Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Schneider Kerékpár Kft.

Szaknévsor

Schneider Kerékpár Kft.


Kérjük, a vélemény megírásához jelentkezzen be.

Vissza a szaknévsori adatlaphoz
  • Rudy Project Defender teszt: Szemvédelem mesterfokon!
    A Defender a Rudy Project válasza a mai napszemüveg trendekre, mellyel az olasz gyártó egy olyan szemüveget alkotott, ami megjelenésében maximálisan a mai divatot követi, de emellett technikai tartalomban is a maximumot nyújtja. A napszemüveg tesztelés nagyon szubjektív dolog, teljesen egyénfüggő, hogy kinek mi a kényelmes, kinek mennyire van a látómezőjében a szemüveg adott eleme és az, hogy kinek mi tetszik. A technikai paraméterek természetesen adottak, de az alapján nehéz megmondani, hogy be fog-e válni az adott személynek a szemüveg. Ezért amit a kényelemről és a dizájnról írok, az mind csak a saját véleményemet és tapasztalataimat fogja tükrözni. A Rudy Project Defenderrel már tavaly ősszel, a megjelenésekor elkezdtem szemezni, a retro-modern dizájn megtetszett benne, ezért kifejezetten örültem annak, hogy tél végén kaptam egyet tesztelésre. Talán az egyik legcsicsásabb változatot hoztam el a bemutatóteremből, a Bahrain-Merida festésűt, arany kerettel, multilaser red lencsékkel és kék gumikkal. Annak ellenére, hogy új, 2019-es modell már elég sokféle színű kerettel és lencsével elérhető, a fotokromatikus ImpactX2 lencséktől, a smoke blacken keresztül a többféle színű multilaser lencsékig mindennel kapható. A több mint 30(!) éves olasz gyártó történelmét jól ismerő bringásoknak ismerős lehet a Defender, ami nem véletlen, hiszen az 1992-es Agressor kísértetiesen hasonlít rá. Mostanában a napszemüveg gyártóknál a 90-es évek dizájnja került újra divatba, így a Rudy Project is visszanyúlt a múltba, az egyik jól bevált modelljéhez. Természetesen csak a dizájn hasonló a több mint negyed évszázados őshöz, technikai tartalomban a mai kor legjobbját építette bele a gyártó. A keret anyaga a sportszemüvegeknél megszokott Grilamid, ami könnyű, rugalmas, ütésálló, de elérhető az új Graphene alapanyagból is, ami erősebb, mint a gyémánt és könnyebb, mint a karbon, természetesen ehhez már magasabb ár is tartozik. A lencsék megkapták a bumper-technológiát, egy élvédő gumírozás védi a szélüket a sérüléstől, ezenkívül nem csak védelmet nyújtanak a bumperek, hanem a feldobják a szemüveg megjelenését. Az orrgumik és a szárgumik egyaránt 3 dimnezióban állíthatóak, így az emberek többségének arcához szabható a Defender, legyen keskeny vagy széles az orruk vagy nem hétköznapi arcformájuk. Az orr- és a szárgumik nedvesen sem csúsznak ezért izzadva is stabilan áll a szemüveg a viselője fején. A keretben és a lencsékben is integrált szellőzőkkel találkozunk, amik a komfortot hivatottak növelni és a párásodás ellen is hatnak. A Defender a magasabb kategóriájú Rudy Project szemüveghez hasonlóan atomjaira szedhető és minden eleme cserélhető a szárgumiktól, az oldalsó logokon keresztül a bumperekig, a lencséket nem is említve. Teljesen egyedi szemüveg is összerakható és ami jó hír, hogy ténylegesen van is hozzá különböző színű alkatrész. A kicsit széles arcomra tökéletesen illeszkedik a Defender, az állítható orrgumiknak köszönhetően teljesen személyre tudtam szabni. Ez az egyik dolog, amit nagyon szeretek a Rudy Project szemüvegekben (nem a Defender az első és várhatóan nem is az utolsó lesz a sorban :) ), hogy kapok lehetőséget arra, hogy beállítsam a fejemre a szemüveget, nem úgy mint jó pár gyártónál, hogy vagy jó vagy nem… látszik, hogy a Rudy Project hatalmas tapasztalatokkal rendelkezik az optikai termékek terén, nem csak egy divatszemüveg gyártó. Mivel tél végén kaptam meg a Defendert és még csak április van így csak tavaszi körülmények között tudtam teszteni a szemüveget, viszont jó sok szintet másztam meg vele a brac-i edzőtáborban ezzel is tesztelve a szellőzését. A lencse elég méretes és sokat takar az arcból, ezért előzetesen kicsit aggódtam a szellőzése miatt, hogy kis tempónál majd párásodik vagy melegem lesz alatta. Normál országúti használat mellett abszolút nincs vele gond, sőt imádom nagy sebességnél, hogy jól takar (érzékeny a szemem a menetszélre), viszont azért a hosszú 10% fölötti emelkedőkön, ahol telibe rám sütött a nap éreztem, hogy ez nem az az ultraszellőző modell, mint mondjuk a Tralyx. A párásodással egyébként nem volt gond, a szellőzőnyílásokon beáramló levegő elengedő ennek megelőzéséhez. A lencse hozza a Rudy Projectől megszokott maximalizmust, optikailag tiszta, torzításmentes, egyszerűen jó rajta keresztül nézni a világot (talán ez a jó szemüvegek egyik legnagyobb ismérve). Van multilaserből kék és narancsárga lencsém is, de színhőmérsékletre a most tesztelt piros vált be a legjobban a kicsit kékítő árnyalatával, persze ez függ a fényviszonyoktól is, de erős és kicsit borúsabb időben is ő nálam a nyerő a 3 közül (fényáteresztésben alig van köztük különbség). Mint már említettem elérhető fényre sötétedő lencsével is azoknak, akik minden körülmény között egy szemüveget szeretnének viselni, természetesen ez a modell is, mint minden Rudy Project sportszemüveg, dioptriázható! A dizájnról még nem írtam egy szót sem, szerintem hihetetlenül jól néz ki, persze lehet csak a divat mondatja velem és 10 év múlva más véleményen leszek, de nekem most nagyon bejött a Defender, és szerintem ezzel nem csak én vagyok így. A külső a napszemüvegeknél pont ugyanolyan fontos, mint a kényelem, mert egy bután kinéző szemüveget senki nem visel szívesen, és a külső az, amibe beleszeret az ember, amire pont jó példa a Defender. A Rudy Project Defender tudásához mérten magasabb árfekvésű , a tesztelt modell ára 59 900 Ft, viszont ezért kapsz egy csúcsszemüveget, amit mindenki irigyelni fog tőled. További információkért kattints ide. A Rudy Project nap és sportszemüvegeket keresd a Rudy Project Magyarország weboldalán, vagy személyesen a bemutatótermükben, ahol a szakmai tanácsokon felül a dioptriás megoldások kiválasztásában és kivitelezésében is segíteni tudnak.
  • Topeak TourGuide Handlebar Bag – A túravezető
    A tajvani Topeak mindig az élvonalba való fejlesztései mentén szerzett magának hírnevet, ezért hajlamosak vagyunk megfeledkezni egy másik fontos vonaláról, mely a túrázókat hivatott szolgálni: kiváló minőségben készítenek táskákat mind előre, mind hátra. A mostani bemutató alanya a Topeak túravezetője, a TourGuide kormányra szerelhető táska, s a jó hír vele kapcsolatban, hogy a módosított konzolja miatt ebike kijelzők mellé is kényelmesen felszerelhető. Kapacitása 5 liter, terhelhetősége 5 kilogramm, súlya pedig mindössze 670 gramm. Ezek a számok nagyjából a strapabírására is megadják a választ. Megannyi rekesszel, zipzáras és hálós zsebekkel segíti a rendszerezést kisebb-nagyobb holmink között, tetején pedig egy átlátszó, kihajtható és vízhatlan térképtartó fület találunk. Anyaghasználata elég erős arra, hogy akár nagyobb hangvételű túrákra is társunkká fogadjuk, párnázottsága miatt kiváló a tartása és kiemelkedő értékeink védelme. A rögzítés a Topeak sajátja nem más, mint a jól bevált QuickClick. Egy mozdulattal lecsatlakoztatható, a mellékelt vállpánttal pedig ily módon azonnal mobilizálható a belepakolt fényképező, mobiltelefon, pénztárca vagy akár az elemózsia. Ahogy a bevezetőben is említettem a Fixer8e nevű megújult konzol másik végével az elektromos kerékpárokra való felszerelése sem ütközik akadályokba, így viszonyul a Bosch legnagyobb kijelzőjéhez, a Nyon-hoz:     Persze ezenfelül sem lankadt a tervezők figyelme, a táska elejét viszonylag nagy fényvisszaverő csík díszíti, amit kiegészítettek egy villogó fogadására alkalmas füllel. Habár a táska jó vízlepergető tulajdonságú, külön figyelmesség, hogy mellékelnek hozzá egy esőhuzatot is.   Akinek nagyobb kapacitásra van szüksége, az választhatja a TourGuide DX modellt, mely 7,7 literes térfogattal áll rendelkezésre.   Technikai adatok: Méret: 25,5 x23 x 18cm Kapacitás: 5 liter Terhelhetőség: 5 kilogramm Anyag:  1800/840d nylon Súly: 670 gramm Védelem: teljesen párnázott Konzol: QuickClick – Fixer8e (adapterezhető minden kormányátmérőre) Ajánlott fogyasztói ár: 23 100 Forint A hazai oldal linkje, ahol üzletkeresővel megtalálhatjuk a legközelebbi Topeak kereskedőt.
  • Ahead: kihangosítás felsőfokon
    Kaptam egy kis fekete dobozt, hogy le kéne tesztelni a tartalmát. Valami háromszög alakú eszköz volt, s bevallom kissé vonakodtam kibontani, mit találok benne. De amit találtam, az már nem volt ennyire kétségbeejtő, ugyanis egy igen letisztult, prémium hatású okoskütyü lapult a dobozban, s az árulkodó feliratok azt sugallják, hogy bármely sisakot “okossá” varázsolhatjuk ezen eszköz segítségével. Manapság az okostelefonok és számok okos kiegészítőjük között egyáltalán nem meglepő, hogy már a sisakunk is okos akar lenni. A kézhez kapott eszköz leegyszerűsítve egy kihangosító, mely egyrészt szabaddá teszi kezünket, másrészt szabadon hagyja hallójáratainkat, nem úgy mint a konkurens megoldások. A hang felerősítésére egy elég egyedi módot választott a gyártó, ugyanis itt nem egy nagy méretű hangszóról van szó, mint egy boombox esetén, hanem oszcillátort használ arra, hogy a hangrezgéseket felerősítve, maga a sisak héja legyen a “hangszóró”. Ez azért számít innovatív megoldásnak, mert a tiszta hangzás mellett a környezeti zajokat sem nyomja el.  A doboz tartalmát tekintve bőséges a kiegészítők kínálata: a magyar nyelvű használati útmutatón túl találunk benne kerékpáros-, motoros- és sík felületre rögzíthető konzolt, illetve a töltésért felelős micro USB kábelt. Nincs más teendőnk, mint kiválasztani a megfelelő konzolt, felragasztani, vagy tépőzárazni a sisakunkra, bepattintani az eszközt a helyére, amely automatikusan bekapcsol. A telefonunkat párosítani kell a kihangosítóval, ami ezután szintén magától csatlakozik. A kapcsolatot az eszköz természetesen vezeték nélkül tartja Bluetooth 4.1-es protokollon keresztül, meglehetősen stabilan. A státuszról hangüzenet mellett egy LED is tájékoztat. Hívásaink fogadására a háromszög felületét kell megnyomni, ez elég könnyed feladat akár kesztyűben is. Ugyanezzel a metódussal tudjuk a lejátszott zenei tartalmat szüneteltetni, vagy újraindítani. Kikapcsolni ugyanolyan egyszerű, mint bekapcsolni, csupán annyit kell tennünk, hogy eltávolítjuk a rögzítésből. Körülbelül 20-30 percnyi beszélgetést folytattam le a készülék segítségével, amely bringázás közben gyakorlati mini-meeting volt, persze az más kérdés, ha bringázni vagyok, akkor szeretnék-e azon kívül másra is koncentrálni. Felgyorsult életünkben azonban számos olyan szituáció akad, amikor kifejezetten hasznos tud lenni egy ilyen eszköz, például városi közlekedésben, futároknak, folyton úton lévőknek, kvázi holt időben tudunk biztonságosan ügyet intézni. Ezen felül van még egy különleges használati módja az eszköznek, amit a fentebbi videóban a technológia demonstrálására használtam, ám a sík felületű tartó használatával irodai környezetben felragasztva az íróasztalunk lapjára, vagy egy üreges tárgyra továbbra is használhatjuk kihangosítóként. A nálunk töltött időszak alatt megpróbáltuk egy más módon is bevetni az eszközt, táskám vállpántjára rögzítve, de a technológia miatt ezt csak csendes helyekre ajánlanám, erdei körülmények közé, ahol egy esetleges esés során nem biztos, hogy biztonsági szempontból a sisak a legmegfelelőbb hely a rögzítésre. A kültér viszontagságaival szemben IP56-os védelmi besorolást kapott, tehát vízállósága mellett ütésálló is. Mindennapi használatban gyakran ejtünk le tárgyakat, ezt a nem egészen 70 grammos apróságot sem nehéz kiengedni markunk szorításából, de nem kell aggódnunk, a kütyü ugyanúgy használható marad. Üzemideje standby üzemmódban 3 nap, beszélgetésből 8 óra áll rendelkezésünkre egy feltöltéssel. Fontos megjegyezni, hogy a sisakgyártók ajánlása eltér abból a szempontból, hogy rögzíthetünk-e bármit a sisak külső héján: van aki ellenjavallja, de van aki például kameratartó konzolt épít a fejvédőibe. A mi véleményünk az, hogy mindenki saját felelősségére használjon ilyen kiegészítőket, s gondolja át egy esetleges bukás következményeit. A termék három színben a következő linken érhető el. Kerékpáros szemmel nem tekinthető kifejezetten olcsó alternatívának, viszont ha motoros irányból közelítjük meg, akkor máris rendeződnek az erőviszonyok és a sokkal kényelmetlenebb, kevésbé ötletes vezetékes megoldásokkal van egy ársávban.
  • Valter Attila lett a legjobb fiatal versenyző a Banja Lukán
    A Banja Luka UCI 2.1-es országúti versenyen Valter Attila az összetett 3. helyet szerezte meg, a fiatalok versenyében pedig az élen végzett, így ő vihette haza a fehér trikót. Az április 18. és 21. között rendezték az UCI 2.1-es kategóriájú Banja Luka országúti kerékpárversenyt, melyen több magyar versenyző is rajthoz állt, a magyar válogatotton felül még Valter Attila a CCC Development Team tagjaként vett részt a versenyen. Az első szakasz után már beszámoltunk arról, hogy Valter Attila a szakaszon elért második helyezésével értelemszerűen az összetettben is a második helyről várhatta a 4 napos verseny folytatását. A második és harmadik szakaszon is képes volt megtartani a fiatal magyar kerékpáros az összetett második helyét és a fiatal versenyzők összetettjének vezetését is. Viszont a negyedik szakaszon a mezőny több darabra szakadt, szerencsére Valter Attila az élbolyban maradt, míg az összetettet vezető Aaron Gate hátul ragadt, így minden esélye megvolt a magyar bringásnak az előrelépéshez. A befutónál végül a győztessel azonos idővel a 20. helyen gurult át a célvonalon, ami akár az összetett győzelmet is jelenthette volna, de az időjóváírások miatt Pawel Franczak és Aaron Grosser megelőzte őt, mellyel a 3. helyen zárt az összetettben. Viszont a fehér trikót meg tudta védeni, amit végül így haza is vihetett. Dina Márton is UCI pontokat érő helyen végzett, a 17. helyével 3 pontot szerzett magának és hazánknak. További magyar eredmények: 31. Fetter Erik (Magyarország) + 1:55 35. Vas Balázs (Magyarország) + 2:18 63. Szatmáry András (Magyarország) + 6:09

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook