Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Bike&Byte Sport és Informatika

Szaknévsor

Bike&Byte Sport és Informatika


Kérjük, a vélemény megírásához jelentkezzen be.

Vissza a szaknévsori adatlaphoz
  • 2020-ban indul a SUPerior Challenge MTB és terepfutó sorozat!
    Igazodva a kor igényeihez és versenyszervezői tapasztalataikból kiindulva Búr Zsolt és Sós Sándor (Superior Racing Team) egy merőben új alapokra helyezett, szabadidős MTB és futó sorozatot indít el 2020-ban. A rendezvények minden esetben 2 naposak, míg szombaton a bringásoké, addig vasárnap a terepfutóké a pálya. Elsősorban a családokat szeretnék megszólítani és a rendezvényekre invitálni, hiszen a legfontosabb szempont, hogy minden korosztály jól érezze magát és megtalálja a neki legmegfelelőbb versenyszámot. Mind a futó, mind a bringás napon lesznek úgynevezett családi futamok rövidített távok (10 km bringa), melyet szülő és gyermek közösen teljesíthet… A futók választhatnak, hogy a negyedmaraton vagy a félmaratont teljesítik. A MTB pályának egy kb. 30 km-es kört jelölnek, melyet lehet egyszer (rövid táv), vagy kétszer (hosszú táv kb. 60 km) teljesíteni. Alkalmazott kategóriák a kerékpáros napon: U9-U11 (csak a családi mini távon) U13-U15-U17-Master4 ( csak rövid táv) U19-felnőtt-Master1/2/3 (rövid vagy hosszú táv) Összevont Single Speed (csak hosszú táv) Összevont Ebike (csak hosszú táv) A start/cél terület kiemelt figyelmet kap azáltal is, hogy ott a hosszú táv áthalad, ezáltal a versenyzők számíthatnak a szurkolók, családok biztatására. Valamint számos kísérő programnak is a helyszíne. Gyermek programok, kézműves foglalkozások, mini ELEminátor ügyességi pálya, vagy a felnőtteknek egészség és életmód tanácsadás és bemutatók, kóstolók… Helyszínek és időpontok: Pilisi Parkerdő Challenge (Superior MTB sorozat 1.) Visegrád március 28-29. Vértesboglár MTB piknik (Superior MTB sorozat 2.) Vértesboglár június 6-7. Gerecse Maraton (Superior MTB sorozat 3.) Tatabánya július 25-26. Újbuda Maraton (Superior MTB sorozat 4.) Budai hegység október 3-4. Összetett: Versenyenként az első helyezettek 80 és egyre kevesebb míg az 50. helyezett és a továbbiak 1 pontot kapnak. A DNF nem kap pontot! A négy Maratont követően 2020 októberében kerül sor az összetett díjátadóra. A sorozat kiírási és nevezési felülete itt érhető el: https://www.superiormtbteam.com/ Hírek, események, képek, filmek: https://www.facebook.com/ujbudamtbse/ https://www.youtube.com/channel/UCM9oWSfZD-S-qHJ0431HSsw  
  • Több magyar induló a Giro d’Italián és hosszútávú együttműködés a cél
    Közel másfél héttel ezelőtt jelent meg nálunk egy cikk arról, hogy az Androni-Giocattoli és a Kométa Cycling Team együttműködést kínált a Magyar Kerékpáros Szövetségnek, és akár két magyar kerékpáros is indulhat az Androni csapatában a Giro d’Italián. Akkor még túl sok információval nem rendelkeztünk ebben az ügyben, csak az MKSZ elnökségi ülés jegyzőkönyve alapján született a cikk, azóta viszont minden részletet megtudtunk Szilasi Lászlótól a Giro Hungary 2020 szakmai vezetőjétől. Mint ismeretes, 2019 áprilisában jelentették be, hogy hazánk ad otthont a 2020-as Giro d’Italia rajtjának, ami óriási lehetőség Magyarország számára. A háttérben azonnal elkezdődtek a rendezéssel kapcsolatos tevékenységek, és Szilasi Lászlót, a Giro Hungary 2020 projekt szakmai vezetőjét azzal a feladattal bízták meg, hogy utazzon ki a 2019-es Giro d’Italiára és vegye fel a kapcsolatot az ott részvevő csapatokkal bármiféle együttműködés reményében, hogy minél több magyar vehessen részt a 2020-as Girón. Ugyanis a magyar országúti kerékpársportnak az elmúlt időszakban semmilyen kapcsolata nem volt a profi csapatokkal, a hazai versenyzők nem dolgoznak együtt ügynökökkel, ezáltal egy “sötét folt” vagyunk a térképen. Szilasi László elmondta, hogy a csapatok mind gratuláltak ahhoz, hogy hazánk rendezi a Giro d’Italia rajtját, viszont csak egy pár csapat mutatott érdeklődést valamiféle együttműködéssel kapcsolatban. Magyar versenyzők részvételére többféle lehetőség került szóba, az egyik, amiről több helyen lehetett olvasni, hogy ha a Kométa Cycling Teamből 2020-ra pro-kontinentális csapat lesz és szabad kártyát kapnak a szervezőktől a versenyre akkor lehet a keretben magyar versenyző is. A másik lehetőség, hogy a nyáron a Mitchelton-Scottba igazoló Peák Barnabást nevezi a csapata a Giróra. A beszélgetés során megerősítést nyert, hogy a Kométa jövőre nem lesz pro-kontinentális csapat, melynek financiális oka van, tehát ez a lehetőség elbukott. Viszont adódott egy újabb lehetőség, a pro-kontinentális Androni-Giocattoli egy hosszútávú együttműködési ajánlattal kereste meg a Magyar Kerékpáros Szövetséget, melynek részeként lehetőséget biztosítanának magyar versenyzőknek bekerülni a csapatba és akár részt venni a 2020-as Giro d’Italián ha szabad kártyát kapnak a szervezőktől. Ehhez az ajánlathoz kapcsolódott a Kométa Cycling Team is, ugyanis tudni kell, hogy az Androni-Giocattoli vezetője és a Kométa Cycling Team sportigazgatója (Ivan Basso) jó kapcsolatot ápol egymással, ezért a Kométa felajánlotta, hogy ha kell, felbontja a már szerződéssel rendelkező magyar versenyzők, Dina Márton és Fetter Erik, szerződését, hogy az Androniba tudjanak igazolni, és helyettük két másik magyart felvesznek a csapatba. Az ajánlat szerint az MKSZ döntene arról, hogy melyik versenyzők kerüljenek be az Androni-Giocattoli csapatba, tehát nem biztos, hogy a fent említett két versenyző lenne az, ha találnak rajtuk kívül erre alkalmasabb magyar kerékpárosokat. Szilasi László kihangsúlyozta, hogy ez a megállapodás nem csak a 2020-as Giro d’Italiára szólna, hanem egy hosszútávú együttműködésről lenne szó, ami az Androni-Giocattolitól nem idegen, például régebben a kolumbiai szövetséggel volt hasonló megállapodásuk (érdemes arra gondolni, hogy most hol tart a kolumbiai kerékpársport…). Azt is megtudhattuk a beszélgetés során, hogy a szabad kártyára nincs hatása a magyar szervezőknek, tehát az Androni nem szabad kártyát szeretne venni ezzel a megállapodással, hanem valódi együttműködésről lenne szó. 2020-tól változnak a szabályok, és az Androni helye már nem lesz biztos a Girón, de ennek ellenére komoly esélyeik vannak a részvételre, bár ez csak akkor lesz biztos, amikor bejelentik, hogy kik kapták a szabad kártyákat. Egyébként az Androni rendszeres résztvevője a Tour de Hongrie-nak, ami valószínűleg szintén szerepet játszott abban, hogy ilyen ajánlatot tettek a Magyar Kerékpáros Szövetségnek. Végezetül még fontos információ, hogy a megállapodás még nem jött létre az Androni-Giocattoli és az MKSZ között, egyelőre még folynak a tárgyalások, tehát még nem kezelhetjük tényként, hogy jövőre magyarok fognak versenyezni az Androniban és a csapat ott lesz a Giro d’Italián (bár reménykedünk benne, hogy így lesz – szerk.)  
  • Holland elit győzelmek a Cyclo-cross Európa-bajnokságon – Vas Kata Blanka 8.
    Hétvégén rendezték Olaszországban a Cyclo-cross Európa-bajnokságot, ahol a hollandok szerezték a legtöbb aranyérmet, a férfiaknál Mathieu Van der Poel kemény csatában nyert, a nőknél pedig Yara Kastelijn  volt a leggyorsabb. Hazánkat Vas Kata Blanka képviselte, aki a 8. helyen végzett az U23-as nők között. November 9-10-én az olaszországi Silvelle adott otthont a 2019-es Cyclo-cross Európa-bajnokságnak. Az időjárás nem volt kegyes a versenyzőkhöz, a sok esőnek köszönhetően sáros, lassú pálya várt az EB indulóira. Ez leginkább a szombaton versenyző mastereket sújtotta, akiknek futóversennyé változtatta a futamait a csapadékos idő. Magyarországot Szekeres Viktória és Gál István képviselte a szombati napon, ahol a nehezen járható pályán csak az előbbi tudta befejezni a versenyt és a női 35-39 év közti kategóriában a 6. helyen ért célba. Vasárnap már valamennyire kedvezőbb idő fogadta a versenyzőket, de a szétázott pályán nekik sem volt könnyű dolguk. Az elsőként rajtoló junior lányoknál a holland Puck Pieterse magabiztos győzelmet aratott, míg a második futamban a junior fiúk között a belga legenda fia, Thibau Nys volt a leggyorsabb. 11 órakor rajtoló U23-as nők között indult a mostanában jó formát mutató Vas Kata Blanka, a futamban végig stabil teljesítményt mutatott a fiatal versenyzőnk és végül a 8. helyen ért célba. A versenyt a holland Ceylin Del Carmen Alverado nyerte, mellyel megszerezte Hollandiának ezen a napon a 2. aranyérmet. Az U23-as férfiaknál komoly csata volt a dobogóért, amit a francia Mickael Crispin nyert meg. Az elit nőknél kissé foghíjas volt a mezőny, ennek ellenére nehéz volt megjósolni, hogy ki fogja nyerni az Európa-bajnoki címet. Nem kellett sokat várni arra, hogy eldőljön a győzelem sorsa, már az első körben a holland Yara Kastelijn lépett el a többiektől és a verseny során végig stabilan megtartotta az előnyét, mely az Európa-bajnoki mezt jelentette számára. A második helyért a hazai Eva Lechner küzdött meg a 2018-as bajnok holland Annemarie Worsttal, melyből az olasz jött ki jobban. Az elit férfiaknál Mathieu Van der Poel vs belga válogatott csata volt várható, ami így is történt. A holland világbajnokot próbálták megdolgozni a belgák, többször támadták őt, de Van der Poel végig próbált az első két hely valamelyikén bringázni, nehogy bezárják a belgák, folyamatosan visszaverte a támadásokat is, sőt többször ő próbálta lerázni a legnagyobb ellenfelét Eli Iserbytet. A végső csapást az utolsó körben mérte a belgákra, amikor pár másodperccel sikerült eltávolodnia, amit a célvonalig meg tudott őrizni. A második helyen Eli Iserbyt gurult át a célvonalon, a harmadik helyet pedig Laurens Sweeck szerezte meg.
  • Sikeres évet zárt az Epronex-BSS Oil Team
    Évértékelő sajtótájékoztatót tartott az Epronex-BSS Oil csapata, ahol a csapat 2019-es sikereiről számolt be a klub vezetése, többek között megszerezték az országúti országos bajnoki címet, és Lovassy Krisztián révén 13 év után ismét magyar szakaszgyőzelemnek örülhettünk a Tour de Hongrie-n. A februári csapatbemutatóhoz hasonlóan az Epronex-BSS Oil Team évzáró, évértékelő sajtótájékoztatójának is a Porshe Buda Skoda szalonja adott otthont, ami nem véletlen hiszen az idei évben a csapat egyik szponzora a Skoda hazai forgalmazója volt. Kiss Gergely csapatvezetőtől a köszöntő után Kiss Dávid a Porshe Buda igazgatója vette át a szót, aki rendkívül pozitívan értékelte a 2019-es évet és biztosította a csapat vezetését a további együttműködésről. Ezután a csapat egyik névadó szponzorának, az Epronex Zrt.-nek az ügyvezetője, Tóthfalussy György beszélt a múltról és a jövőről. Az Epronex már a kezdetek óta, 4 éve, a csapat mellett van, és a jövőben is mindent megtesz annak érdekében, hogy a csapat tovább fejlődhessen. A csapatvezetés részéről Kiss Gergely értékelte az elmúlt szezont. A 2019-es év megkoronázása volt az elmúlt 4 év munkájának, az idei évben sikerült férfi elitben Szarka Gergely révén országúti országos bajnoki címet szerezni a csapatnak, a másik óriási eredmény, hogy az Epronex-BSS Oil Team versenyzője Lovassy Krisztián 13 év után szerzett szakaszgyőzelmet hazánknak a Tour de Hongrie-n. A csapat motorja még hozzátette, bízik benne, hogy 2020-ra még az idei évhez képest is sikerül feljebb lépni.

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook