a két első helyet, de az utolsó körre megérkezett rájuk Katherine Compton. Az utolsó körben folyamatosan ment a helyezkedés, hogy ki legyen az előnyt jelentő első helyen, nagyon úgy tűnt, hogy a hollandok fognak sprintelni a végén, mert Comptonból sokat kivett a felzárkózás, de az amerikai a végén kemény megindult, viszont a két holland át tudta venni a támadást, így hárman érkeztek a célegyenesre. A legtöbb erő Annemarie Worst-ben maradt és megnyerte a futamot, míg a második helyen Ceylin del Carmen Alvarado ért célba, a dobogó harmadik foka pedig Katherine Comptonnak jutott. Az elit férfiak futamában a világbajnoki címvédő Mathieu Van der Poel nem állt rajthoz, így Eli Iserbyt, Toon Aerts, Laurens Sweeck csata volt várható. Az előbbi kettő már a verseny korai fázisában meg tudott szökni a többiektől, így nem volt kérdés, hogy köztük fog majd eldőlni az első hely sorsa. Toon Aerts tűnt aktívabbnak, többször alakított ki nagyobb előnyt Iserbyttel szemben, de a nem éppen a hatalmas termetéről híres belga mindig visszazárkózott rá, sőt is többször megpróbálkozott elmenni, és sikerült is neki kisebb előnyre szert tenni. Az utolsó körre együtt érkeztek, ahol mindketten mindent beleadtak, hihetetlen versenyt láthattunk, hol az egyik, hol a másik indult meg és rázta le rövid időre az ellenfelét, abszolút nem lehetett tudni, hogy ki lesz a végső nyertes. Végül a sprint döntött, Iserbyt végigbírta maximum gázon a célegyenest, míg Toon Aerts visszaült és jelezte a közönségnek, hogy neki ennyi volt.  Végül a harmadik helyet több mint egy perc hátránnyal Laurens Sweeck szerezte meg. A két elit futam itt megtekinthető:
  • Alumínium vázas bringákon a Bora és a Quick-Step versenyzői
    Úgy látszik az alumínium fölött nem járt el az idő, ugyanis időről időre láthatunk profi országúti versenyzők alatt alumínium vázas kerékpárokat, mint például most is a Tour Down Under előtti kritérium versenyen. Az elmúlt évtizedben a csúcs kerékpároknál egyértelműen a karbon uralkodott, mint a vázak anyaga és a gyártók is folyamatosan azt hangoztatták, hogy a karbon sokkal jobb, mint az azt megelőző kor anyaga az alumínium. Ennek ellenére még mindig folyik az alumínium vázak fejlesztése és pár nagy nevű gyártónál még mindig találunk versenyzésre alkalmas alu vázas bringákat. Például a Specialized alu vázas országútijával a közelmúltban nyertek versenyt vagy az éppen hamarosan kezdődő Tour Down Undert megelőző kritérium versenyen a gyártó által szponzorált versenyzők is egy alu modellel állnak rajthoz, persze azt érdemes hozzátenni, hogy a gyártó speciálisan erre az alkalomra külön festést is készített az Allez Sprintnek, ami így a véleményem szerint brutálisan jól néz ki. Egyébként érdekes kérdés az alumínium helyzete manapság, mert a fenti példa is azt bizonyítja, hogy aluból is képesek nagyon jó vázakat készíteni, és például a Cannondale alu vázak is rendre nagyon jó értékelést kapnak (bár azt meg kell hagyni, hogy ők 20 évvel ezelőtt is az egyik legjobb vázanyaggal rendelkeztek és azóta sem csak a babérjaikon ültek). Sokszor azért méltatják a karbont az aluval szemben, mert kényelmesebb vázat lehet belőle építeni, viszont manapság 28 mm széles gumikon futnak az országútik, amik nagyon sokat felvesznek az út keltette rezgésekből, tehát nem biztos, hogy a vázanyagban kell keresni a megoldást. Két és fél évvel ezelőtt Bence kollégánk tesztelt egy alu és egy karbon vázas BMC-t, és ő arra a megállapításra jutott, hogy a karbon kényelmesebb és merevebb, de azokon a bringákon csak 23 mm-es gumik voltak, lehet időszerű lenne megismételni a tesztet… Ti kíváncsiak lennétek egy alu vs karbon összehasonlító tesztre?
  • Fejlődni fog a budapesti kerékpáros közlekedés: A Magyar Kerékpárosklub Karácsony Gergelynél járt
    2019 őszén Budapesten, több kerületben és vidéki településen is új önkormányzati vezetés, képviselő-testület alakult. A Kerékpárosklub – ahogy eddig is – pártállástól függetlenül minden vezetéssel és illetékes szervezettel keresi az együttműködést egy bicikli- és ezen keresztül emberbarát Magyarország felépítéséhez. Úgy gondolják, hogy ahol jó bringázni, ott jó élni – ennek megvalósításához pedig politikai elköteleződésen felül rendszeres szakmai együttműködés szükséges. Ebben a közleményben Karácsony Gergellyel és a csapatával történő egyeztetést részleteit olvashatjátok. Budapest főváros – találkozó Karácsony Gergellyel és csapatával Budapest Mobilitási Terve alapján 10%-ra emelnék a kerékpárral megtett utak arányát 2030-ra, ami viszont nem lehetséges a mai keretek között. Szeretnénk, ha azok tömegei is bringára ülnének Budapesten, akik még nem teszik, és kényelemesebben tekerhetnének, akik már így közlekednek. Olyan fejlesztésekre van szükség, aminek hatására a bringázás elterjedésében rejlő környezeti, egészségi, gazdasági és társadalmi hasznokat minden budapesti élvezheti. Nem a nulláról indultunk a főpolgármesterrel, aki már a választás előtt elfogadta a legfontosabb fejlesztéseket tartalmazó 12+1 pontunkat, több célunkat a programjában olvashattuk vissza. Most viszont eljött a cselekvés ideje, amihez egy 6 fejezetből és 73 javaslatból álló csomaggal kerestük meg Karácsony Gergelyt és stábját. A javaslatok intézményi, szabályozási és szabályozási változásoktól kezdve már idén végrehajtható – részben már megtervezett, de fiókba tett – fejlesztéseket, elkészült tervek módosítását, hosszabb távú tervezési igényeket tartalmaz a Lánchídtól a hiányzó külváros-belváros kapcsolatokon át a Nagykörútig. Részletes budapesti javaslatcsomagunk itt olvasható. Karácsony Gergely főpolgármester kérésünkre reagálva megerősítette, hogy olyan komplex közlekedésfejlesztésben gondolkodnak a következő 4 év útfelújításai során, amiben a kerékpározás „nem a futottak még” kategóriába kerülne. A BKK korábbi szerepének újraerősítése során egy állandó szakmai fórum nyílna a fenntartható közlekedési módok ügyeinek megbeszélésére, javaslatunk nyomán lehetséges egy fővárosi intézményvezetői szintű kerékpárügyi megbeszélés is. „Kevesebb és lassabb autóval biztonságosabb lehet a város” – mondta a főpolgármester, aki a balesetek csökkentése irányából közelítené a forgalomcsillapítás igényét. A főváros újra akarja gondolni a lassan 5 éve húzódó, 8.5 milliárd forintnyi EU-s támogatásból tervezett VEKOP projekteket. A fejlesztések nagy részét már át kellett volna adni, de a késlekedés miatt a támogatás elvesztése fenyegeti Budapestet. Javaslatunk nyomán a kevesebb haszonnal kecsegtető beruházásokra szánt összegeket hatékonyabb fejlesztésekre költenék. A Kerékpárosklub felajánlotta segítségét a projektek priorizálásában. Sürgősségi listájában Karácsony Gergely a VEKOP projektek megmentését sorolta legelőre. Rövidtávon megvalósítható kerékpársáv-fejlesztési javaslataink közül több már idén megtörténhet, valamint a fővárosi kerékpárforgalmi hálózati terv készítését és a tömegközlekedési átszállóhelyek kerékpárparkolóinak fejlesztését és kommunikálását is elsők közé sorolta a főpolgármester. Az útépítések mellett ugyanakkor az eddig hiányzó népszerűsítés és szemléletformálás eszközeivel is segíteni szeretné a közlekedési módok megváltozását. A napokban a fentiek alapján elindul a szakmai szintű együttműködés. Budapesti javaslatcsomagunk tartalma pontokban: 1.) Rövidtávon megvalósítható, engedéllyel rendelkező vagy kis beavatkozást igénylő fejlesztések: Andrássy úti szervizút forgalomcsillapítása: Köröndtől kifelé is 30-as sebességkorlátozás, autós menekülőút felszámolása Baross utcai kerékpársávok Bartók Béla út középső szakaszán kerékpársávok Dembinszky utca – Wesselényi utca kerékpársávok Dohány utca – István utca kerékpársávok Elnök utca kerékpársávok Erzsébet királyné útja (Liget felőli szakasz) Gázgyár utca nyitott kerékpársáv, sebességcsökkentés (30 km/ó) Honvéd utca kerékpársáv Karolina úti kerékpársávok Pesti Dunapart környezete: Apáczai Csere János utca, Közraktár utca, Nehru-part, Pesti alsó rakpart hétvégi megnyitása és hosszú távú fejlesztése, Újpesti rakpart, Széchényi rakpart Pozsonyi úti kerékpáros nyom helyett kerékpársáv, északi kapcsolat a dunamenti kerékpárúttal Stefánia út Szemere utca kerékpársáv Tétényi út külső szakaszán kerékpársávok Vaspálya utca kerékpársáv, busz-kerékpársáv Vágóhíd utca kerékpársáv Villányi úti kerékpársávok + Már megtervezett kerékpárbarát útfelújítások előre sorolása: Apáczai Csere János utca, Dózsa György út, Göncöl utca – Röppentyű utca tengely, Gyömrői út, , István út – Pozsonyi utca (IV. ker.), Kerepesi út, Közraktár utca, Mogyoródi út, Orczy út, Róna utca, Vezér utca 2.) Elindítandó, 2-10 éves távú projektek: Belvárosi fejlesztések a 3-as metró lezárása előtt Eurovelo 6 Gubacsi út Jászberényi út Kerepesi út Lánchíd: behajtani tilos, kivéve: közösségi közlekedés, taxik, rendőr, mentő, tűzoltó, gyalogos- és kerékpáros forgalom Nagykörút Rákóczi út Üllői út Vasútállomások környezete, B+R 3.) Általános, programszerű fejlesztések Kerületközpontok, iskolák környékének forgalomcsillapítása, 30-as zónák, lakó-pihenő övezetek fejlesztése és kialakítása, általános sebességcsökkentés, kétirányú kerékpározás biztosítása ilyen övezetekben Legfontosabb városi főútvonalak fejlesztése, hiányok befoltozása, városrészek összekötése, vasútvonalak elválasztó hatásának mérséklése Közösségi és kerékpáros közlekedés kombinálásához B+R parkolók építése, népszerűsítése Kerékpártároló- építési program indítása közterületen, lakótelepeken, udvaros bérházakban, támogatással Bubi fejlesztése, mikromobilitási stratégia készítése Kerékpárút-felújítási program 4.) Elkészült tervek módosítása: Attila út Blaha Lujza tér Böszörményi út Budai fonódó villamosvonalhoz kapcsolódva bebetonozni tervezett elavult kerékpárutak a 11. kerületben Budafoki út Déli körvasút projekt Harmat utca István út – Pozsonyi utca tengely (Újpest) Kossuth Lajos utca (XX. ker.) Külső Szilágyi út Nemes utca (XVIII. ker.) Serény utcai gyalogoshíd Üllői út / kézilabdacsarnokhoz kapcsolódó útépítések Városház tér (XXII. ker.) 5.) Intézményi, szabályozási javaslatok Legfontosabb kérésünk, hogy a fővárosi útfejlesztések a város stratégiai céljait (autóközlekedés csökkentése, közösségi-, kerékpáros- és gyalogos közlekedés arányának növelése) szolgálja, ne legyen olyan útfelújítás, ami az évtizedekkel korábban kitalált, jelenlegi állapotot betonozza be. Kerékpárforgalmi hálózati terv, kötelezően betartandó és úttípusok szerinti tervezési útmutató készítését, valamint a településrendezési eszközök felülvizsgálatát kértük Hibák, közterületi hibák gyors bejelentési és javítási rendszerének felállítását és ellenőrzését javasoltuk Nagyobb figyelmet kértünk a téli hótakarításra és nyári takarításra, növényzet nyírására Közvélemény-kutatások készítését, rendszeres civil egyeztetéseket, a lakosság bevonását kértük a város megújításába. 6.) Szemléletformálás, népszerűsítés: Tévhitek rombolását és közlekedés résztvevői közti együttműködést célzó, a közösségi közlekedés és kerékpározás vegyítését és helyi útvonalakat népszerűsítő kampányok indítása mellett javasoltuk az önkormányzat és cégeik munkába járását óbudai mintára támogató rendszer bevezetését, rendőrök és buszsofőrök képzését is.

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook