Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap Pap Kerékpár

Szaknévsor

Pap Kerékpár


Kérjük, a vélemény megírásához jelentkezzen be.

Vissza a szaknévsori adatlaphoz
  • Wilier 2019 – Prémium minden szinten – szuper árakon!
    Az idei Eurobike-on sem lehetett csak úgy elmenni a Wilier stand mellett, annyira vonzák a látogatók tekintetét az új bringák. Persze nem csak megjelenésben lettek hihetetlenül ütősek a tradicionális olasz márka kerékpárjai, hanem technikai tartalomban is sokat lépett elő a Wilier, minden eddiginél jobb TT bringát terveztek, lesz új csúcs országúti, e-országúti, karbon gravel bike és a montik is fejlődtek. A Wilier Cento10PRO-ban minden megtalálható, amit egy országútis egy kerékpárban kereshet, aerodinamikus, hatékony, könnyű váz, letisztult külső és hihetetlen megjelenés. A kiállításon az elképesztő Ramato színben találkozhattunk vele, tökéletes dísze volt a Wilier standnak, tipikusan az a bringa, amiben az ember képes percekig gyönyörködni. A dizájnon túllépve a technikai tartalomra is érdemes odafigyelni, a Cento10PRO az aerodinamikus modell, a Cento10AIR továbbfejlesztése, az elődhöz képest a gyártó 6%-kal növelte meg a váz torzionális merevségét és képes tárcsafék fogadására is az új modell. Ezt úgy oldotta meg a Wilier, hogy a Cento10PRO tárcsafékkel, átmenőtengellyel és felnifékkel, gyorszáras kerékkel is egyaránt használható, mindenki maga választhatja meg, hogy milyen fékrendszert szeretne használni, nem erőlteti rá a tárcsaféket a kerékpárosokra. A modern országúti kerékpár trendeknek megfelelően már a 30 mm-es külsőgumik is elférnek a Cento10PRO-ban, tehát bátran választhatjuk ezt a modellt, ha a szélesebb gumikat kedveljük. Bár a Ramato színű modell vezeték nélküli Sram eTap szettel volt szerelve, amin nehéz bemutatni, hogy a vezetékek végig a vázban futnak, viszont a sárga elektromos Dura-ace-es bringán már láthatjuk (pontosabban nem láthatjuk, mert nem látszik), hogy a vezetékek, kábelek a fékváltókarból kilépve eltűnnek az Alabarda kormányban és legközelebb a váltónál illetve a féknél lépnek ki a vázból. Fontos jellemzője még a Wilier Cento10PRO-nak, hogy a váz tervezésekor egy úgynevezett NACA algoritmust használt az olasz gyártó, amely alapján a csövek méretét és formáját úgy optimalizálták, hogy a lehető legkisebb legyen a kerékpár légellenállása. 2019-ben egy új triatlon/TT bringát is piacra dob a Wilier, ami nem más, mint a Turbine. Ezt a kerékpárt négy elv mentén fejlesztette a patinás olasz gyártó; az aerodinamika, a hatékony fékek, a széles tartományban állíthatóság és a könnyű szállítás voltak a tervezés legfontosabb pontjai. Ahogy a Cento10PRO úgy a Turbine-t is a NACA algoritmus alapján tervezte meg a Wilier, ezzel biztosítva, hogy a lehető leggyorsabbak lehessünk. A tárcsafékekre két ok miatt volt szükség, az egyik, hogy mostanában az időfutam vázakon található felnifékek fékerő tekintetében elég sok kívánni valót hagynak magunk után, a másik, hogy többségük beállítása elég bonyolult, a tárcsafék pedig megoldást jelent ezekre a problémákra. A másik pedig, hogy a tárcsafékes vázakat aerodinamikusabbá lehet tervezni, mert távolabb lehetnek a villák a keréktől, amik csökkentik a turbulenciát. A Turbine széles tartományban beállítható, ami azért fontos, hogy triatlon versenyeken és időfutamokon is egyaránt használható legyen. A Eurobike-on kettőt is kiállítottak belőle, melyek közül az egyik Andreas Dreitz bringája volt. A kormány-kormányszár egy egységet alkot a villával, ráadásul szállításkor úgy szétszedhető, hogy nem kell a kábelekhez hozzányúlni, hanem minden maradhat az eredeti beállításnál, ami nagy előny tud lenni, ha az ember sokat utazik.   A Wilier 2019-re megalkotta a legkönnyebb e-országúti kerékpárt, a Cento1Hybrid-et, mely éppen befér 12 kilogramm alá. Az akkumulátor szinte észrevehetetlen módon teljes mértékben integrálva van a vázba, a rásegítést pedig agymotor végzi. A Wilier-hez méltó módon nem hagyományos e-bike a Cento1Hybrid, hanem extra funkciókkal is ellátta a kerékpárt a gyártó, konkrétan egy intelligens rendszert építettek a bringába, mely képes kommunikálni a mobiltelefonunkkal és pl olyanokat állíthatunk be, mint, hogy figyeli a rendszer a pulzusunkat és ha az eléri az általunk beállított értéket akkor bekapcsol a rásegítést. A felsőcsövön található villogó gombbal tudjuk be-, illetve kikapcsolni a rendszert és változtatni a különböző módok között. A Cento10NDR “kistestvéreként” a 2019-es kollekció részeként megjelenik a Cento1NDR, ami a Cento1AIR komfortgeometriás változata, mely a 10-es változathoz képest jóval barátibb áron kínál kényelmet azoknak, akik nem részesítik előnyben a versenygeometriás vázakat. A Cento1NDR-nél is, akár a Cento10NDR-nél és a Cento10PRO-nál, mi választhatjuk meg, hogy tárcsafékkel vagy felnifékkel szeretnénk-e használni a kerékpárt. A sárférőhely is hatalmas, pontos adatunk nincs, de elég széles gumi be fog férni a vázba, ezzel is tovább fokozva a kényelmet. Világszerte növekszik a gravel bike-ok népszerűsége, a Wilier is továbbszélesíti jövőévi palettáját a földutakra specializálódott kerékpártípusoknál, egy karbon vázas gravel bringával, a Jena-val, jelennek meg a piacon az eddigi fémvázas modellek után. Az olaszokhoz hűen nagyon ütős kinézetet kapott és használat közben sem lesz egy rossz bringa az egytányéros, tárcsafékes rendszerével és ami külön megdobogtatja majd a gravel bringák kedvelőinek szívét, hogy 650b és 700-as kerekekkel is kompatibilis lesz. A mountainbike palettán is két új bringával találkozhatunk, melyekről már hallhattunk idén a Cape Epic kapcsán, ahol Massimo Debertolis és Ondrej Fojtik nyert a Wilier 110X-szel és az össztelós 110FX-szel. 2019-tól ezek jelentik a Wilier offroad vonalának csúcsát, mindkét kiállított modell 1×12-es rendszerrel volt szerelve, de ahogy látható tehetünk rájuk első váltót is, ha jobban kedveljük a hagyományos dupla rendszereket. Emellett mindkét bringa BOOST szabvány kompatibilis, tehát a kerekek merevségével és a láncvillahosszal sem lesz bajunk. A Wilier nagyon komolyan veszi a MTB szegmenst is, teljes mértékben egyenrangúan kezelik a többi szegmenssel. Egy dolgot még fontos megjegyeznünk a montik kapcsán, a Wilier nem csak országútiból tud szépet alkotni… Ezek a 2019-es modellek már kaphatóak, megtekinthetőek és rendelhetőek is a Biondo Bike-ban – átlagban 20%-al kedvezőbb áron, mint a hivatalos Európai árak. Bővebb információ és árak a kizárólagos magyarországi forgalmazó honlapján: http://wilier-kerekpar.biondobike.hu/
  • Tour de France 2018 – elmaradt a happy end Kruijswijk szökése végén
    Mindössze 3 és fél kilométerrel a vége előtt előzte meg Chris Froome (Team Sky) a fél szakaszon át egyedül szökő Steven Kruijswijket (LottoNL-Jumbo) a 175, 5 kilométeres 12. szakaszon, melynek legvégén Alpe D’Huezbe érkezett meg a mezőny. A szakaszt végül a sárga trikós Geraint Thomas (Team Sky) nyerte.  Steven Kruisjwijk a szakasz elején szökött meg még nagyjából 30 másik kerékpárossal. Ott volt a csoportban Alejandro Valverde (Movistar), Julian Alaphilippe (Quick Step Floors), Pierre Latour (Ag2R) Pierre Rolland (Team EF) vagy éppen Rafal Majka (Bora-Hansgrohe) is. Hogy a csoportból milyen szólózó vagy épp kisebb csoport válik ki, az a verseny első felében folyamatosan váltakozott, mígnem 72 kilométerrel a cél előtt Kruijswijk is szólóba kezdett. A Col de la Croix de Feren már 6 perc fölötti volt a különbség, legnagyobb nagyjából 40 kilométerrel a cél előtt volt, ekkor 6:15 körüli. A főmezőny nem sokkal később megfogta a többi szökevényt, akik még külön tekertek, közben a holland előnye is folyamatosan csökkent, Alpe d’Huez lábánál 4:19 volt a különbség. A Team Sky munkája következtében – Geraint Thomason kívül Egan Bernal és egy ideig Michał Kwiatkoski is rendelkezésére állt Froome-nak – nagyon hamar kilenc fősre csökkent a főmezőny. Romain Bardet (Ag2R) mutatkozott a leginkább támadó kedvűnek, de végül nem ő, hanem Froome érte utol először Kruijswijket. Vincenzo Nibali (Bahrain Merida) bukott a tömegben, így lemaradva ért célba, a Movistarosok közül pedig Mikel Landa maradt a legutolsó ember, ő egy időben leszakadt Froome-éktól, de visszazárt hozzájuk. Vincenzo Nibali  – bár csupán 13 mp hátránnyal beért a célba- végül kénytelen volt csigolyatörés miatt bejelenteni, hogy holnap már nem áll rajthoz. Amikor négyen tekertek csak  – Froome, Thomas, Bardet és Tom Dumoulin (Team Sunweb) – igencsak látványosra sikeredett a verseny, ahol a szélesebbé váló úton egyikük sem akart támadni, egymás mellett tekertek, állóháborút folytattak. Az utolsó 200 méteren Thomas sprintelt legjobban a célig. Így aztán megőrizte összetett elsőségét, ugyanakkor a verseny utáni nyilatkozatában arról beszélt, hogy ő továbbra is azért van itt, hogy Froome-ot győzelemhez segítse. Thomas győzelme sporttörténelmi jelentőséggel bír: ő az első olyan kerékpáros, aki sárga trikót viselve tudott győzniAlpe d’Huezen, s egyben az első brit, aki ezen a legendás emelkedőn diadalmaskodott. A szakasz során a sprinterek közül többen is feladták a versenyt: Fernando Gaviria (Quick Step Floors), André Greipel (Lotto-Soudal) Dylan Groenewegen (LottoNL-Jumbo). Ezenkívül volt még egy fontos távozó: Rigoberto Uran (Team EF) már nem állt rajthoz a szakaszon. Videó összefoglaló a szakaszról Top 10 a szakaszon 1 Geraint Thomas (GBr) Team Sky 5:18:37 2 Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb 0:00:02 3 Romain Bardet (Fra) AG2R La Mondiale 0:00:03 4 Chris Froome (GBr) Team Sky 5 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:00:07 6 Primoz Roglic (Slo) LottoNL-Jumbo 0:00:13 7 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 8 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team 0:00:42 9 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:00:47 10 Steven Kruijswijk (Ned) LottoNL-Jumbo 0:00:53 Összetett  top 10 1 Geraint Thomas (GBr) Team Sky 49:24:43 2 Chris Froome (GBr) Team Sky 0:01:39 3 Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb 0:01:50 4 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 0:02:37 5 Primoz Roglic (Slo) LottoNL-Jumbo 0:02:46 6 Romain Bardet (Fra) AG2R La Mondiale 0:03:07 7 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:03:13 8 Steven Kruijswijk (Ned) LottoNL-Jumbo 0:03:43 9 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:04:13 10 Daniel Martin (Irl) UAE Team Emirates 0:05:11
  • Visegrad 4 Special Series: 157,6 km vár a mezőnyre – ÁTHALADÁSI IDŐPONTOK + TÉRKÉPEK + VIDEÓ
    Július 22-én, kora délután Debrecenben, a Nagyerdei Stadionnál rajtol a V4 Kerékpárverseny magyarországi viadalait szervező Mozgás Egészség Rekreációs Sportegyesület által életre hívott külön sorozat első versenye. Az UCI 1.2-es besorolású egynapos mezőnye 157,6 km megtétele után Ibrányban ér célba. Idén ötéves a Visegrád 4 Kerékpárverseny, amelynek hazai szervezője az évforduló alkalmából még egy rangos országúti versenyt szervez idén. A Visegrad 4 Special Series mezőnye július 22-én Debrecen és Ibrány között, egy teljesen sík, 157,6 kilométeres szakaszon küzd majd a világbajnoki kvalifikációs pontokért. A verseny útvonaláról természetesen ezúttal is készült 3D-s szimuláció. Tervezett áthaladási időpontok Térképek Szintrajz (Kattintson a képre a nagyobb méretért!) Útvonal Bullettin letölthető/megtekinthető pdf formátumban ide kattintva.
  • Focus Bikes – Limit Change Point MTB XCO Országos Bajnokság – Július 22. Sopron
    Magyarország legjobb hegyikerékpárosai küzdenek a bajnoki címért július 22-én Sopronban. A rendkívül látványos sziklakertekkel és ugratókkal tűzdelt erdei pályán több kategóriában mérik össze tudásukat a versenyzők. 2018. Július 22-én ismét visszatér az XCO Országos Bajnokság Sopronba, ahol izgalmas pályán mérik össze erejüket hazánk legjobb XC montisai a legkisebbektől a felnőtt korosztályokig. A Tolvaj-árokban rendezett XC versenyek mindig is látványosak voltak, hiszen a pálya bizonyos részeit a DH pálya adja, ugratókkal és technikás sziklakertekkel, melyeket nem csak a versenyzők élvezhetnek, hanem a szurkolóként is nem mindennapi élményben lehet részünk. Ezenfelül a kemény, meredek emelkedőkön is komoly küzdelem lesz, várhatóan a verseny ezeken fog eldőlni, kivéve ha valaki a lejtőkön hibázik. Mindenesetre szurkolóként is érdemes kilátogatni az OB-ra, megéri. Az elit nőknél, az olimpikon, Benkó Barbinak valószínűleg könnyű dolga lesz, kevés kihívója akad idehaza (persze egy technikai probléma beleszólhat a verseny kimenetélbe), az elit férfiaknál pedig a többszörös olimpiai résztvevő, Parti András az egyik favorit, de őt sokan szeretnék megszorítani, várhatóan izgalmas versenyt láthatunk a férfi mezőnyben. Természetesen az utánpótlásról sem szabad megfeledkezni, talán még a felnőtteknél is nagyobb küzdelmeket láthatunk náluk. 21-én, szombaton a hivatalos pályabejárás keretén belül ismerkedhetnek a nyomvonallal a versenyzők, vasárnap pedig 10 órakor az U9-esek futamával kezdődik az éles verseny. Az utánpótlás futamok után, 14.15-kor az elit férfiak és nők rajtolnak és 16.30-kor az eredményhirdetéssel zárul az Országos Bajnokság. Versenykiírás és további információk a rendező honlapján és a facebookon-eseményen.

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook