Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Kerékpáralkatrész
Kerékpáralkatrész
Szaknévsori tagok száma ebben a kategóriában: 70Szaknévsori adatlap létrehozása

Györe Kerékpár Centrum

2700, Pest megye, Cegléd, Kőrösi út 18.

W-BIKE kerékpárbolt és szerviz

3534, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Miskolc, Zenta u. 2.

Bike Pótkerék Kft.

4027, Hajdú-Bihar megye, Debrecen, Böszörményi u. 1.

Dynamic Sport 2002 Kft.

2112, Pest megye, Veresegyház, Erkel Ferenc tér 1 ( Erkel üzletház )

Cserny Kerékpár üzlet és műhely

1021, Pest megye, Budapest, Zuhatag sor 12.

Vitál Club Kerékpáráruház

8000, Fejér megye, Székesfehérvár, Királysor 60.

Annyira Más Bringabolt

2011, Pest megye, Budakalász, Tanító u. 2.

Pap Kerékpár

1173, Pest megye, Budapest, Pesti út 37.

Bicó Kerékpárbolt és Szerviz

8000, Fejér megye, Székesfehérvár, Kisteleki utca 13.

Bikebase Budapest

1065, Budapest, Budapest, Podmaniczky utca 19.
1. oldal / 7
  • Bulls Copperhead 29 LT kerékpárteszt: hétvégenként maraton?
    Egy alumínium vázas német nagykerekű, nem csak kezdőknek. Vajon hogyan teljesített az eplényi Bringaréna XC körén? Hazánkban a Bulls márkanév kevésbé ismert a bringások körében, pedig Európa-szerte jól teljesítő cégről van szó. Elsődlegesen a hazai piacnak tekinthető német vásárlók igényeit próbálják kielégíteni, jó felszereltséggel rendelkező gépekkel, kedvező áron. Tavasszal lehetőségünk adódott a Harrier 1 országúti tesztjére, ami összességében kifejezetten jól vizsgázott. Magyarországon a Speed-Way Kerékpárüzlet foglalkozik Bulls kerékpárokkal, a cég európai raktárkészletének köszönhetően napokon belül bármilyen modell beszerezhető, még akkor is, ha épp nincs az üzletben. Sőt, akár Bulls ruházatot is választhatunk a harmónia jegyében. Személyesen a dél-afrikai többnapos maraton, a Cape Epic közvetítései során figyeltem fel a „bikák” csapatára, akiket minden évben a legfőbb esélyesek között tartottak számon. A legeredményesebb Bulls versenyző, Karl Platt ötször nyert Epic-et, ezek mellett kétszeres német maraton bajnok is. A versenyek során szerzett tapasztalatokat természetesen az új modellek fejlesztésekor is figyelembe veszik, így nem véletlen, hogy a német magazinok tesztjein is rendre előkelő helyen végeznek az aktuális Bulls kerékpárok. MTB vonalon elképesztően széles a gyártó palettája, közel száz modell közül választhat, aki a németek katalógusában böngészik. A teljesség igénye nélkül, megtalálható a Karl Platt által is használt Wild Edge karbon fully, titán vázas 650B+ élménybringa, vagy akár 8 kg alatti Lauf villás merevfarú XC gép, a Black Adder is. A Copperhead széria tulajdonképpen a belépőt jelenti a komolyabb sportolásra is alkalmas hegyibringák táborába. A könnyű, alumínium vázas modellek elérhetőek 650B és 29”-es kerékmérettel is, sőt a MAX változat egy érdekes, kísérleti kombinációban, 29”-es első kerékkel és 27,5+ hátsó kerékkel kerül forgalomba. Az általunk próbált LT a legkedvezőbb árú nagykerekű a kínálatban, minőségi SLX szettel és Rock Shox villával szerelik. Váz Ebben az árkategóriában általában a fő ötvözőelemként magnéziumot és szilíciumot tartalmazó 6061-es alumínium csövekkel találkozhatunk, viszont a Bulls mérnökeinek választása a hőkezelés nélkül jobb szilárdságtanilag tulajdonságokkal rendelkező, cink tartalmú 7005-ös ötvözetre esett. A váz tömegének alacsonyan tartásának érdekében triplán húzott, változó falsvastagságú csöveket használtak. Technikai jellemzők terén vegyes az összkép, aluvázak esetében örülni szoktunk a hagyományos menetes középcsapágynak, a kábelek elvezetését már integráltan oldották meg, figyelve a Side-Swing átdobó kompatibilitásra is, viszont sajnos a hátsó papucs gyorszáras kereket fogad. Érdekes, egyedi megoldás a láncvillán található IS fékkonzol, ami a modern kinézetet ötvözi a korábbi szabvány egyszerűségével, ugyanis így nem kell menetet fúrni a vázba. A geometria amatőr versenyzésre tökéletesen megfelel, a vízszintes felsőcső-hossz, a szögek, ezáltal a „reach” és „stack” értékek is meglehetősen hasonlítanak a drágább karbon modellekre. Kicsit hosszabb ugyan a láncvilla, de 29”-es létére a 440 mm még nem extrém. Személy szerint örülök, hogy egy 29”-es XC bringa esetén nem próbálkoznak túlzottan lapos fejcső-szöggel, a 70,5° még eléggé direkt kormányreakciót biztosít. Kiemelném, hogy kis méretek esetén is sikerült kellően röviden tartani a fejcsövet, sőt a szokásos, közel 20 mm-t emelő kormánycsapágy „kúp” helyett is lapos felső csészét használtak. A dizájn követi a manapság divatos trendeket, fekete alapon fluo sárga, fehér betétekkel megbolondítva, akárcsak a Harrier esetében. Igényes gyártóhoz méltóan a teleszkóp, a felnik és a kiegészítők matricái is illeszkednek az összképbe. Felszereltség A Rock Shox XC30 teleszkóp acélrugós kialakítású, viszont már kormányról állítható lockout karral szerelték. A rugó előfeszítése a bal oldali vállon választható meg, szerencsére van visszaút-csillapítás is, viszont ezt a villa szétszedése nélkül kénytelenek vagyunk a gyári értéken hagyni. A mozgásra átlagos testsúly (70-80 kg) környékén nem lehet panasz, viszont nyilván veszítünk a személyre szabhatóságból egy komolyabb levegős rugózású villához képest. Két hátrány van még, ami miatt ezt az alkatrészt cserélném legelőször, az egyik a közel 2,5 kg-s tömeg, a másik pedig az átmenő tengely hiánya, ami 29”-es kerékkel már érezhető. A hajtás és váltás területén viszont egyáltalán nem fedezhető fel, hogy kedvező árú modellel van dolgunk, teljes 2×11 sebességes SLX szett került a gépre, egy vevőcsalogató XT hátsó váltóval kiegészülve. Az első átdobó már Side-Swing kialakítású, a hátsó váltó is a legújabb Shadow Plus típus, a kanál rázkódását blokkoló, állítható mechanizmussal. A kapcsolási érzet kiváló, amiben szerepe van az SLX sornak, a jó minőségű Shimano tányéroknak és a szériához illő Shimano láncnak is. Áttétel szempontjából figyeltek arra a termékmenedzserek, hogy nagykerekű bringával van dolgunk, így 34-24-es lánctányérok mellé 11-42-es kiosztású lánckerék sor került. Fékek közül tajvani, Tektro hidraulikus tárcsafékeknek szavaztak bizalmat a németek. Fékerőben és modulációban felveszi a versenyt a japán konkurens hasonló árú termékeivel, viszont a fékkar ergonómiája két ujjal való működtetésre lett kitalálva. Pozitívum, hogy könnyen állítható a fékkar távolsága a markolattól, így kézmérettől függetlenül személyre szabható. A kerekek STYX feliratos Formula agyakra épülnek, melyek 6 csavaros féktárcsákat fogadnak. A Bulls igényei szerint gyártott WTB felnik nagy előnye, hogy kialakításukból adódóan, szalaggal akár belső nélküli rendszerként is működnek. Kerekenként 32 darab, hagyományos 2 mm-es küllőt használtak réz anyákkal, szokásos módon, három keresztes fűzéssel. A gumikat a Schwalbe szállítja, a drótperemes Rapid Rob külsők mintázata a korábbi Racing Ralph modellről ismerős lehet. Kiegészítők terén a Bulls saját márkás STYX kiegészítői dominálnak. A rizer kormány emelése nekem már soknak bizonyult, egy egyszerűbb, csak hátrahajlással rendelkező típussal sportosan alacsony pozíciót lehetne elérni. Menet közben A többi bringa között elsőre olyan furán nézett ki az eplényi teszttábor garázsában. Kis méret, nagy kerekek, a nyeregcső meglehetősen letolva, nem is Copperhead ez, hanem valamilyen mini „csopper” gondoltam. A beállítás során aztán a szokásos értékekre állítottam a nyeregmagasságot, lejjebb került a kormány, ellenőrizem a guminyomást és tekergettem egy kicsit a villa előfeszítésén mielőtt nekiindultam az XC pályának. Lankás, aszfaltos vagy murvás emelkedőkön érezni a tömeget, de a lockout remekül zár, ha sprintelni támad kedvünk. Ahogy az út meredekebbre vált, továbbá lazább lesz a talaj és csökken a tapadás, úgy jön elő a 29er előnye. Még az extrém meredek, poros talajú sípályán, a nyeregből kiállva tekerve sem pörgött el a hátsó kerék. Mivel az áttételek is felhasználóbarátnak minősülnek, olyan helyeken feljuthatunk, ahol elsőre nem is gondoltuk volna. Lefelé várakozáson felüli élvezetet nyújtott a Copperhead. A nagy kerekek miatt rendkívül stabil volt a kanyarokban, a gyökeres és huplis talajon, viszont a pálya végén, a szűk csiki-csuki részen is kellően agilis maradt. Mivel ilyen mintázatú gumikat használtam éveken keresztül, ismertem a viselkedésüket, a 2,25”-ös szélesség miatt pedig […]
  • TransAlp: Mindig az utolsó előtti nap a legnehezebb
    Az egyhetes Bike TransAlp hatodik szakaszára került sor tegnap, ami az utolsó előtti - mindig a legnehezebb...  A Kis József-Vas Péter (Merida Masters – Bikemag.hu) párosból Peti számol be a történtekről:
  • Spyral Big Volume hordozható pumpa
    A közkedvelt magyar kerékpár-kiegészítő specialista idén új pumpamodellel bővítette széles kínálatát. A Spyral Big Volume hordozható típusú pumpa, mindazonáltal tekintélyt parancsoló eszköz: a 30 cm feletti hossznak és nagy dugattyúátmérőnek köszönhetően hatékony működés jellemzi, a szó szoros értelmben kimagaslik a kínálatból! A Spyral évek óta kiváló alkatrészeket kínál a hazai kerékpárosok számára. A paletta rendkívül széles, a forgalmazó nem elégszik meg néhány termékkel az adott kategóriában. A Spyral a lehető legbővebb választékot biztosítja, hogy minden bicajos megtalálja pontosan azt a modellt, amelyre valóban szüksége van. Az új Big Volume pumpa sem éppen szokványos modell, lényegesen nagyobb az átlag minipumpáknál, és nemcsak hosszban, hanem dugattyúátmérőben is. Ennek eredményeképpen a minipumpák levegőmennyiségének többszörösét biztosítja, ideálissá téve a ballonosabb MTB köpenyek felpumpálásához. Mivel se nem minipumpa, se nem állópumpa, ez a Spyral modell a mi besorolásunk szerint a hibrid kategóriába kerül. A műhelypumpákra hajaz abban a tekintetben, hogy nyomásmérővel is ellátott, az értéket a szelepcsatlakozás alatt lévő sajnos elég apróra sikeredett kijelzőn követhetjük nyomon. Viszont a szelepcsatlakozás fix, azaz nem biztosít rugalmas tömlőt, mint mondjuk a körképben szereplő Spyral Tour Mikro modell. Spyral Big Volume hibridpumpával egyáltalán nem sziszifuszi munka a gumi nyomás alá helyezése, legyen szó bármilyen kerékméretről vagy -típusról. Mindazonáltal a nagy dugattyúátmérő miatt a méretből fakadó előnyök az országúti kereknél kevésbé érvényesülnek. Ez egyben azt is jelenti, hogy a maximális nyomás 6 Bar alatt marad, ami a “virsligumik” esetében nem biztos, hogy elégséges. A nyomásmérő mellett a kihajtható T-markolat, és a karral zárható szelepcsatlakozás növeli az új Spyral pumpamodell funkcionalitását. Pumpálás közben kézre áll, kihúzva közel fél méteres hosszal rendelkezik. Ezzel már jelentős erőt tudunk kifejteni, amit az alumínium dugattyúmechanika finom járása is elősegít. A döntően alu alapanyag másik előnye a mérethez viszonyított alacsony tömeg: bonyolult mechanikát alkalmazó minipumpák rendre nehezebbek, mint a “behemót” Big Volume! A Big Volume pontosan megmunkált, könnyű, stabil és erős, így éveken át hű társunk, a bajban pedig megbízható segítőnk lehet. Szállítása a mellékelt konzol segítségével praktikusan a vázon történhet, esetleg a hátizsákban várhatja a bevetést. Habár egy kerékpáros sem várja a pillanatot, hogy kézbe vehesse, a Spyral újdonsága meggyorsítja a defektszerelés folyamatát – főleg a ballonos köpenyű MTB kerékpárok esetében. Erre a felhasználásra tökéletes eszköz, örvendetes, hogy a hazai márka ilyen pumpaváltozatot is kínál! Jellemzők: hatékony működést biztosító megnövelt méretű hordozható pumpa ideális ballonos MTB-, illetve túrakerékpárhoz integrált nyomásmérő alumínium test és dugattyúszár kihajtható markolat karral zárható szelepcsatlakozás Presta (szingó) és Schrader (autós) szeleppel kompatibilis vázra felszerelhető Hossz: 325/500 mm Tömeg: 188 g Felszerelhetőség: hevederrel kiegészített konzol (tartozék) Értékelés Hatékonyság: 4 Praktikus használat: 3 Minőség: 3 Ár/érték: 3 Ajánlott fogyasztói ár: 6500 Ft. További információ a forgalmazó honlapján. Meggyorsítja a defektszerelés folyamatát – főleg a ballonos MTB kerekek esetében!
  • Tour de France: Boasson Hagen zseniális – videó
    Zseniális győzelmet aratott a Edvald Boasson Hagen (Dimension Data) a Tour de France 19. szakaszán, egy tökéletesen működő taktikát láthattunk.

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook