Biciklista

Térképes szaknévsor, a kerékpárszaküzletek országos térképe

Címlap
Elfelejtette jelszavát?

Kérjük, írja be a fiókjához tartozó e-mail címet. A fiókjához tartozó jelszó megváltoztatásához ellenőrző kódot küldünk Önnek, ennek beírásával módosítható a jelszó.

  • Tour de France: Amire senki nem számított
    A Tour de France 14. szakaszán a hegyek között minden várakozás ellenére tovább növelte előnyét az összetettben Julian Alaphilippe, a szakaszt Thibaut Pinot nyerte. A 14. szakaszig kellett várni az idei Tour de France-on, hogy a hegyek között láthassuk az összetett menők csatáját, melyre jó alkalmat kínált a viszonylag rövid, 117,5 km hosszú, de annál intenzívebb hegyi szakasz, melyen egy első kategóriás és egy kiemelt kategóriás hegyet kellett abszolválni a Francia Körverseny mezőnyének, ráadásul az utóbbi tetején végződött a szakasz, ami garancia volt arra, hogy biztosan láthatunk harcot a sárga trikóért. Az éles rajt után azonnal megkezdődtek a szökési kísérletek és meglepetésre Peter Sagan (Bora-Hansgrohe) és Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida) kettőse tudott ellépni a mezőnytől, hozzájuk nem sokkal később csatlakozott egy erős 15 fős csoport, köztük a pöttyös trikós Tim Wellens-szel (Lotto-Soudal), akinek egyértelmű célja volt, hogy tovább gyűjtögesse a pontjait a hegyi összetettben. A szökést a Groupama-FDJ csapata tartotta rövid pórázon, ezzel sejtetve, hogy a mai napon Thibaut Pinot támadásba fog lendülni. A szökevények csoportja az első kategóriás hegyen Nibali-nak és Wellens-nek köszönhetően darabokra hullott, végül a pöttyös trikós ért fel elsőként rá az olasz világsztárral maga mögött. A szökevények sorsa meg volt pecsételve, a franciák és a Movistar is a magának akarta ezt a szakaszt, így szép lassan mindenkit begyűjtöttek. Az összetettben érdekeltek közül sokaknak nem esett jól a tempó, Bardet-nak és Yates-nek is komoly gondjai voltak. A kiemelt kategóriás hegyre felfelé sorban hullottak el a nagy nevek Pinot segítője, a fiatal David Gaudu révén, a meredeken Geraint Thomas (Team Ineos) sem bírta a tempót a franciákkal és leszakadt. Az utolsó 500 méteren már senki nem tudott Pinot-val tartani, aki végül így megnyerte a szakaszt. Mögötte a második helyen 6 másodperc hátránnyal ért célba Julian Alaphilippe (Deceuninck-QuickStep), aki így tovább növelte előnyét a Team Ineos versenyzőivel szemben az összetettben. Továbbra is kérdés, hogy Alaphilippe meddig bírja az összetett élén, bár az elmúlt két nap után már bármi lehet. A 14. szakasz eredménye 1 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 3:10:20 2 Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck-QuickStep 0:00:06 3 Steven Kruijswijk (Ned) Team Jumbo-Visma 4 Emanuel Buchmann (Ger) Bora-Hansgrohe 0:00:08 5 Egan Arley Bernal Gomez (Col) Team Ineos 6 Mikel Landa Meana (Spa) Movistar Team 0:00:14 7 Rigoberto Urán (Col) EF Education First 0:00:30 8 Geraint Thomas (GBr) Team Ineos 0:00:36 9 Warren Barguil (Fra) Team Arkea-Samsic 0:00:38 10 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team 0:00:53 Az összetett állása a 14. szakasz után 1 Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck-QuickStep 56:11:29 2 Geraint Thomas (GBr) Team Ineos 0:02:02 3 Steven Kruijswijk (Ned) Team Jumbo-Visma 0:02:14 4 Egan Arley Bernal Gomez (Col) Team Ineos 0:03:00 5 Emanuel Buchmann (Ger) Bora-Hansgrohe 0:03:12 6 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 7 Rigoberto Urán (Col) EF Education First 0:04:24 8 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team 0:05:22 9 Alejandro Valverde Belmonte (Spa) Movistar Team 0:05:27 10 Enric Mas (Spa) Deceuninck-QuickStep 0:05:38
  • V4 Special Series Vásárosnamény-Nyíregyháza: az osztrák Daniel Auer győzött, Pelikán János másodikként zárt, ezzel 30 UCI világranglista pontot gyűjtött
    Vásárosnamény és Nyíregyháza között 163,8 kilométer várta a V4 Special Series 1.2-es viadal résztvevőit. Végül az osztrák Daniel Auer (Maloja-Pushbikers) nyerte a versenyt, a legjobb magyar kerekes, a remekül küzdő Pelikán János (Pannon Cycling Team) lett, aki másodikként ért célba. Pontban 14 óra 20 perckor tizennyolc csapat több mint 100 kerekese vágott neki a 163,8 kilométeres távnak. Az éles rajtot követően hatalmas tempóban kezdtek a versenyzők, az első óra átlaga 47 kilométer/órára rúgott. Sokáig egyben haladt a mezőny, kisebb próbálkozásoktól eltekintve életképes elmenés nem bontakozott ki, bár többször is akcióztak a hazai kerekesek, Filutás Viktor (Pannon Cycling Team) kétszer is meghúzta a sort, de Rózsa Balázs (Team Differdange-GeBa) is próbálkozott. Száz kilométerre a céltól aztán egy húsz fős sornak sikerült ellépnie, benne a regnáló magyar bajnok Szarka Gergellyel (Epronex-BSS Oil Team), Pelikán Jánossal (Pannon Cycling Team), Dina Dániellel (Pannon Cycling Team) és Zathureczky Márkkal (Epronex-BSS Oil Team). A szökevények pillanatok alatt egy perc fölé növelték előnyüket, a főmezőny pedig ezt követően már nem is tudott hozzájuk sokkal közelebb kerülni. Nyíregyházára beérve még négy kör várt a kerekesekre, ráadásul a zivatar is megérkezett, amely igencsak csúszóssá varázsolta az aszfaltot. Az utolsó körre fordulva Pelikán János (Pannon Cycling Team) indított, aki hatalmasat küzdve próbálta maga mögött tartani üldözőit. Végül sikertelenül, hisz az utolsó kilométeren az osztrák Daniel Auer (Maloja-Pushbikers) utolérte, majd meg is előzte a magyar kiválóságot. Végül Auer győzött Pelikán és a szlovén Rok Korosec (Ljubljana Gusto-Santic) előtt. Dina Dániel (Pannon Cycling Team) is bejött az első tíz között, pontosan tizedikként zárva 3 UCI pontot gyűjtött. „Nem volt ez egy túl könnyű verseny, a végét a nem várt zivatar tette veszélyessé, nagyon csúszóssá vált az aszfalt, észnél kellett lenni – mondta röviddel a célba érkezést követően a verseny győztese Daniel Auer. – Nagyon boldog vagyok, hogy hosszú idő után újra sikerült versenyt nyernem, ez nagyszerű érzéseket kölcsönöz.” „Nem vagyok csalódott – így Pelikán János, aki második helyének köszönhetően 30 UCI világranglista pontot szerzett. – Jó erőben éreztem magam, így megpróbáltam. Tudtam, hogy a CCC Development Team versenyzői sprintre próbálják hozni a végét. A csapatunkból ketten voltunk elől Dina Danival. Először Dani próbálta meg, majd miután őt megfogták, lendületből mentem is tovább, mire a többiek elkezdtek nézelődni hátul, mindössze a Maloja-Pushbikers csapatának az egyik kerekese jött utánam. Mindent beleadtam, de másfél kilométerrel a vége előtt utolért, majd meg is előzött az addigra eléggé vizessé váló aszfalton. Mivel ez az első nemzetközi mezőnyverseny dobogóm, így elégedett vagyok, köszönöm a csapatomnak az egész napos munkát.” EREDMÉNYEK V4 Special Series, Vásárosnamény–Nyíregyháza (163,8 km): 1. Daniel Auer, osztrák (Maloja-Pushbikers) 3:22:38 2. Pelikán János, magyar (Pannon Cycling Team) + 3 mp 3. Rok Korosec, szlovén (Ljubljana Gusto-Santic) + 6 mp 4. Kamil Malecki, lengyel (CCC Development Team) + 7 mp 5. Patrik Tybor, szlovák (Dukla Banska-Bystrica) + 7 mp 6. Ivan Centrone, luxemburgi (Team Differdange-GeBa) + 7 mp 7. Simone Innocenti, olasz (Dellio Galina) + 7 mp 8. Jan Andrej Cully, szlovák (Dukla Banska-Bystrica) + 7 mp 9. Laurin Winter, német (Team Differdange-GeBa) + 7 mp 10. Dina Dániel, magyar (Pannon Cycling Team) + 7 mp A versennyel kapcsolatos további információk, érdekességek a Visegrád 4 kerékpáros-sorozat magyar futamainak hivatalos honlapján találhatók.
  • Amire minden hegyikerékpárosnak szüksége van egyszer az életben-Suzuki Jimny
    Hogyan kerül bringás magazinba egy terepjáró? Egyszerűen. Kaptunk egyet tesztre a Magyar Suzuki Zrt.-től, mert sikerült meggyőznöm őket, hogy nincs ma ennél menőbb a Suzuki kínálatában, meg hát valódi terepjáró is, tehát ideális lesz a montizáshoz. Ekkor persze még csak sejtettem valamit :D Méghozzá azt, hogy a Jimny pici. Ez akkor tudatosult bennem igazán, amikor a telephelyen átvettem az autót és kerékpárszállító táskába csomagolt enduro bringámat csak a harmadik variációban tudtam úgy berakni az autóba, hogy be tudjam csukni a hátsó ajtót. És nem a csomagtartóba került, hanem lehajtott üléstámlákkal a Jimny utasterébe! De térjünk vissza kicsit a dizájnra. Ma nagyon divatos a retró, de nagyon keveseknek sikerül ezt átültetni a mai modern formavilágba. Ugyan az ízlés személyes és szubjektív, de szerintem a Jimny kinézete telitalálat. Annyira kocka amennyire kell, de mégis frissnek hat, megőrizve az LJ80-as első generációs Jimny vonalait. Ahogy a videóban is elmondtam, nehéz ma ennyire feltűnőnek lenni bármilyen új autóval is, mint az új Jimnyvel. Integettek a pirosnál, egy kétszer akkora autóból elismerően mutogatott a sofőr, és mindenhol megfordultak utána az utcán. A beltérre ugyanez a jellemző. Nincsen benne fényűzés, mindenhol a funkció számít. Szerencsére könnyen tisztítható, egyszerű anyagokat használtak fel, így nem kapsz sokkot amikor beszállsz sáros cipőben vagy éppen a bringát rakod be az utastérbe. Ja igen, mondtam már, hogy feltűnő? Főleg ebben a színben. Egyik nap éjfélkor hazafelé megállítottak a rendőrök, majd a szokásos papírok/szonda kombó után elmondták, hogy igazából csak meg szerették volna nézni közelről. :) Majd némi eszmecsere után továbbengedtek. Na, de bringás magazinnál, csak az a lényeg, hogy el lehet-e vele menni bringázni? Hát persze, hogy el, sőt! De azért pár dologra nem árt figyelni! Hátsó ajtós kerékpárszállítót nem nagyon lehet rá rakni a pótkerék miatt. Mivel a tesztautón nem volt vonóhorog, ezért vákuumos tartót használtam hozzá, de majdnem ez is kudarcba fulladt, ugyanis a Jimny tetején nagyméretű bordák vannak. A tapadókorongoknak pedig lételeme a sík felület. Persze megpróbáltam a bordára rárakni, és meglepő módon még így is tartottak, pedig a videóban is látható, hogy terepen sem spóroltam el a tempót. Ha a tetőre rakod a bringákat, akkor nem árt jó magasnak lenni. Mivel én 180 centi alatt vagyok, ezért vittem magammal egy kis kettes létrát, amire felállva már kényelmesen tudtam rögzíteni a kerékpárokat. Ezzel az autóval nem lesz olyan gondod, hogy egy verseny rajt/cél területét nem tudod elhagyni mert felázott a talaj, vagy nem tudsz valahová leparkolni, mert felakadnál vele. A Jimny nem egy divat terepjáró, hanem egy valódi céleszköz. Kivittem komoly terepre is, mivel kíváncsi voltam mit mutat. Szerencsére a Vigasportos Seti barátom is velem tartott, aki egyrészt terepjárós túrák vezetéséből él, másrészt az autójával ki tudott volna rántani a sárból….ha szükség lett volna rá. Persze nyilván nem volt. Már 4H-ban is mindennel elboldogult, 4L-ben (összkerék+felező) pedig olyan volt mint egy diesel mozdony. Lassú, de mindenen átment. Olyan helyekre is el tudtam jutni bringástól amire eddig gondolni sem mertem. Innentől kerestem azokat a bringás kezdőpontokat amiket nehéz útvonalakon lehet csak elérni. Mikor megkaptam az autót, már olvastam az első sajtóbemutatós teszteket, és kicsit lehangolt, hogy átlagban 10-11 L-t fog enni a verda. Innen is látszik, hogy mennyire releváns infó egy autó tesztje úgy, hogy alig pár órája van rá az újságíróknak a bemutatón. Nekem ugyanis simán 7 L alatti értékekkel járt a Jimny, csak igazi terepezéskor evett 9-10 L körül. Főleg, ha megnézzük hogy gyakorlatilag egy egyszerű 100 LE-s 1,5 L-es sima szívó benzinmotor tol maga előtt egy falat, hiszen itt áramvonalasságról azért nem lehet beszélni. Tehát abszolút élhető a hétköznapokon is. A nagy sebességű autópályázás nem az ő műfaja, 130-nál a motor is durván pörög, meg hangos is, és fogyaszt is rendesen. 90-100-al viszont fájdalomküszöb alatt marad minden, és ami fura, illetve habitus függő, de én teljesen más karakterré váltam a Jimny-nek köszönhetően. Mivel hétköznapokon egy 140 lovas céges autót hajtok, ezért azzal üldözöm a másodperceket, hiszen az ingázás minden csak nem sétagalopp. A kis sárga Jimny-vel viszont örömautózássá vált a napi rutin is. Fura, de tényleg így volt. Kinek ajánlom az új Jimny-t? Elsősorban azoknak akik egyedül vagy maximum párban utaznak. Gyerekkel csak akkor, ha ez a második autó otthon. Mivel nálunk 3 gyerek van, ezért egyértelműen nem lehetne elsődleges autó, de másodiknak simán elfogadnám. Persze vonóhoroggal, hogy a bringaszállítás is egyszerű legyen. A hátsó ülést ledöntve megfelelő méretű a csomagtér is, félteni sem kívül sem belül nem kell, nem mellékesen feltűnő, és kedvező árú is egyben. 5,4 millióról indul, de a felextrázott tesztautó is megállt hatban. Ha bővebben is érdekel a Jimny, akkor nézd meg fent a videót amiben részletesebben beszélek róla, vagy kattints a Suzuki oldalára: https://auto.suzuki.hu/jimny/#kezdolap  
  • Tour de France: Váratlan fordulat az időfutamon
    A Tour de France 13. szakaszán meglepetés győzelem született, a sárga trikós Julian Alaphilippe mindenkit maga mögé utasított az időfutamon. Wout Van Aert, a szakasz egyik esélyese bukás miatt búcsúzni kényszerült a Francia Körversenytől. Az idei Tour abból a szempontból különleges, hogy a 13. szakaszig kellett várni, hogy az összetett menők versenyét láthassuk és nem is hegyi szakasz, hanem egy időfutam formájában. A 27,2 km hosszú, emelkedőkkel tarkított időfutam nem telt unalmasan, elsőként a többszörös világbajnok Tony Martin okozott meglepetést, aki magához képes végigkirándulta a versenyt. A másik nem várt fordulat, hogy a szakasz egyik esélyese Wout Van Art bukott egy hatalmasat, és sajnos feladni kényszerült a versenyt. Egészen az utolsó célbaérkezőkig Thomas De Gendt vezetett a versenyben, de végül Geraint Thomas és óriási meglepetésre Julian Alaphilippe is megelőzte őt, ráadásul az utóbbi meg is nyerte az időfutamot, mellyel tovább növelte az előnyét az összetettben. Innentől lehet már komolyan számolni kell vele a sárga trikóért vívott harcban? A 13. szakasz eredménye 1 Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck-QuickStep 0:35:00 2 Geraint Thomas (GBr) Team Ineos 0:00:14 3 Thomas De Gendt (Bel) Lotto Soudal 0:00:36 4 Rigoberto Uran (Col) EF Education First 5 Richie Porte (Aus) Trek-Segafredo 0:00:45 6 Steven Kruijswijk (Ned) Team Jumbo-Visma 7 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 0:00:49 8 Kasper Asgreen (Den) Deceuninck-QuickStep 0:00:52 9 Enric Mas (Spa) Deceuninck-QuickStep 0:00:58 10 Joseph Rosskopf (USA) CCC Team 0:01:01 Az összetett állása a 13. szakasz után 1 Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck-QuickStep 53:01:09 2 Geraint Thomas (GBr) Team Ineos 0:01:26 3 Steven Kruijswijk (Ned) Team Jumbo-Visma 0:02:12 4 Enric Mas (Spa) Deceuninck-QuickStep 0:02:44 5 Egan Bernal (Col) Team Ineos 0:02:52 6 Emanuel Buchmann (Ger) Bora-Hansgrohe 0:03:04 7 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 0:03:22 8 Rigoberto Uran (Col) EF Education First 0:03:54 9 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:03:55 10 Adam Yates (GBr) Mitchelton-Scott

Biciklista szaknévsor

Saját fiók

Facebook